<FONT size=2>برگزاری مسابقات سراسری قرآن در دانشگاه کاشان</FONT>

۲۶ فروردین ۱۳۸۷ | ۱۴:۴۹ کد : ۴۳۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۲۳۰
<P dir=rtl align=justify><FONT size=2>بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه دانشجویان کشور روز یکشنبه در تالار آزادی دانشگاه کاشان آغاز شد. </FONT></P> <P dir=rtl align=justify><FONT size=2>رئیس دانشگاه کاشان در این آیین هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را نشر و توسعه معارف و مفاهیم قرآن و ارتقاء سطح بینش دینی و مذهبی در بین جوانان ذکر کرد. </FONT></P> <P dir=rtl align=justify><FONT size=2>دکتر «سیدجواد ساداتی‌نژاد» با اشاره به بحران شدید معنویت در دنیا افزود: در شرایط امروز جهان تنها راه نجات و سعادت بشریت تمسک جستن به قرآن کریم و عمل به دستورات آن است. </FONT></P> <P dir=rtl align=justify><FONT size=2>وی با تأکید بر توصیه مقام معظم رهبری در زمینه همراهی قرائت و حفظ قرآن با تدبر و تفسیر آن اظهار داشت: در سال نوآوری و شکوفایی باید با کنار هم گذاشتن این دو اصل مهم زمینه کاربردی کردن مفاهیم قرآنی در جامعه مهیا شود. </FONT></P> <P dir=rtl align=justify><FONT size=2>مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این آیین از استقبال این وزارتخانه در حمایت از طرح‌های ابتکاری در جهت توسعه فرهنگ قرآنی در سطح دانشگاه‌ها خبر داد. دکتر «مصطفی عباسی مقدم» گفت: در سال جاری سعی داریم تا با برداشتن گام‌های بلندتر در جهت توسعه مفاهیم قرآنی این کتاب انسان‌ساز را از مهجوریت فعلی‌اش درآوریم. </FONT></P> <P dir=rtl align=justify><FONT size=2>وی، با دعوت از تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها به همکاری در این امر ابراز امیدواری کرد: برگزاری چنین مسابقات سراسری و با شکوهی بتواند زمینه‌ساز تحولات در زمینه انس جامعه با قرآن باشد. </FONT></P> <P dir=rtl align=justify><FONT size=2>دبیر بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن در حاشیه این مراسم گفت: این مسابقات در دو بخش شفاهی شامل‌ ترتیل، تحقیق و حفظ 5، 10، 20 و 30 جزء قرآن کریم و بخش کتبی شامل رشته‌های مفاهیم، ترجمه و حفظ موضوعی برگزار می‌شود. </FONT></P> <P dir=rtl align=justify><FONT size=2>حجت‌الاسلام احمد شیخ‌زاده افزود: در این دوره از مسابقات 180 نفر از دانشجویان دختر و پسر از دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور در دانشگاه کاشان به رقابت می‌پردازند. </FONT></P> <P dir=rtl align=justify><FONT size=2>به گفته وی، برگزیدگان این مسابقات به مسابقات ملی راه‌ می‌یابند و در آن مسابقات با دانشجویان شرکت کننده از دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزاد کشور رقابت می‌کنند. </FONT></P> <P dir=rtl align=justify><FONT size=2>وی بازدید از مناطق تاریخی و فرهنگی و زیارت امامزاده سلطان علی بن محمد باقر(ع) را از جمله برنامه‌های جنبی مسابقات سراسری قرآن کریم ذکر کرد. </FONT></P> <P dir=rtl align=justify><FONT size=2>لازم به ذکر است در مراسم افتتاحیه بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن ابوالفضل بهرام‌پور مفسر قرآن به ایراد سخنرانی در زمینه تفسیر برخی از آیات سوره فاتحه پرداخت. </FONT></P> <P dir=rtl align=justify><FONT size=2>گفتنی است بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن دانشجویان کشور با همکاری اداره کل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه کاشان در تالار آزادی این دانشگاه تا 27 فروردین ماه سال جاری ادامه دارد.</FONT> </P>

بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه دانشجویان کشور روز یکشنبه در تالار آزادی دانشگاه کاشان آغاز شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این آیین هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را نشر و توسعه معارف و مفاهیم قرآن و ارتقاء سطح بینش دینی و مذهبی در بین جوانان ذکر کرد.

دکتر «سیدجواد ساداتی‌نژاد» با اشاره به بحران شدید معنویت در دنیا افزود: در شرایط امروز جهان تنها راه نجات و سعادت بشریت تمسک جستن به قرآن کریم و عمل به دستورات آن است.

وی با تأکید بر توصیه مقام معظم رهبری در زمینه همراهی قرائت و حفظ قرآن با تدبر و تفسیر آن اظهار داشت: در سال نوآوری و شکوفایی باید با کنار هم گذاشتن این دو اصل مهم زمینه کاربردی کردن مفاهیم قرآنی در جامعه مهیا شود.

مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این آیین از استقبال این وزارتخانه در حمایت از طرح‌های ابتکاری در جهت توسعه فرهنگ قرآنی در سطح دانشگاه‌ها خبر داد. دکتر «مصطفی عباسی مقدم» گفت: در سال جاری سعی داریم تا با برداشتن گام‌های بلندتر در جهت توسعه مفاهیم قرآنی این کتاب انسان‌ساز را از مهجوریت فعلی‌اش درآوریم.

وی، با دعوت از تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها به همکاری در این امر ابراز امیدواری کرد: برگزاری چنین مسابقات سراسری و با شکوهی بتواند زمینه‌ساز تحولات در زمینه انس جامعه با قرآن باشد.

دبیر بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن در حاشیه این مراسم گفت: این مسابقات در دو بخش شفاهی شامل‌ ترتیل، تحقیق و حفظ 5، 10، 20 و 30 جزء قرآن کریم و بخش کتبی شامل رشته‌های مفاهیم، ترجمه و حفظ موضوعی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمد شیخ‌زاده افزود: در این دوره از مسابقات 180 نفر از دانشجویان دختر و پسر از دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور در دانشگاه کاشان به رقابت می‌پردازند.

به گفته وی، برگزیدگان این مسابقات به مسابقات ملی راه‌ می‌یابند و در آن مسابقات با دانشجویان شرکت کننده از دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزاد کشور رقابت می‌کنند.

وی بازدید از مناطق تاریخی و فرهنگی و زیارت امامزاده سلطان علی بن محمد باقر(ع) را از جمله برنامه‌های جنبی مسابقات سراسری قرآن کریم ذکر کرد.

لازم به ذکر است در مراسم افتتاحیه بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن ابوالفضل بهرام‌پور مفسر قرآن به ایراد سخنرانی در زمینه تفسیر برخی از آیات سوره فاتحه پرداخت.

گفتنی است بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن دانشجویان کشور با همکاری اداره کل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه کاشان در تالار آزادی این دانشگاه تا 27 فروردین ماه سال جاری ادامه دارد.


نظر شما :