ارتباط بین صنعت و دانشگاه رمز تحقق اقتصاد مقاومتی است

۰۱ دی ۱۳۹۴ | ۱۱:۴۹ کد : ۴۱۹۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۶۳
فعال اقتصادی و مدیر گروه بین المللی کارخانجات فرآورده های نسوز آذرخش گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه یکی از راهکارهای مهم برای اقتصاد مقاومتی است.

فعال اقتصادی و مدیر گروه بین المللی کارخانجات فرآورده های نسوز آذرخش  گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه یکی از راهکارهای مهم برای اقتصاد مقاومتی است.

مهندس محسن سیفی کاشانی در مراسم تجلیل از استادان نمونه پژوهشی و دانشجویان نمونه آموزشی و پژوهشی دانشگاه کاشان با تبریک هفته پژوهش با اشاره به اینکه در گذشته شرایط مناسبی بین دانشگاه و صنعت وجود نداشت اظهار داشت: خیلی از کارخانه های قدیمی  ما اطمینان کمتری به دانشگاه دارند و خیلی و از سوی دیگر اساتید دانشگاه ها مقالاتی ارائه می دهند که امکان اجرایی شدنش در بخش صنعت کمتر است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب به بحث اقتصاد مقاومتی افزود: اقتصاد مقاومتی در زمان تحریم و بعد از آن تمرکز بر اقتصاد پایدار است.

وی خاطر نشان کرد: دولت شرایطی برای تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در برنامه هایی پیش بینی کرده و از تمام اساتید مراکز علمی کشور و صنعت و تجارت دعوت کرده همفکری کنند و برنامه جامعی ارائه دهند تا در بازنگری برنامه ششم توسعه سیاست های جدیدی اعمال شود.

اقتصاد فعلی کشور را بیمار و نیاز به جراحی عنوان کرد و گفت: خام فروشی در مواد معدنی و خام فروشی در پتروشیمی و نفت و گاز و فولاد معنا ندارد.

نیروی جوان تحصیلکرده در کشور را بهترین پتانسیل برای توسعه کشور بیان کرد و افزود:باید همفکری بین صنعت نخبگان و دانشجویان و دانشمندان آینده کشور به وجود آید.

در گروه بین المللی آذرخش با عدم وابستگی به هر دانش غیر بومی با حفظ کیفیت و حتی فراتر از استانداردهای بین المللی و با به روز نگه داشتن دانش فنی سالهاست اقتصاد مقاومتی را پیاده کردیم.

وی با بیان اینکه یک برنامه ای جامع برای ارتباط دانشگاه با صنعت لازم است تصریح کرد: باید از این فرصت طلایی استفاده شود و زیر ساخت های لازم برای ارتباط بین دانشگاه و صنعت و ارائه طرح های پژوهشی فراهم گردد.

مهندس سیفی به تاریخ هفت هزار ساله کاشان اشاره کرد و افزود: کاشان جایی است که تمدن بشری از اینجا شکل گرفته و یک مهندس معمار می تواند با طراحی یک ساختمان یک آثر هنری  و ماندگار برجای گذارد.

وی با اشاره به اینکه  معماری و نمای  ساختمان ها به سوی نماهای غربی و غیر مرتبط با فرهنگ ما گرایش پیدا کرده اظهار داشت: در ساخت نماها باید به گونه ای عمل کنیم تا آیندگان به سبک معماری ما افتخار کنند.

مهندس سیفی با بیان اینکه پژوهشگران در همه رشته ها می توانند آثار ماندگاری از خودشان بر جای بگذارند اظهار امیدواری کرد:تا با ارتباط بین صنعت کارخانه و دانشگاه بتوانیم آینده درخشانی برای کشورمان رقم زنیم.   

در پایان این مراسم از مهندس محسن سیفی کارآفرین و حامی پژوهش از طرف دانشگاه کاشان تجلیل شد.


نظر شما :