رییس دانشگاه کاشان: توسعه دانشگاه بدون کمک مدیران شهری شکل نمی گیرد

۳۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۶ کد : ۴۴۲۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۲۴
رییس دانشگاه کاشان گفت: توسعه دانشگاه بدون کمک مدیران شهری و توسعه شهر نیز بدون توسعه دانشگاه شکل نمی گیرد.

 

رییس دانشگاه کاشان گفت: توسعه دانشگاه بدون کمک مدیران شهری و توسعه شهر نیز بدون توسعه دانشگاه شکل نمی گیرد.

 

دکتر عباس زراعت در جمع اعضای شورای اسلامی شهر کاشان و شهردار که با حضور اعضای هیات رئیسه دانشگاه در محل شورا برگزار شد، فعالیت های شهرداری و شورای اسلامی شهر را در زمینه های مختلف عمرانی و فرهنگی حایز اهمیت دانست و اظهار کرد: برای بهره مندی و بهره وری هر چه بیشتر فعالیت ها، استفاده از نظر و پتانسیل اعضای هیات علمی دانشگاه ضروری است.

 

وی  وجود حدود هشت هزار دانشجو، 350 عضو هیات علمی ، 200 رشته و حدود 13 پژوهشکده و 10 دانشکده را از پتانسیل های بالقوه دانشگاه بیان کرد و افزود: اگر ما به این باور برسیم که کمک دانشگاه جزء باقیات الصالحات است و این را افتخاری برای خودمان تلقی کنیم، خیلی از مشکلات را می توانیم حل کنیم.

 

وی با بیان اینکه تعامل بین دانشگاه و سازمان های شهری بسیار پایین بوده و فعالیت های پژوهشی و آموزشی  که در دانشگاه انجام می شده متاسفانه کارآمد نبوده اظهار کرد: اقتضا می کند که همه دست به دست هم داده و نیازهای شهر را رصد کنیم  تا بتوانیم مشکلات دانشگاه را مرتفع سازیم.

 

رییس دانشگاه کاشان به کسب رتبه 15 علمی دانشگاه کاشان، رتبه دوم در حمایت از طرح های پژوهشی و رتبه ششم در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و افزود: انعقاد تفاهم نامه با 10 دانشگاه برتر بین المللی، کسب رتبه نخست در جذب خیرین، رتبه نخست نانو، حضور در بین یک درصد دانشگاههای موثر جهان ، رتبه دوم کاتالیست و رتبه نخست در رشته فرش از افتخارات و پتانسیل های دانشگاه کاشان است.

 

وی رصدخانه بین المللی کاشان را ظرفیت بالقوه ای برای کاشان بیان کرد و گفت: رصدخانه بین المللی یک پتانسیل بسیار بزرگی برای شهر است  که هنوز مدیریت آن مشخص نشده و این رصدخانه حق کاشان است و مطالبه عمومی از امام جمعه، فرماندار، شهردار و شورای شهر کاشان  است که از این فرصت لازم استفاده نمایند.

 

دکتر زراعت به  راه اندازی شعبه آی سی تی پی درکاشان اشاره کرد و افزود: مقدمات این شعبه که در پنج قاره وجود دارد فراهم شده و 5 دانشمند بین المللی دارای جایزه نوبل قول همکاری داده اند، که اگر این شعبه را بتوانیم در کاشان برنامه ریزی کنیم در تحول این منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.

 

رییس دانشگاه کاشان پژوهشکده اسانس؛ نانو و مرکز رشد را از پتانسیل های دانشگاه  عنوان  کرد و گفت: دریاچه نمک نیزفرصت استثنایی برای کاشان است که با راهکارهای علمی می توان  بهترین برداشت را از این دریاچه داشته باشیم..

 

وی آثار باستانی کاشان را از دیگر پتانسیل های شهر دانست و افزود: کاشان از قدیمی ترین شهرهاست که باید آثار باستانی را معرفی و گردشگری را به این وسیله احیاء کنیم.

 

دکتر زراعت  به اجرای طرح گرده سنجی و طرح دوربین آسمانی اشاره کرد و گفت: در نظر داریم در شعاع 100 کیلومتری کاشان دوربین هایی برای رصد شهاب سنگ ها نصب کنیم که اگر این امر تحقق یابد درآمد زیادی را می توان کسب کرد.

 

وی با اشاره به تشکیل دو کرسی بین المللی خیرین  در زمینه های نجوم و شبکه هوشمند در دانشگاه، خاطر نشان کرد: این کرسی ها که با حمایت خیرین اداره می شود از متخصصان به نام بین المللی دعوت می شود که مباحث مورد نظر را برای اساتید به صورت علمی و با آخرین تکنولوژی های روز ارائه دهند.

 

وی شبکه هوشمند  توسط دکتر شاهیده پور عضو انجمن مهندسین آمریکا و عضو افتخاری دانشگاه کاشان را یکی از کرسی ها عنوان کرد و افزود: قرار است با راه اندازی مرکز شبکه هوشمند در دانشگاه ، شهر کاشان به شهر هوشمند تبدیل شود که باید با کمک شهرداری، مدیریت شهری و دانشکاه بتوانیم از این فرصت هایی که در کاشان وجود دارد استفاده و راهکارهایی ارائه دهیم.

 

وی از ایجاد موزه علم و فناوری در کاشان خبر داد و افزود:  ایجاد این موزه که زمینه آن فراهم و موافقت آن گرفته شده  فرصتی استثنایی برای شهر کاشان است.


رییس دانشگاه کاشان به 600 دانشجوی دکترا  با حدود 41 رشته و سه هزار دانشجوی کارشناسی ارشد با 83 رشته  گرایش در دانشگاه اشاره کرد و گفت: متاسفانه پایان نامه های دانشجویان  هدر می رود  که باید از استعدادهای دانشجویان کمال استفاده شود تا این پایان نامه در اختیار  شهر و در راستای رفع نیازهای  شهر قرار داده شود.

 

دکتر زراعت خاطر نشان کرد: این دانشگاه با تمام پتانسیل های علمی و آموزشی خود آماده ی همکاری با شهرداری و شورای اسلامی است. 

نظر شما :