ارتباط بین دانشگاه و بازار لازمه حفظ و احیاء فرش دستبافت است

۱۲ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۱:۲۵ کد : ۳۶۳۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۷۷
رئیس دانشگاه کاشان گفت: ارتباط بین دانشگاه و بازار برای حفظ و احیاء فرش دستبافت لازم است.
 

رئیس دانشگاه کاشان گفت: ارتباط بین دانشگاه و بازار برای حفظ و احیاء فرش دستبافت لازم است.

دکتر عباس زراعت در نشستی با موضوع فرش که با حضور معاونان فرمانداری کاشان در این دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: فرش دستبافت کاشان سابقه بسیار درخشانی دارد، که متاسفانه به دلیل عدم حمایت، این صنعت در حال نابودی است.

وی به پتانسیل‌های دانشگاه کاشان در زمینه فرش اشاره کرد و افزود: وجود رشته‌های مرتبط با فرش، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و متخصصان حوزه فرش، فرصت مناسبی برای رشد و ارتقاء این صنعت است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری و رئیس پیشین مرکز پژوهشی فرش دانشگاه کاشان نیز در این نشست، فرش دستبافت را یکی از صنایع مهم و قدیمی کاشان ذکر کرد و گفت: برای حفظ و احیاء این صنعت، باید با همکاری دانشگاه و دست‌اندرکاران حوزه فرش سعی‌نمائیم تا این صنعت را ارتقاء و رونق بخشیم.

دکتر مؤمنیان با اشاره به اینکه به لحاظ تنوع، رنگ و نقشه پیشرفتی نداشته ایم، اظهار داشت: گروه فرش دانشگاه کاشان از قدیمی‌ترین و نخستین گروه‌هایی است که به لحاظ امکانات آموزشی و پژوهشی و کارگاه‌ها و آزمایشگاههای مختلف بافت، مرمت و کانون هماهنگی صنعت فرش زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زمینه رشد کیفی این صنعت را فراهم کرده است و می‌تواند نقطه عطفی برای خروج از رکود صنعت فرش باشد.

رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی کاشان نیز در این نشست با اشاره به مشکلات پیش‌روی فرش دستبافت گفت: جمع بافی لازمه ارتقاء و خروج از رکود فرش دستبافت است.

محمدرضا آرین اظهار داشت: آن چیزی که صنعت فرش کشور ما را تهدید می کند ورود فرش و نقشه چینی به بازار است که باید با ارائه راهکارهای علمی، بتوانیم این صنعت را از رکود نجات دهیم.

دکتراحمد اکبری رئیس پژوهشکده فرش دانشگاه کاشان نیز در این نشست گزارشی از برنامه ها و اهداف این پژوهشکده ارائه نمود.


نظر شما :