گزارش نشست رییس دانشگاه با رؤسا و معاونین دانشکده ها و پژوهشکده ها

۲۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۳ کد : ۴۳۹۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۵۹
جلسه ای در تاریخ 17 فرودین ماه جاری با حضور رییس دانشگاه کاشان، روسا و معاونین دانشکده ها و پژوهشکده ها به منظور تبریک سال جدید و بررسی برنامه عملیاتی سال 95 دانشکده ها و پژوهشکده ها برگزار شد.

جلسه ای در تاریخ 17 فرودین ماه جاری با حضور رییس دانشگاه کاشان، روسا و معاونین دانشکده ها و پژوهشکده ها به منظور تبریک سال جدید و بررسی برنامه عملیاتی سال 95 دانشکده ها و پژوهشکده ها برگزار شد.

رییس دانشگاه کاشان در ابتدای جلسه ضمن تبریک سال جدید، از روسا و معاونین دانشکده ها، پژوهشکده ها درخواست نمود هر دانشکده را یک دانشگاه کوچک دانسته و برای ارتباط با صنعت و اجرای برنامه ها بویژه در جذب منابع مالی با استقلال و اختیار کامل اقدام کرده و در انتظار سازمان مرکزی نباشند تا تمامی کارها از این طریق انجام شود.

دکتر عباس زراعت  ضمن بیان گوشه ای از عملکرد خود در زمان تصدی دانشکده علوم انسانی به اقدامات خود در مورد برای جذب کمک های خیرین برای دانشکده و دانشگاه اشاره  نمود و اظهار کرد:  در حال حاضر نیز روسای یکی از پژوهشکده ها مبلغ پانصد میلیون ریال از حمایت مالی خیرین برای پژوهشکده خود جذب نموده است که می تواند برای همه دانشکده ها و پژوهشکده ها الگو باشد.

ایشان در ادامه به ویژگی های مورد نظر برای دانشگاه اشاره کرد که تمامی همکاران برای تحقق آنها بر اساس محورهای ذیل باید تلاش نمایند.

بین المللی شدن دانشگاه

ریاست دانشگاه با توجه به شرایط سخت پیش رو و تاکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی مهمترین ویژگی های دانشگاه را که باید به آن دست یافت، بین المللی شدن دانشگاه بیان کرد و افزود: لازمه حیات دانشگاه به مفهوم واقعیش آن است که از حالت دبیرستانی خارج شده و به صورت بین المللی در آید.

دکتر زراعت با اشاره به اینکه دانشگاه در این زمینه اقدامات زیادی انجام داده است خاطر نشان کرد:  اما این موضوع باید به صورت خواست و مطالبه عمومی دانشگاه و مسئولان شهرستان در آید و گرنه موفق نخواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه حدود 10 تفاهم نامه با دانشگاههای معتبر بین المللی تنظیم کرده و بیش از سی فعالیت مهم بین المللی انجام داده است که در طول تاریخ دانشگاه سابقه نداشته است افزود:  این اقدامات زمانی تاثیر گذار خواهد بود که دانشکده ها و پژوهشکده ها ورود پیدا کرده و از این پتانسیل ها استفاده کنند.

رییس دانشگاه کاشان، ایجاد کرسی های علمی خیرین را از دیگر اقدامات بین المللی شدن دانشگاه عنوان کرد که تاکنون دو کرسی آن، ایجاد شده است گفت: نحوه تاسیس کرسی ها بدین صورت است که یک خیر هزینه کرسی را برعهده گرفته و یک یا چند دانشمند شاخص بین المللی اجرای آن را برعهده می گیرند تا در زمینه هایی که دانشگاه توان رقابت با دانشگاههای خارجی را دارد علم و تکنولوژی مورد نیاز را وارد دانشگاه نماییم.

 
دکتر زراعت اظهار کرد: تلاش برای تصدی مدیریت رصدخانه بین المللی کامو  که یکی از کرسی های خیرین به آن اختصاص یافته و جناب دکتر منصوری تلاش های خوبی را در این زمینه انجام داده اند از دیگر اقدامات بین المللی شدن دانشگاه است وتحقق این امر مهم نیاز به عزم جدی و مطالبه عمومی  تمام مسئولان  امام جمعه ، نماینده، فرماندار، شورای شهر، شهردار و تمامی آحاد مردم دارد زیرا گرچه مدعیان دیگری نیز وجود دارند اما نزدیک ترین دانشگاه دولتی به رصدخانه، دانشگاه کاشان است و امکانات خوبی هم در دانشگاه وجود دارد که اعضای هیات علمی دانشکده فیزیک از جمله آنهاست.

