حمایت 30 درصدی بنیاد نخبگان کشور از پروژه های خیرین

۱۸ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۵۲ کد : ۳۸۱۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۵۳
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس بنیاد نخبگان کشور گفت: بنیاد نخبگان از پروژه های خیرین 30 درصد حمایت می کند.
حمایت 30 درصدی بنیاد نخبگان کشور از پروژه های خیرین
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس بنیاد نخبگان کشور گفت: بنیاد نخبگان از پروژه های خیرین 30 درصد حمایت می کند.

دکتر سورنا ستاری  در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه کاشان اظهار داشت:  همچنین  تمام افرادی که عضو بنیاد نخبگان باشند 30 درصد حمایت می شوند.

وی تاسیس بنیاد نخبگان سعیدی در دانشگاه کاشان را که توسط یکی از خیرین ایجاد شده است حایز اهمیت دانست و افزود: اگر بنیاد نخبگان سعیدی جایزه ای برای نخبگان در نظر گیرد تا 30 درصد آنرا بنیاد ملی نخبگان مورد حمایت قرار می دهد.

رئیس بنیاد نخبگان کشور خاطر نشان کرد: سال آینده و طبق برنامه ریزی های انجام گرفته دانشگاه های نخبه پرور تحت حمایت خوبی قرار خواهند گرفت.

دکتر ستاری با اشاره به اینکه دانشگاه ها باید دانشجویان توانمند و نخبه را شناسایی کند تاکید کرد: در جهت حمایت از دانشجویان نخبه، با معرفی دانشگاه، از حمایت های بنیاد نخبگان از جمله جوایز تحصیلی و معافیت های سربازی برای فعالان در بنیاد نخبگان و شرکت های دانش بنیان برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه دانشجو برای کشور تهدید نیست افزود: ما سعی داریم که دانشجوی کارآفرین تربیت کنیم که ارزش افزوده و شغل ایجاد کند.

وی با اشاره به قابلیت های شهرستان کاشان و پتانسیل علمی موجود، دانشگاه کاشان را مرکزی برای حل مشکلات دانست و پیشنهاد ایجاد برج فناوری در این شهرستان و آمادگی بنیاد نخبگان در سرمایه گذاری در این عرصه را اعلام کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید ابتدا فرهنگ سازی صورت گیرد و انجام این کار از طریق کلیه نهادهای سیاست گذار در حوزه علم و فناوری، پارک های علم و فن آوری و دانشگاه هاست.

وی  تصریح کرد: پارک‌های علم و فناوری پوشش خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و به همین دلیل این پارک‌ها باید تقویت شود.

دبیر هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه شرکت های دانش بنیان از مالیات معاف هستند و از شرکت های دانش بنیان نوپا حمایت می شود گفت: باید به سمت توانمند کردن نخبگان پیش رفت و با حمایت از آنان در ثبت و تولید، از اختراع آنان حمایت کرد.

وی پژوهش ها را به دو قمست پژوهش های در مرزهای دانش و پژوهش های تجاری سازی تقسیم کرد و گفت: بر پژوهش های تجاری سازی مکانیزم بازار حاکم است که در آن رقابت و خدمات پس از فروش اهمیت دارد.

دکتر ستاری با بیان اینکه پژوهش ها باید در راستای رفع نیازهای جامعه و مشکلات مردم باشد اظهار داشت: تغییر فرهنگ در اقتصاد دانش بنیان باید اتفاق بیفتد و صنعت به حضور دانشگاه پی ببرد.

وی عدم ارتباط صنعت با دانشگاه را یکی از این فرهنگ های غلط دانست و تاکید کرد: در شرایط کنونی دولت به دنبال اعتماد به بخش خصوصی است و تلاش دارد تا فضای کسب و کار را رونق دهد.

وی با بیان اینکه در اقتصاد دانش بنیان دنبال تغییر فرهنگ هستیم ، تصریح کرد: با پول نمی توان دانش خرید و آنچه در کشور اتفاق افتاده خرید کارخانه بوده، در حالیکه بین صنعت و کارخانه تفاوت است و به این شیوه ما صنعت دار نشده ایم.

ستاری تاکید کرد: دانشگاهی که در اقتصاد دانش بنیان تعریف می شود وابسته به دولت نیست و با پول دولت نمی توان لیسانس تجاری تولید کرد زیرا اگر قرار باشد کالایی با پول دولت تجاری شود شکست می خورد.

وی صنعت را طراحی دستگاه ها، بهینه سازی، دانش سازی برشمرد و افزود: ما نسبت به فارغ التحصیلان دانشگاهی مسئولیم و  باید به آنها نوآروی بیاموزیم و آنها باید دو تا پنج سال در مراکز رشد و فناوری سرویس دهی و حمایت شوند.

ستاری گفت: اساس اقتصاد دانش بنیان بر روی سنت و مزیت‌های سرزمینی است که به عنوان مثال فرش و اسانس قابلیت تجاری‌سازی و درآمدزایی دارند.

 

نظر شما :