رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور: دانشگاه‌ها باید دانش آموختگان کارآفرین تربیت کنند

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۵ کد : ۳۷۶۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۸۲
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور گفت: دانشگاه‌ها باید دانش آموختگان کارآفرین تربیت کنند.
 

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور گفت: دانشگاه‌ها باید دانش آموختگان کارآفرین تربیت کنند.

دکتر نصرت‌الله ضرغام در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه کاشان حمایت متوازن از تحقیقات و کمک به تولید دانش و فناوری‌های راهبردی در جهت تحقق جهان پایدار با اتکاء به مبانی معرفتی و سرمایه‌های علمی کشور را از ماموریت‌های این صندوق ذکر کرد و اظهار داشت: این صندوق از پژوهش‌های تقاضا‌حور حمایت می کند.

وی تربیت نیروی انسانی مطابق با ساختارهای اقتصادی و اجتماعی کشور را از جمله برنامه‌های چهارم این صندوق برشمرد و افزود: باید دانشگاه به عنوان دانشگاهی باشد که نیروی ماهر تربیت کند.

وی با بیان اینکه علم و دانش در دنیا باید خریدار داشته باشد خاطر نشان کرد: توسعه کمی اگر توام با کیفیت باشد تاثیر گذار است و اگر دانش آموختگان کیفی و کارآفرین داشته باشیم درصد بیکاران فارغ التحصیل کم خواهد شد.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به 15 کارگروه این صندوق اشاره کرد و افزود: اعضای کارگروه‌ها از اساتید برجسته دانشگاه‌ها انتخاب می شوند.

وی ثبت اختراعات و پتنت را از جمله برنامه‌های این صندوق عنوان کرد و اظهار داشت: حدود 39 اختراع در آمریکا به ثبت رسیده که کل هزینه‌های ثبت را صندوق به عهده گرفته است.

دکتر ضرغام به ثبت 67 طرح مصوب پتنت اشاره کرد و افزود: 150 طرح نیز در مرحله داوری است.

وی کارگروه کرسی‌های پژوهشی را از دیگر برنامه‌های این صندوق نام برد و خاطر نشان کرد: از دانشمندان برجسته کشور که توان علمی بالایی در رشته خود به صورت کیفی داشته باشند و فعالیت‌های علمی انجام دهند حمایت می شود.

وی افزود: تاکنون 423 مقاله علمی در کرسی‌های پژوهشی ارائه شده که در مجلات معتبر به چاپ رسیده است.

 دکتر ضرغام گسترش ارتباط با ایرانیان خارج از کشور را از دیگر برنامه‌های این صندوق نام برد و افزود: یکی از راهبردهای ما این است که از کل ظرفیت‌های مالی و انسانی داخل و خارج از کشور استفاده نماییم.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور خاطر نشان کرد: تحقیقات علمی باید یا بنیادی باشد و یا کاربردی و مفید و اثر‌گذار برای جامعه باشد.

 

نظر شما :