دولت یازدهم برآمده از مطالبات فرهنگی است

۱۱ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۶:۵۸ کد : ۳۹۶۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۲۹
معاون فرهنگی دانشگاه کاشان گفت: امروز در دنیا هرچند به ظاهر فکر می کنیم علم، سیاست و اقتصاد حرف اول را می زند اما در واقع این هویت فرهنگی است که موجب توانمندی جوامع است.
 

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان گفت: امروز در دنیا هرچند به ظاهر فکر می کنیم علم، سیاست و اقتصاد حرف اول را می زند اما در واقع این هویت فرهنگی است که موجب توانمندی جوامع است.

حسین ستار در میزگرد کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های دولت یازدهم دغدغه‌های فرهنگی بود که در شعار اعتدال و تدبیر متجلی شد، اما اینکه این دو شعار فرهنگی در کنار ده ها شعاری که می تواند حرف از رفاه اجتماعی، ارتباط با دنیا و غیره داشته باشد، نشاندهنده درایت مردم و اولویت‌های سیاستمداران این دولت در حوزه فرهنگ است.

وی تاکید کرد: دولت یازدهم برآمده از شعار فرهنگی است و اعتدال و تدبیر رویکرد این دولت را تعیین کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه نیز به عنوان قوی ترین مرکز علمی این شعار را در حوزه های مختلف باید عملی کند.

وی ادامه داد: درست است که اساسا کار دانشگاه تولید علم و انتقال است اما در وظایف این مرکز فرهنگ اولویت اول است، زیرا یکی از مراکز تربیتی است.

 ستار خاطرنشان کرد: متاسفانه در سالیان گذشته با رخوت و کمرنگی در حوزه سیاست در دانشگاه روبرو بوده ایم، اکنون در حوزه فرهنگ وظایف مهمی داریم که زمینه ساز رشد دانشگاه در حوزه های مختلف است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه زمینه برگشت این نشاط سیاسی در این دولت فراهم است و وزارت علوم نیز سیاست هایی برای برگرداندن این نشاط دارد، دانشگاه کاشان نیز در این ارتباط برای خود وظایفی تعیین کرده است.

 معاون فرهنگی دانشگاه کاشان خاطرنشان کرد: این مرکز علمی طی دو سال گذشته گام های مهم فرهنگی برداشته که از جمله آن کسب رتبه برتر کانون موسیقی دانشگاه در بین کانون‌های ادبی و هنری به رغم وجود دانشکده‌های موسیقی در کشور و کسب رتبه دوم کانون نگاه سبز دانشگاه در حوزه‌های دینی و مذهبی است.

 ستار به رتبه‌های برتر این دانشگاه در حوزه‌های نمایش و جشنواره‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: در حوزه‌های سیاسی نیز برگزاری نشست‌های تخصصی و کرسی‌های آزاداندیشی و همایش‌های علمی و نیز ایجاد فضای تعامل و گفت وگو و مناظره و نیز برگزاری اردوهای جهادی دانشجویان در روستاها از دیگر اقدامات فرهنگی دانشگاه طی دو سال گذشته بوده است.

 وی با انتقاد از اینکه کمترین رشد فرهنگی استان در سالیان گذشته متعلق به کاشان بوده است، تصریح کرد: این زنگ خطر برای شهری با بیشترین پتانسیل‌های علمی، تاریخی و صنعتی که قرار است در آینده به عنوان یک آرمان شهر شیعی مطرح شود، می باشد.

 ستار افزود: این بحران فرهنگی بواسطه موازی کاری‌ها، عدم استفاده از متخصصین و عدم احترام به مقام شامخ علم ایجاد شده و این مساله ایجاب می کند دانشگاه به عنوان یک بنیاد فرهنگی در بهبود شاخص‌های فرهنگی شهری وارد شود.

 وی با اشاره به وجود دانشکده‌ها و تخصص‌های مختلف دانشگاه کاشان گفت: این مرکز آموزش عالی در نخستین گام به خاطر تعهدات اجتماعی خود برای برگزاری انواع دوره‌های آموزشی به صورت فرهنگی اعلام آمادگی دارد و تحقیقات خود را در برخی معضلات شهری نیز آغاز کرده است.

 

 اگر در حوزه فرهنگ غفلت کنیم، در حوزه اقتصاد و علم نیز باخته‌ایم

 ستار با بیان اینکه هرچه یک شهر رشد فرهنگی بیشتری داشته باشد دانشگاه‌های آن شهر نیز رشد فرهنگی بیشتری خواهند داشت، تصریح کرد: دولتی که با شعار فرهنگی آمده است، توانسته تعهد خود را به شعار نزدیک و اطمینان اهل فرهنگ و هنر را به خود و برنامه های فرهنگی اش جلب کند.

 وی افزود: هرگاه اطمینان اهل فرهنگ و هنر جلب شده، شاهد شکوفایی در آن حوزه بوده ایم، البته این گام های مثبت اولیه است و دولت خودش نیز امیدوار به گام‌های بیشتری است، زیرا درگیر مسائل سیاسی، منطقه ای و هسته ای بودیم که فرهنگ را تحت الشعاع خود قرار داد، اما هرگز از حوزه فرهنگ نباید غفلت کنیم.        


نظر شما :