برگزاری دهمین دوره کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی معدن در دانشگاه کاشان

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۲:۵۷ کد : ۴۴۴۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۰۳
آغاز بکار دهمین دوره کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی معدن در دانشگاه کاشان
  
دهمین دوره کنفرانس  دانشجویی مهندسی معدن با حضور جمعی از محققان، صنعتگران و صاحبان صنایع و معادن و دانشجویان مهندسی  معدن  در دانشگاه کاشان برگزار شد.

رییس برگزاری دهمین دوره کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی معدن، هدف از برگزاری این کنفرانس را تعامل صنعت و دانشگاه، در راستای شکوفایی معدن و انتقال تجربیات محققان و پژوهشگران و آشنایی و آگاهی دانشجویان با آخرین دستاوردهای علمی و تکنولوژی های به روز مهندسی معدن بیان کرد و گفت: کنفرانس های علمی دانشجویی محملی برای محققان و پژوهشگران، به ویژه دانشجویان است تا بتوانند فعالیت ها و یافته های علمی خود را در محلی مناسب، ارایه دهند.

دکتر سید محمد رضویان به برخورداری کشور ایران از ذخایر معدنی اشاره کرد و افزود:  کشور ایران از ذخایر عظیم نفتی و گاز و منابع معدنی سرشاری همچون آهن، مس، طلا ، ذغال سنگ، اورانیوم، تیتانیوم و غیره  برخوردار است  که این تولیدات نقش بسزایی در تولید ناخالص ملی دارند.

وی تنوع مواد معدنی و فلزی کاشان را همچون آهن، سرب،  روی و انواع سنگ های ساختمان را درخور توجه دانست و افزود: متاسفانه از این پتانسیل های عظیم به طور صحیح استفاده نشده است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل افزود: ارتباط با صنعت و استفاده از پتانسیل های صنعتگران و دانشجویان  بهترین راه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

رییس برگزاری دهمین دوره کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی معدن به سابقه آکادمیک مهندسی معدن از حدود 150 سال پیش در ایران اشاره کرد و گفت: رشته مهندسی معدن از سال 1379 در دانشگاه کاشان پایه گذاری شد و در حال حاضرسه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های اکتشاف، استخراج و مواد معدنی دانشجو دارد.

رضویان به ارائه  حدود 100 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس اشاره کرد و افزود:  در این سمینارعلمی سه روزه حدود 80 مقاله پذیرفته شد که حدود 36 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه بصورت پوستر ارائه می شود.

معاون طرح و توسعه دانشگاه کاشان نیز  به غنی بودن کشور ایران به لحاظ معادن اشاره کرد و گفت: باید با استفاده از توان علمی سعی شود این منابع عظیم به فناوری های نوین تبدیل شود.

دکتر محسن نیا تلاش بیشتر دانشجویان در ارائه طرح های تحقیقاتی مورد نیاز جامعه و ارتباط هرچه بیشتر با صنعت را خواستار شد و اظهار کرد: با ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت به خصوص حوزه معدن می توان علاوه بر استفاده از توان دانش آموختگان، توسعه این بخش را شاهد بود.

دهمین کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی معدن تا نهم اردیبهشت در دانشگاه کاشان ادامه دارد.

 

نظر شما :