برگزاری نخستین جلسه شورای پژوهشی مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان

۲۰ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۵۵ کد : ۳۸۲۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۵۲
نخسیتن جلسه شورای پژوهشی مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان با حضور رئیس این دانشگاه برگزار شد.
نخسیتن جلسه شورای پژوهشی مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان با حضور رئیس این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این نشست با بیان اینکه مرکز پژوهشی کاشان شناسی تنها مرکز پژوهشی علوم انسانی این دانشگاه است گفت: این مرکز پژوهشی نقش مهمی در ارتقاء علوم انسانی دارد.

دکتر عباس زراعت شناساندن تاریخ، فرهنگ، هنر و مفاخر کاشان و بهره گیری از میراث غنی فرهنگی منطقه کاشان را از رسالت های این مرکز بیان کرد و افزود: باید این مرکز با ارائه طرح های پژوهشی و برگزاری همایش ها و سمینار های علمی ، مفاخر شهر را به درستی برای نسل جوان و دانشجویان معرفی کند.

وی کیفی سازی برنامه های این مرکز را خواستار شد و اظهار داشت: با ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه با نهادهای دولتی و غیر دولتی سعی نمائیم تا نیازهای جامعه را برآورده و بتوانیم قطب کاشان شناسی را در این دانشگاه راه اندازی کنیم.

رئیس مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان نیز در این نشست گزارشی از فعالیت های انجام شده این مرکز را بیان کرد و گفت: مرکز پژوهشی کاشان شناسی سعی دارد تا با برنامه های مختلف پژوهشی و برگزاری همایش ها و سمینارهای منطقه ای، ملی و بین المللی چهره ها و نخبگان علمی و تاریخ و فرهنگ و مفاخر این شهر را معرفی کند.

دکتر مشهدی به برگزاری سمینار علمی نظام وفا اشاره کرد و افزود: در این سمینار چهره های شاخص علمی نظام وفا را به درستی برای مردم بیان کردندکه مقالات این افراد در قالب کتابی چاپ و ارائه خواهد شد.

وی از برگزاری نخستین همایش ملی کاوش های باستان شناسی منطقه کاشان خبر داد و خاطر نشان کرد: این مرکز سعی دارد همچنین کنگره عبدالرزاق کاشانی و عزالدین محمود کاشانی را برگزار کند.

رئیس مرکز پژوهشی کاشان شناسی دانشگاه کاشان تهیه بانک اطلاعاتی را از برنامه های راهبردی این مرکز

بیان کرد و افزود: با راه اندازی این بانک اطلاعاتی سعی داریم تا نخبگان علمی، فرهنگی اجرایی منطقه کاشان و همچنین کاشان پژوهان را شناسایی و در فعالیت های پژوهشی به ویژه مجله کاشان شناسی از آنها بهره مند شویم.

دکتر مشهدی همچنین به راه اندازی کتاب خانه کاشان شناسی به عنوان اقدام موثر دیگر مرکز اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که در چند هفته اخیر این کتابخانه راه اندازی شود.

وی تاسیس رشته های میان رشته ای مربوط به تاریخ، ایران شناسی و مردمشناسی را در این دانشگاه لازم دانست و افزود: باید سعی نماییم تا با ایجاد این رشته ها مطالعات و پژوهش های مربوط به تاریخ و فرهنگ کاشان را گسترش دهیم. 

در این نشست همچنین اعضای شورای پژوهشی مرکز کاشان شناسی به طرح دیدگاه ها و نظرات خود پرداخته و مواردی از این موضوعات مورد بحث به تصویب اعضا رسید؛ از جمله تایید اعضای گروه های پژوهشی تاریخ و فرهنگ و هنر و معماری، برگزاری سمینار یک روزه آیین های محرم با موضوعات آیین شناسی، مردم شناسی، جامعه شناسی و معماری و زیباشناسی در سال94 و همچنین برگزاری سمینار باغ های تاریخی کاشان در اردیبهشت 95.

 

 

نظر شما :