نشست اعضای هیات رئیسه دانشگاه با شهردار و اعضای شورای اسلامی کاشان

۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۲:۵۲ کد : ۴۴۲۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۹۴
نشست اعضای هیات رئیسه دانشگاه با شهردار و اعضای شورای اسلامی کاشان

نشستی با حضور اعضای هیات رئیسه دانشگاه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کاشان در محل شورا برگزار شد.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان در این نشست شهر سالم را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما باید تلاشمان را به سمت و سویی ببریم که آحاد مردم در آن احساس آرامش کنند.

 

وی با اشاره به سوره سبأ اظهار کرد: برای ایجاد شهر سالم و محیط امن و با آرامش، نیاز به همراه بودن علم و عمل و تعامل و همکاری و تقسیم کارها بین نهاد های علمی و مدیران شهری است.

 

وی با اشاره به وجود نعمات خدادادی عظیم  در کشور و اینکه خداوند باریتعالی نظام هستی را منظم آفریده افزود: متاسفانه به دلیل نبود مدیریت درست، بسیاری از منابع در کشور هدر می رود و باید با مدیریت درست  از این نعمات الهی بهره کافی را ببریم.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: در رابطه با شهر دو دیدگاه وجود دارد.هست ها و دیگری بایدها که باید مورد توجه قرار گیرد و ببینیم چی هستیم و چه فکر می کنیم و چگونه باید باشیم؟

 

وی توسعه فضای سبز را برای شهر سالم لازم دانست و افزود: باید شهرداری سعی کند تا در این شهر کویری مکانی خالی از فضای سبز نباشد.

 

حجت الاسلام روحانی با قدردانی از تلاش های شهرداری در توسعه شهر خاطر نشان کرد: این خدمت میسر نخواهد شد مگر با همفکری و همکاری همه مجموعه ها و لازم است هر فکر مفیدی که سراغ داریم به طرف آن حرکت کنیم.

 

معاون طرح  و توسعه دانشگاه کاشان نیز در این نشست گفت: توسعه شهری با ارتقاء فرهنگ و علم معنا پیدا می کند.

 

دکتر محسن نیا تعامل و حمایت همه جانبه مدیران شهری را برای توسعه دانشگاه لازم دانست و افزود: تعامل مدیران شهری با دانشگاه و استفاده از نظر کارشناسان و متخصصان ،نقش بسزایی در توسعه شهر و رفع مشکلات دارد.

 

وی عدم نشاط و شادابی را از جمله مشکلات کاشان بیان کرد و گفت: باید برنامه ها و راهکارهایی برای ارتقاء این اصل مهم با همکاری دانشگاه و شهرداری انجام شود.

 

دکتر محسن نیا ایجاد کلینیک سلامت در شهر را لازم دانست و افزود: شهر سالم، مستلزم همکاری نهادهای علمی و دستگاه های دولتی است.

 

معاون دانشجویی دانشگاه کاشان نیز در این نشست استفاده از پتانسیل دانشجویان دانشگاه را در مدیریت شهری حایز اهمیت دانست و گفت: استفاده از تحقیقات و پایان نامه های دانشجویان در عرصه های مختلف می تواند در ارائه طرح های مدیریت شهری مؤثر و کاربرد داشته باشد.

 

دکتر شیخ زاده توسعه فضاهای ورزشی را جهت ارتقاء روحیه نشاط و شادابی در بین جوانان ضروری عنوان کرد و افزود: دانشجویان و جوانان سرمایه های کشور هستند که باید با همکاری نهادها، بسترهای لازم برای نشاط  و شادابی آنها را فراهم کرد.

 

معاون اداری مالی دانشگاه کاشان نیز در این  نشست  با بیان اینکه دانشجویان سفیران ما در جامعه هستند اظهار کرد: فراهم کردن زیرساخت های لازم جهت حفظ، توسعه و کیفیت بخشی امور دانشجویان با همکاری و تعامل مدیران شهری با دانشگاه تحقق می یابد.

