15 طرح خیرساز در دانشگاه کاشان در حال اجراست

۲۱ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۵:۲۱ کد : ۴۲۹۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۸۰
رئیس دانشگاه کاشان گفت: 15 طرح خیرساز در دانشگاه کاشان در حال اجراست

 رئیس دانشگاه کاشان گفت: 15 طرح خیرساز در دانشگاه کاشان در حال اجراست.

 

دکتر عباس زراعت در جمع خبرنگاران، ساخت دو خوابگاه دانشجویی، فاز دو دانشکده های حقوق و مهندسی، کتابخانه مرکزی، کتابخانه کاشان شناسی، دو کرسی بین المللی نجوم و انرژی های نو و سه کلاس آنلاین بین المللی را از جمله این طرح ها ذکر کرد

 

وی از افتتاح و شروع عملیات اجرایی چند طرح آموزشی، پژوهشی و خدماتی به مناسبت دهه فجر با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این دانشگاه خبر داد و افزود: دومین آزمایشگاه مرکزی کشور در دانشگاه کاشان و همچنین  خوابگاه متاهلین در این دانشگاه افتتاح و به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی 'خانه دانش' و کارگاه مهندسی نیز در هفته آینده شروع می شود.

رئیس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: این طرح ها با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال از کمک های خیرین و منابع دولتی دانشگاه هزینه می شود.


کیفی کردن فعالیت های آموزشی و پژوهشی و بین‌المللی کردن از سیاست های دانشگاه کاشان

دکتر زراعت کیفی کردن فعالیت های آموزشی و پژوهشی و بین‌المللی کردن دانشگاه کاشان را یکی از سیاست های مدیریت این دانشگاه بیان کرد و گفت: تأسیس رصدخانه بین‌المللی ایران در کاشان فرصت مغتنمی برای بین المللی کردن شهر و دانشگاه کاشان است که باید به نحو مطلوب از این فرصت استفاده کرد.

 

رئیس دانشگاه کاشان ،  راه اندازی شعبه آی سی تی پی، راه‌اندازی کرسی های علمی و بین المللی با موضوع نجوم و انرژی و تبدیل کاشان به شهر هوشمند و برگزاری سه کلاس آنلاین بین المللی با حمایت خیرین را از دیگر فعالیت‌های بین‌المللی این دانشگاه دانست و افزود: ماه آینده با مشارکت شهرداری کاشان کارگاه مشترک با دانشگاه جنوای ایتالیا در زمینه معماری سنتی برگزار می‌شود.

 

وی از برگزاری کنفرانس بین المللی شش روزه ارتباطات ایران و اعراب در اردیبهشت سال آینده خبر داد و افزود: دو پنل کنفرانس بین المللی ارتباطات ایران و اعراب در دانشگاه کاشان برگزار می شود.

 

وی به انعقاد 10 تفاهم نامه همکاری با دانشگاه های خارج از کشور و 10 دانشگاه داخلی اشاره کرد و اظهار داشت: این دانشگاه همچنین درصدد جذب دانشجویان خارجی است.

دکتر زراعت با بیان اینکه دانشگاه دوره های شکل گیری، ساماندهی، پویاسازی را پشت سر گذاشته خاطر نشان کرد: دوره جدید دوره تعالی دانشگاه است که باید به کیفی سازی فعالیت ها توجه شود.

دکتر زراعت، کیفی سازی، ارتقای زیرساخت های پژوهشی و آموزشی و افزایش اعتبارات دانشگاه، کاهش وابستگی به منابع مالی دولتی ، تنوع منابع مالی، ارتباط مفید با جامعه و صنعت، استفاده از پتانسیل های منطقه، ایجاد فضای گفتمان سیاسی، علمی و فرهنگی در دانشگاه، شایسته سالاری و ایجاد رشته های موردنیاز و میان رشته ای و رقابت با دانشگاه های معتبر در زمینه های خاص را از سیاست های راهبردی دانشگاه کاشان بیان کرد و افزود: انرژی های خورشیدی، نجوم و آسمان، فرش، باستان شناسی، نانو و کویر از پتانسیل های بومی منطقه کاشان است که با استفاده از توان علمی دانشگاه کاشان  و سرمایه گذاری بخش خصوصی می توان این منطقه را به جایگاه واقعی خود رساند.

 

رئیس دانشگاه کاشان، ارتباط و همکاری مجموعه مدیریت شهری با دانشگاه را لازم دانست و افزود: با تشکیل شورای پژوهش و فناوری، دانشگاه کاشان سعی دارد تا با ارائه طرح های تحقیقاتی و پژوهشی در راستای رفع مشکلات و نیازهای شهر گام بردارد.

 دکتر زراعت توجه به توسعه دانشگاه را لازمه توسعه و آبادنی شهر بیان کرد و  از مسئولین شهر خواست نسبت به توسعه دانشگاه دید مثبت داشته باشند و سند 400 هکتاری زمین های دانشگاه را به کاربری آموزش عالی صادر کنند.

وی ارتباط دانشگاه با صنعت را از دیگر اولویت های دانشگاه بیان کرد و گفت: 20 شرکت دانشگاهی در مرکز رشد دانشگاه فعال هستند که  پنج شرکت مجوز دانش بنیان دریافت کرده اند که این زمینه گام مثبتی در راستای ارتباط علم با صنعت است.

 
زراعت به موفقیت های سال جاری دانشگاه اشاره کرد و افزود: ارتقای رتبه دانشگاه کاشان از 17 به 15، قرار گرفتن دانشگاه جزو یک درصد دانشگاه های موثر جهان، انتخاب چهار عضو هیات علمی دانشگاه به عنوان یک درصددانشمندان بین المللی و انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه کاشان به عنوان پرکارترین دانشمند جهان از جمله افتخارات علمی سال جاری این دانشگاه بوده است.

رییس دانشگاه کاشان تعیین مصادیق شعار سال، دیدار با علمای شهر،انعقاد تفاهم نامه ها، تشکیل بنیاد خیرین کل کاشان را از دیگر فعالیت های دانشگاه بیان کرد و گفت: توسعه علمی دانشگاه نیاز به همکاری و ارتباط هرچه بیشتر مسئولان و مردم با دانشگاه است.

در دانشگاه کاشان حدود هشت هزار دانشجو در 200 رشته گرایش مشغول به تحصیل هستند.  

نظر شما :