دیدار رئیس دانشگاه کاشان با رئیس کمیسیون آموزش مجلس و سفیر اکوادر

۲۲ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۹ کد : ۳۹۷۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۷۷
رئیس دانشگاه کاشان در دیدار رئیس کمیسیون آموزش مجلس ، سفیر اکوارد و رئیس ستاد نانو کشور آمادگی دانشگاه کاشان را برای برگزاری دوره های کوتاه مدت و میان مدت تخصصی و راه اندازی مراکز تحقیقاتی مشترک به ویژه در زمینه فناوری نانو اعلام کرد.
 

رئیس دانشگاه کاشان در دیدار رئیس کمیسیون آموزش مجلس ، سفیر اکوارد و رئیس ستاد نانو کشور آمادگی دانشگاه کاشان را برای برگزاری دوره های کوتاه مدت و میان مدت تخصصی و راه اندازی مراکز تحقیقاتی مشترک به ویژه در زمینه فناوری نانو اعلام کرد.

 دکتر عباس زراعت با برشمردن ویژگی ها و پتانسیل های دانشگاه کاشان به ویژه در رشته های میان رشته ای، اساتید مجرب و امکانات مناسب، تعامل های بین المللی را از اهداف و برنامه های دانشگاه کاشان در دوره جدید بیان کرد.

 خانم لیون رئیس کمیسیون آموزش مجلس اکوادر با اشاره به پیشرفت های ایران در زمینه های مختلف فناوری به ویژه فناوری نانو، اشتیاق متخصصین کشور متبوعش را برای همکاری علمی با دانشمندان ایرانی مورد اشاره قرار داد.

 خانم لیون که خود دانش آموخته مهندسی شیمی ار آمریکا هستند آمادگی خود را برای تبادل اساتید و دانشجویان بین دانشگاه های کشور و دانشگاه کاشان و نیز تعریف پروژه های مشترک تحقیقاتی در زمینه نانو را مورد تاکید قرار داد.

  وی افزود: کشور ما مصمم است به این فناوری نوین دست یابد و ایران از اولویت های اصلی ما برای تبادل فناوری در این زمینه است.

 خانم لیون خاطر نشان کرد: ساخت مدل پیشرفت کشور های غربی در همه زمینه ها برای کشور های درحال توسعه مفید نیست و نمی تواند در توسعه صنایع جدید راهگشا باشد.

 رئیس کمیسون آموزش مجلس اکوادر ابراز امیدواری کرد که تجربه خود جوش ایران ، همکاری های دولت و ستاد نانو بتواند اکوادر را به جایگاهی ویژه در آمریکای لاتین برای توسعه فناوریهای نانوی ایران و محصولات آن تبدیل نموده و بستری مناسب در توسعه طیف وسیعی از کاربردهای کشاورزی ، پزشکی، شیمیایی .... برای همکاری پژوهشگران فراهم آورد.

 رئیس ستاد نانو ریاست جمهوری نیز در این دیدار به جایگاه ایران در فناوری نانو و دست آورد های تولیدات علمی این رشته در کشورمان اشاره کرد و گفت: سالهاست که از مباحث تئوری عبور کرده و به محصولات با کیفیتی در این زمینه دست یافته ایم.

 دکتر سعید سرکار اظهار داشت: هماهنگی های خوبی با مسئولین وزارت امور خارجه ، اتاق بازرگانی، وزارت علوم و مراکز تحقیقاتی برای تعاملات بین المللی ستاد نانو انجام شده است واکوادر یکی از اولویت های ما در آمریکای لاتین برای برقراری ارتباط در این زمینه است.

 آقای سانتیاکو روئیژ سفیر اکوادر هم در این دیدار با برشمردن تعداد دانشجویان اکواردی که در ایران درحال تحصیل هستند تعاملات بین دو کشور را بسیار در سطحی بالا و قابل قبول توصیف کرد.

 وی همچنیین انگیزه کشورش را جهت تحصیل در رشته های مختلف فناوری نانو بسیار بالا توصیف نمود و خاطرنشان کرد: که برای رسیدن به این هدف، دانشجویان اکوادری قبل از اعزام به ایران در دوره های مختلف آموزش زبان فارسی شرکت نموده و آموزشهای لازم را فرا می گیرند.

 معاون پژوهشی دانشگاه کاشان نیز در بخش دیگری از این جلسه بخشی از دستاوردهای پژوهشی دانشگاه کاشان را شرح داد.

 دکتر مجید منعم زاده گفت: دانشگاه ما در چندساله اخیر همواره دربین دانشگاه های برتر پژوهشی کشور بوده و اساتید ما همواره مقام های برتر در بین محققان نانو را به خود اختصاص داده اند.

 مدیر گروه همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه کاشان نیز در این جلسه اظهار داشت: پشتیبانی های دولت از فناوری نانو و حمایت های ستادی و برنامه ریزی های استراتژیک در دهه گذشته باعث شکوفایی این فناوری و تولید محصولات نانو در کشور ما شده است.

 دکتر محمدرضا مزدیان فرد افزود: در صورتی که سیاست گذاری ها و اولویت بندی های توسعه فناوری نانو در اکوادر در زمینه های مختلف شناسایی و ارائه گردد، دانشگاه کاشان نیز بعنوان هماهنگ کننده با سایر مراکز تحقیقاتی کشور در تدوین برنامه های آموزشی در غالب دوره های مختلف، تبادل دانشجو و استاد و حتی تربیت پژوهشگراقدام خواهد نمود.

 وی یادآوری کرد: مسلما ورود بخش خصوصی در سرمایه گذاری با هماهنگی وزارت های متبوع برای توسعه روابط و همکاری دو کشور ضروری است.     


نظر شما :