 

وی خاطر نشان کرد: اقدام مهم دیگر تاسیس شعبه آی سی تی پی در دانشگاه است که اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته و نظر 5 نفر از برجسته ترین دانشمندان بین المللی  که دانشمندان دارای نوبل هم در میان آنها وجود دارد برای همکاری علمی با دانشگاه جلب  شده است.


رییس دانشگاه کاشان تصریح کرد: یکی از زمینه های دیگر همکاری استفاده از پتانسیل فردو می باشد که در توافقات 1 5 مقرر گردیده است بعنوان مرکز تحقیقاتی مورد استفاده قرار گیرد و دانشگاه کاشان بعنوان نزدیک ترین مرکز علمی به این مجموعه می تواند نقش مهمی را در اداره آن ایفا کند..

 

 دکتر زراعت ایجاد کلاس های آنلاین علمی با کمک خیرین را از دیگر موارد بیان کرد و گفت: تاکنون چند کلاس برپاشده و در فکر توسعه آن هستیم، در این روش یکی از اساتید مبرز خارجی به صورت آنلاین آموزش داده و دانشجویان در کلاس حاضر می شوند و اشکالات خود را مطرح می نمایند .

 
 وی با اشاره به اینکه تجربه انجام چند کلاس نشان داده است که تفاوتی با کلاس های حضوری ندارد و بجای اینکه دانشجو به خارج کشور برود یا استاد به ایران بیاید کلاس ها به صورت آنلاین انجام می شود و این راه مناسبی برای انتقال تکنولوژی و آخرین دست آوردهای علمی به دانشجویان است از روسای دانشکده ها خواست: برنامه ریزی کنند تا هرگروه حداقل یک کلاس آنلاین در هر ترم داشته باشد.

 
 دکتر زراعت همکاری استادان دانشگاه را برای شناسایی اساتید مطرح ایرانی مقیم خارج کشورخواستار شد و افزود: ما نمی توانیم این نخبگان را به دانشگاه بیاوریم اما می توانیم از دانش آنها استفاده کنیم.این عزیزان غالبا شیفته خدمت به کشورشان هستند و در زمینه های مختلفی آمادگی همکاری دارند مانند تهیه منابع علمی و آزمایشگاهی، راهنمایی رساله ، اعزام دانشجو و استاد و...


وی به  همکاران هیات علمی تاکید کرد: اساتید ایرانی خارج کشور و بویژه کاشانی ها ی عزیز را که می شناسند به ما معرفی کنند تا با ایشان ارتباط برقرار نماییم.در زمینه های مالی نیز سرمایه داران بزرگی در خارج کشور وجود دارند که دوست دارند به دانشگاه کمک کنند و اینک که تحریم ها برداشته شده است باید از این ظرفیت بخوبی استفاده کنیم.

 

 وی راه اندازی سایت انگلیسی و عربی دانشگاه را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود:  رؤسای دانشکده ها  ترجمه رزومه اساتید و فعالیت های علمی شان را در اختیار  دفتر روابط بین الملل قرار دهند تا سایت ها تکمیل شود. این اقدام برای بین المللی شدن دانشگاه بسیار ضرورت دارد  زیرا مراکز علمی و پژوهشی و پژوهشگران خارجی از این راه می توانند ظرفیت های ما را شناسایی کرده و با ما همکاری کنند.

 
دکتر زراعت تاسیس شبکه هوشمند را از دیگر اقدامات  مهم دانشگاه نام برد و خاطر نشان کرد: شبکه هوشمند موضوع یکی از کرسی های علمی خیرین  است که  اجرای آن بر عهده همکار افتخاری ما جناب پروفسور شاهیده پور است که از مفاخر علمی جهان می باشند.اجرای شبکه هوشمند در کشور موضوع مهمی است که دانشگاه کاشان آن را شروع کرده ویکی از افتخارات بزرگ ما خواهد بود.