 

دکتر سعید گلابی استفاده از توان علمی نخبگان دانشگاه را در راستای توسعه شهر حایز اهمیت دانست و اظهار کرد: با توجه به سند چشم انداز دانشگاه رویکرد ما مبتنی بر ارائه خدمات ارزنده علمی، پژوهشی به جامعه، سازمان ها وصنایع بوده و ازهمکاری های متقابل مدیران اجرایی وسایرنهادهای مردمی که برای پیشرفت علمی کشورمان تلاش می‌کنند،  استقبال می‌کنیم.

 

معاون آموزشی دانشگاه کاشان نیز به پتانسیل های مثبت و کادر علمی نخبه دانشگاه  اشاره کرد و گفت: کسب رتبه 15 دانشگاه کاشان در بین مراکز آموزش عالی کشور حاکی  از توان بسیار بالای کادر علمی دانشگاه است که استفاده از پتانسیل های این دانشگاه می تواند تاثیر بسزایی در توسعه شهر داشته باشد.

 

دکتر محمد الماسی بین المللی کردن دانشگاه و کاشان را از مهمترین رویکردهای دانشگاه عنوان کرد و افزود: شهر کاشان با توجه به  سابقه تاریخی و فرهنگی، مستعد بین المللی شدن است که باید با فراهم کردن زیر ساخت های لازم نظیر ساخت هتل زمینه ارتقاء صنعت توریسم و گردشگر را در شهر فراهم  سازیم.

 

وی ساخت کتابخانه  بزرگ و مرکزی در شهر را لازم دانست واظهار کرد: با همکاری مدیران شهری و دانشگاه باید در راستای ارتقاء فرهنگ و توسعه علمی  کوشید.

 

معاون فرهنگی دانشگاه نیز با اشاره به اینکه کاشان دومین قطب دانشگاهی کشور است، توجه بیشتر به این شهر دانشگاهی را از مجموعه مدیران شهری خواستار شد و گفت: وجود دانشگاه و تعداد بیشمار دانشجویان مزیت مثبتی برای توسعه شهر است که متاسفانه از این پتانسیل به نحو احسن در مدیریت شهری استفاده نمی شود.

 

دکتر حسین ستار ارتقاء فرهنگ  در شهر را با استفاده از توان علمی و استعدادهای بالقوه دانشجویان برای کاهش آسیب های اجتماعی در شهر لازم دانست و تصریح کرد: دانشگاه به مثابه شهری است که تمام ظرفیت ها را داراست که باید با تعامل و همکاری، از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کرد چرا که دانشگاه بدون شهر و شهر بدون دانشگاه نمی تواند به خوبی نقش خود را ایفا نماید.

 

دکتر شاطریان مشاور رئیس دانشگاه کاشان نیز در این نشست با قدردانی از تلاش شهرداری در ارائه خدمات شهری ،فراهم کردن زیرساخت های لازم بر اساس سنجش امکانات و ارتقاء صنعت گردشگری در شهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید نیازهای شهر شناسایی و با ارائه طرح های تحقیقاتی و علمی در راستای رفع نیازها و مشکلات شهر اقدام نمود.

 

دکتر گنجی رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه نیز در این نشست به پتانسیل های این دانشکده اشاره کرد و گفت: باید سعی نماییم با ایجاد رشته های بین رشته ای که در راستای رفع نیازهای شهر کاربرد داشته باشد اقدام نماییم.

 

وی با بیان اینکه جمع آوری اطلاعات و آمار تاثیر بسزایی در توسعه شهر دارد ، ایجاد مرکز جامع اطلاعات و آمار را خواستار شد و افزود: باید سعی نماییم تا با ایجاد این مرکز، اطلاعات را به روز کرده و با کمک استادان دانشگاه و مدیران شهری شاخص های مهم فرهنگی و نیازهای شهر را رصد و طرح های تحقیقاتی ارائه دهیم.

 

در این نشست اعضای شورای اسلامی شهر نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند و مقرر شد کارگروهی 9 نفره متشکل از شهرداری، شورای اسلامی و دانشگاه کاشان تشکیل تا به صورت فصلی موضوعات برنامه ریزی  و پیگیری شود.

           

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

نظر شما :