نشست رئیس پارک علم و فناوری استان قم با دانشگاه کاشان

۱۹ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۵۳ کد : ۳۸۱۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۲۰
نشستی با حضور رئیس پارک علم و فناوری استان قم با رئیس و معاونین دانشگاه کاشان برگزار شد.
  نشستی با حضور رئیس پارک علم و فناوری استان قم با رئیس و معاونین دانشگاه کاشان برگزار شد.

 رئیس پارک علم و فناوری استان قم در این نشست گفت: ایجاد پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان گامی در راستای توسعه اقتصادی است.

 دکتر اخوان علوی هدف از تاسیس پارک‌های علم و فناوری را جذب و حمایت از شرکتها و موسسات دانش‌بنیان، هدایت و حمایت فناوری‌های مولّد در جهت پایه ریزی اقتصاد دانش محور و تجاری سازی نتایج تحقیقات و تحقق ارتباط بخش­های تحقیقاتی، تولیدی و خدماتی جامعه بیان کرد.


 وی با بیان اینکه پارک های علم و فناوری زیر مجموعه و با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر می شود اظهار داشت: به دانشگاه هایی که دارای شرایط کامل پارک علم و فناوری را داشته باشند مجوز صادر می شود.

 وی خاطر نشان کرد: پارک‌های علم و فنّاوری به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی موثر در امر توسعه فنّاوری و به تبع آن، توسعه اقتصاد دانش‌مدار و اشتغال‌زایی تخصصی مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان واقع شده است.

 رئیس پارک علم و فناوری استان قم اظهار داشت: پارک‌های علم و فنّاوری، محیط‌هایی مناسب برای استقرار و حضور حرفه‌ای شرکت‌های فنّاوری کوچک و متوسط، واحدهای تحقیق و توسعه صنایع و موسسات پژوهشی است که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاهها به فعالیتهای فنّاوری اشتغال دارند.

 

رئیس دانشگاه کاشان نیز در این نشست به 300 عضو هیات علمی و هفت هزار و 500 دانشجوی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه کاشان در سال جاری رتبه 15 در بین دانشگاه‌های کشور را کسب و جزء تاثیرگذارترین دانشگاه‌های جهان معرفی شده است.

 دکتر عباس زراعت اظهار داشت: این دانشگاه با توجه به پتانسیل‌های مثبت در زمینه‌های نیروی‌انسانی، علمی و آموزشی شرایط لازم برای ایجاد پارک علم و فناوری را دارد.

 معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشان نیز در این نشست ظرفیت‌های آموزش عالی، تعداد دانشجویان و رشته‌‌های متنوع این منطقه را مساعد برای پارک علم و فناوری دانست و افزود: یکی از ویژگی‌های مهمی که کاشان را می‌تواند در زمینه علم و فناوری توسعه دهد پارک علم و فناوری است.

 دکتر حمیدرضا مومنیان اظهار داشت: با ایجاد این پارک‌ها قدرت رقابت و رشد شرکت‌های متکی بردانش افزایش می‌یابد و کمک مؤثری به جذب دانش فنی و سرمایه‌های داخلی و کارآفرینی است.

 دکتر ضیایی مدیر روابط بین‌الملل ستاد توسعه دانشگاه کاشان نیز در این نشست یکی از مزیت‌های نسبی منطقه کاشان را گردشگری بیان کرد و گفت: سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، گام مؤثری در توسعه اقتصادی این منطقه است.

 وی اسانس، فرش و نجوم را از دیگر مزیت‌های نسبی منطقه کاشان نام برد و افزود: با ایجاد پارک‌های علم و فناوری می‌توان این صنایع را تجاری سازی کرد.

 

نظر شما :