 
 وی با اشاره به اینکه  از زمانی که جناب دکتر مزدیان فر مسوولیت روابط بین الملل را بر عهده گرفته اند تحولات بسیار خوبی در این حوزه صورت گرفته و همت اساتید ما نیز افتخارات بزرگی را نصیب دانشگاه کرده است افزود: قرارگرفتن دانشگاه کاشان در میان یک درصد دانشگاههای برتر جهان، قرارگرفتن 4 استاد دانشگاه در 5 رشته علمی در میان دانشمندان جهانی، انتخاب پرکارترین دانشمند جهان اسلام از اساتید دانشگاه، تعلق جایزه جهانی یک سالانه کاشی به استاد دانشگاه ما، تعلق رتبه آی اس آی به یکی از مجلات دانشگاه و... از جمله افتخارات دانشگاه طی دو سال اخیر بوده است.

 

 

دانشگاه فن آور

 
رییس دانشگاه کاشان با بیان اینکه  ویژگی دیگر مورد انتظار برای دانشگاه کاشان فن آور بودن آن است اظهار کرد: دانشگاه کارآفرین یا دانشگاه نسل سومی بعنوان چشم انداز همه دانشگاهها انتخاب شده است و ما نیز باید به همین سو گام بردایم.


دکتر زراعت خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان زمینه های خوبی برای فن آوری دارد و این دانشگاه تقریبا در تمامی سال ها نفرات نخست نانو در همایش های بین ا لمللی نانو را داشته است و در زمینه کاتالیست رتبه ای اول را دارد.بنابراین می توان با ایجاد شرکت های دانش بنیان و دانشگاهی نقش موثری را ایفا کرد.

 

 وی با بیان اینکه دانشگاه با شرکت ها و بخش خصوصی وارد مذاکره شده و مدیریت اقتصادی نیز راه اندازی شده است تا با سرمایه گذاران مشارکت کرده و محصولات آنها را دانش بنیان کند و منابع مالی خوبی برای دانشگاه فراهم گردد خاطر نشان کرد: آنچه در این زمینه اهمیت دارد حضور جدی و فعال اساتید در صنعت و جامعه است.متاسفانه صنعت اظهار بی اعتمادی می کند و این اعتماد زمانی حاصل خواهد شد که جامعه باور نماید دانشگاه می تواند نوآوری کند و محصولات سنتی را تبدیل به محصولات علمی نماید.

 
وی با اشاره به اینکه ابتدای کار دشوار است اما باید تلاش کنیم تا دیوار بی اعتمادی میان دانشگاه و جامعه را از بین ببریم افزود: در این زمینه باید دانشگاه پیش قدم شود و ثابت کند که دانشگاه توان تاثیر گذاری دارد.

 

 دکتر زراعت خاطر نشان کرد: مرکز رشد دانشگاه بحمدلله  موفقیت های خوبی را به دست آورده و اکثر شرکت های تحت پوشش آن به مرحله سود دهی کلان رسیده است .

 
 وی با بیان اینکه  دانشگاه کاشان در پی اخذ استاندارهای بین المللی فرش و اسانس است تا هرگونه تولید و صادرات این محصولات با تایید دانشگاه صورت گیرد افزود:این امر دو اثر دارد؛یکی اینکه اعتبار ایران در زمینه فرش و اسانس دوباره برمی گردد زیرا تولید اجناس بی کیفیت به شدت به اعتبار ایران لطمه زده است و دیگر اینکه درآمدزایی خوبی برای دانشگاه دارد.

 
رییس دانشگاه  از ایجاد پارک علم و فناوری خبر داد و گفت: پارک علم و فن آوری راه اندازی شده و مجوز آن بزودی صادر می شود و اقدامات دیگری همچون تاسیس پژوهشکده نجوم ، اپتیک ، راه اندازی اندیشگان ها ی علمی ، کرسی های آزاد اندیشی، کارگاهها و سمینارهای علمی و... صورت گرفته است.

 


دانشگاه رقابتی

  رییس دانشگاه کاشان  با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی هایی که باید در دانشگاه وجود داشته باشد رقابتی بودن است افزود: ما باید قبول کنیم از نظر تکنولوژی و فن آوری توان رقابت با بسیاری از دانشگاههای مطرح جهان را نداریم اما زمینه های زیادی برای همکاری و ارتقای فن آوری داریم.

 
وی خاطر نشان کرد: بحمدلله کاشان پتانسیل های زیادی دارد که می توان با مشارکت دانشگاههای خارجی از این پتانسیل ها استفاده کرد تا به مرور اساتید و دانشجویان ما در کنار اساتید خارجی تکنولوژی را بیاموزند.

  

 دکتر زراعت افزود: دریاچه نمک در دنیا منحصر به فرد است ؛ کاشان بهترین آسمان جهان را دارد، روزانه ده ساعت انرژی مجانی خورشیدی سرمایه کمی نیست؛ اسانس کاشان که منبع تمام عطرها ی جهان است و گیاهان دارویی که در هیچ کجای دنیا وجود ندارد هدیه بزرگ خدا به ماست؛ کاشان قدیمی ترین شهر جهان است که بزرگترین منبع تحقیقاتی باستانی در آن نهفته است و فرش کاشان برند یزرگی است که متاسفانه از دست می رود .

 

وی تاکید کرد: این سرمایه ها و دهها سرمایه دیگر در دست ما امانت است و باید به بهترین وجه از آنها استفاده کنیم و هیچ مرجعی بجز دانشگاه توان این کار را ندارد.اساتید ما که با سرمایه های کشور دانش آموخته اند شرعا و اخلاقا در قبال اینها مسوول هستند.

 

دکتر زراعت  تاکید کرد:  روسای محترم دانشکده ها و پژوهشکده ها  این موضوعات را در شورای دانشکده ها و پژوهشکده ها مطرح کرده و هرکسی گوشه ای از کار را بگیرد تا انشالله در مقابل خدا و ملت و شهدا مسوول نباشیم.شهدا خون خود را دادند تا این سرمایه ها به دست دشمن نیفتد پس گناه است اگر نتوانیم از آنها بهره بگیریم.شما را به خدا چشم به راه خزانه دولت نباشیم تا آخر ماه حقوق ما را بدهد و اگر یک ماه حقوقمان پرداخت نشد کاسه چه کنم دست بگیریم.استادان بزرگترین سرمایه داران جهان هستند پس نه تنها باید نیازمند دولت نباشند بلکه می توانند میلیادری به دولت کمک کنند.باید باور کنیم که این توان را داریم منتها بجای متهم کردن یکدیگر باید کمر همت ببندیم و ببینیم خودمان چقدر در حل مشکلات کمک می کنیم.دانشکده ها و پژوهشکده ها نباید چشم به راه سازمان مرکزی باشند تا همه مشکلاتشان را حل کند بلکه هر دانشکده بعنوان دانشگاه کوچک اما بسیار بزرگ در این عرصه ها ورود پیدا کند و البته مدیریت دانشگاه نیز به صورت کامل در اختیار شماست تا برای هموار کردن راه کمک نماید.

 

دانشگاه اخلاق محور

رییس دانشگاه کاشان با بیان اینکه  دانشگاه در صورتی موفق است که اخلاق محور باشد افزود: منظور ما از دانشگاه اخلاق محور دانشگاهی است که استاد آن خود را به جدیدترین دست آوردهای علمی مجهز کند؛ سرساعت و حتی زودتر سر کلاس برود و دیرتر از همه از کلاس بیرون بیاید؛ دانشجو را فرزند خودش بداند و دلسوز او باشد؛ حداقل 40 ساعت در دانشگاه جضور داشته باشد؛برای مشاوره به دانشجووقت بگذارد و در دسترس دانشجو باشد؛ با دانشجو صمیمی و مهربان باشد؛پژوهش را برای پژوهش و ارتقا انجام ندهد بلکه برای رفع نیازهای کشور انجام دهد.همچنین کارمند دانشگاه اخلاق محور کارمندی است که: با وضو وارد دانشگاه شده و از لحظه ورود به دانشگاه تا لحظه خروج از دانشگاه فقط برای دانشگاه کار کند و یک دقیقه هم وقت حود را صرف امور غیر دانشگاه نکند و باور داشته باشد که خداوند ناظر بر رفتار اوست و فردای قیامت باید در مقابل هر لحظه ای که از بیت المال مسلمین حقوق می گیرد پاسخگو خواهدبود، با ارباب رجوع و همکار و دانشجو با روی گشاده و اخلاق اسلامی سخن بگوید؛ بنده بعنوان مسوول این مجموعه اعلام می دارم از نظر شرعی و اخلاقی و قانوی هر همکاری که وقت خود را در دانشگاه برای غیر امور دانشگاه صرف کند حقوقی که می گیرد بدون شبهه نیست و ناظر بر آن نیز خداوندی است که کوچک ترین مساله ای از دیدش دور نمی ماند و پاسخگویی به او و ملتی که حقوق ما از جیب آنها داده می شود بسیار دشواراست بویژه برای بنده و مسولانی که بیت المال به دستشان توزیع می گردد.بحمدلله معاونت فرهنگی فعالیت های خوبی را برای ارتقای اخلاق در دانشگاه انجام داده است و بالغ بر دویست برنامه فرهنگی بسیار مفید در این دوره انجام شده است اما فرهنگ، دیکته ای نیست و باید به باور برسیم.بحمدلله دانشگاه به دور از بحث های جناحی و خطی به فعالیت اصلی خود ادامه می دهد و از همه همکاران می خواهم این روال را ادامه دهند و اگر هم معدود کسانی بخواهند فضای دانشگاه را به مسایل جناحی آلوده کنند توجهی به آن نداشته باشند.

 

 دانشگاه مؤثر

 

دکتر زراعت با اشاره به اینکه دانشگاه زمانی مفید است که بر دنیا ، کشورومنطقه تاثیر گذار باشد گفت: دانشگاه باید در دل جامعه باشد و جامعه نیز در دانشگاه حاضر باشد.متاسفانه مدتها میان دانشگاه دیوار کشیده شده بود در حالی که دانشگاه باید موثر برجامعه باشد.اینکه گفته می شود دانشگاه نیز جزیی از جامعه بوده و تابع آن است سخن درستی نیست زیرا نخبگان کشور در دانشگاه هستند و نباید تحت تاثیر جامعه باشند بلکه باید جامعه را تحت تاثیر خود قرار دهند.

 

 وی با تاکید بر اینکه  دانشگاه باید اتاق فکر مدیریت جامعه باشد افزود: ما در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده ایم از جمله اینکه شورای پژوهش و فن آوری برای کمک به شهر تشکیل داده ایم تا تمامی فعالیت های شهر علم محور باشد و بر مبنای تحقیقات صورت گیرد.قرار است در هر زمینه یک کمیته علمی با ریاست یک عضو هیات علمی و روسای ادارت و کارشناسان تشکیل شود تا سفارشات شهر از قبیل نقشه راه شهر، توسعه شهری، اقتصاد ، فرهنگ و... بر مبنای علمی  انجام شود.بحمدلله در حال حاضر مدیران کلان شهری و نماینده منتخب از جامعه دانشگاهی هستند و دانشگاه حضور خوبی در شهر دارد .با علمای شهر ارتباط تنگاتنگ داریم و دانشگاه را در نماز جمعه و شورای اداری شهر و مجامع دیگر معرفی می کنیم.با تمامی معاونین رییس جمهور و بسیاری از مسوولان کشوری جلسات مستمر داریم و از روسای محترم دانشکده ها و پژوهشکده ها نیز انتظار داریم در جامعه حضور فعال داشته و پتانسیل ها را به جامعه معرفی کنند.

 

 استقلال دانشگاه

  رییس دانشگاه کاشان تاکید کرد: دانشگاه یک نهاد مستقل است که در تمامی زمینه ها و بویژه منابع مالی باید استقلال داشته باشد.دانشگاه از شمول تمامی قوانین حاکم بر دستگاههای دولتی مستثنی می باشد اما باید از این پتانسیل بهره کافی را ببریم.دانشگاه توان آن را دارد که از نظر مالی وابسته به دولت نباشد و سیاست های دولت نیز به همین سمت پیش می رود.

 

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه باید به صورت منطقی اداره شود و هزینه هایش متعارف باشد .یکی از نکاتی که هیات امنا بر آن تاکید دارد تناسب هیات علمی و کارمند است یعنی به ازای هر هیات علمی یک کارمند که ما وضعیت خوبی نداریم.مدیریت جدید تلاش زیادی کرده است تا هزینه ها را کاهش دهد از جمله اینکه در دو سال گذشته هیچ کارمند جدیدی استخدام نشده و بجای حدود سی بازنشسته هم نیرویی بکار گرفته نشده است اما تا زمانی که دیون و بدهی های گذشته را نپرداخته و در روال عادی قرار نگیریم  باید سختی ها را تحمل کنیم.

 

دکتر زراعت افزود: دانشگاه کاشان در این دو سال با پیگری های شبانه روزی در میان دانشگاه  های کشور بهترین وضعیت را در رشد بودجه و تخصیص ها داشته است اما باز هم کافی نیست.به رغم اینکه تخصیص دانشگاهها در این دو سال زیر نود درصد بود ما توانستیم صددرصد تخصیص بگیریم یعنی اگر تخصیص ما هم مانند بقیه دانشگاهها می بود حدود ده میلیارد تومان کسری می داشتیم.اما عدم تخصیص بودجه در سال های 91و92 سال ها بر اعتبارات دانشگاه اثر منفی می گذارد.

  

وی اظهار کرد: تخصیص دانشگاه در سال 91معادل83 درصد و در سال 92  معادل 93 درصد بوده است یعنی ما در این دوسال 25 درصد کاهش اعتبار داشته ایم که بالغ بر ده میلیارد تومان است و سال ها طول می کشد تا این کسری ها جبران شود.همچنین رشد دانشگاه پایین بوده است اما در دو سال گذشته به رغم اینکه میانگین رشد دانشگاهها ده در صد بود ما توانستیم در سال 94 و93 به ترتیب 23و25 درصد رشد بودجه بدهیم.

  

 

وی با اشاره به اینکه امسال رشد بودجه های عمرانی ما خیلی خوب بوده است اما تمامی این افزایش ها در قبال دیون و بدهی های گذشته دانشگاه که حدود سی میلیارد تومان است ناچیز می باشد افزود: این مشکلات برای دولت نیز وجود دارد بنابراین نمی توان انتظار زیادی از دولت داشت و باید خودمان تلاش کنیم .ما در دوسال گذشته عمده مطالبات همکاران را پرداخت کرده ایم اما به انتظار دولت نشستن راهکار اساسی نیست.دانشگاهها باید به جایی برسند که نه تنها نیازی به دولت نداشته باشند بلکه به دولت کمک کنند و این امر ، شدنی است به شرط اینکه همدل بوده و از پتانسیل های دانشگاه به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

 

رییس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به ماموریت های دانشگاه ، اهداف ، چشم انداز و موضوعات راهبردی دانشگاه که در برنامه راهبردی دانشگاه پیش بینی شده است اشاره نمود و  تاکید کرد: برنامه راهبردی دانشگاه برنامه کاملی است که از سال ها قبل روی آن کار شده و در این مدیریت به تصویب هیات امنا رسیده و باید با جدیت مورد عمل قرار گیرد.

 

وی افزود: برنامه راهبردی دانشگاه به صورت حوزه ای است و برنامه های زیادی برای دانشکده ها و پژوهشکده ها پیش بینی شده است اما از آنجا که این برنامه باید ار ظریق معاونت ها انجام شود دانشکده ها مستقیما در گیر نیستند.از روسای محترم دانشکده ها و پژوهشکده ها می خواهیم در اولین جلسه شورای دانشکده و پژوهشکده برنامه سال 95 خود را مرور کرده و برای برنامه های بجا مانده نیز برنامه ریزی کنند.

 

دکتر زراعت، بخشی از سیاست هایی که در برنامه راهبردی بر عهده دانشکده ها قرار گرفته است را به شرح ذیل اعلام کرد:

تدوین نقشه راهبردی، پژوهش های مشترک،اصلاح  ساختاردانشکده ها، نحوه توسعه رشته ها و پذیرش دانشجو، ایجاد رشته های میان رشته ای،نحوه جذب هیات علمی و دانشجوی خارجی، اصلاح منابع و سرفصل ها، بررسی علل افت تحصیلی، شیوه های نوین تدریس، تشکیل قطب های علمی، برپایی کنفرانس ها ، دعوت از اساتید خارجی، ارتقای کیفی پایان نامه ها، ارتقای انجمن های علمی،جذب و تربیت هیات علمی فن آور، تشکیل بانک ایده، تجاری سازی، اصلاح مراکز پژوهشی، ارایه خدمات مشاوره ای،تشکیل شرکت های دانشگاهی ، توانمند سازی هیات علمی، مهارت آموزی دانشجویان و کاربردی کردن دروس، مشاوره به دانشجویان، فراهم کردن زمینه اشتغال فارغ التحصیلان، بانک اطلاعاتی فارغ التحصیلان ، کاربردی کردن پژوهش ها، ارتقای علوم انسانی، جلب رضایت دانشجویان و نظر خواهی مستمر از ایشان، فعالیت های بین المللی و... ایشان از کلیه همکاران خواست برنامه را با دقت مرور کرده و نسبت به اجرای آن اهتمام ویژه داشته باشند.

 

نظر شما :