برگزاری کنفرانس تحلیلی بر بازار فرش کاشان

۲۹ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۶ کد : ۳۶۰۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۹۴
کنفرانس «تحلیلی بر بازار فرش کاشان» با همکاری دفتر انجمن علمی فرش کاشان، دانشکده معماری و هنر و انجمن علمی دانشجویی فرش دانشگاه کاشان برگزار شد.
 

کنفرانس «تحلیلی بر بازار فرش کاشان» با همکاری دفتر انجمن علمی فرش کاشان، دانشکده معماری و هنر و انجمن علمی دانشجویی فرش دانشگاه کاشان برگزار شد.

دکتر امیر حسین چیت سازیان رئیس انجمن علمی فرش ایران در ابتدا به صورت خیلی خلاصه و کلی در مورد بررسی های انجام شده در رابطه با "وضعیت فرش کاشان، علل رکود فعلی و عوامل مؤثر بر بهبود آن" توضیحاتی ارائه نمود.

حاج جواد اصفهانیان یکی از تولید‌کنندگان و صادرکنندگان فرش دستبافت کاشان ابتدا گزارشی در خصوص  کیفیت و مراحل تولیدی فرش ارائه کرد و گفت:  ما باید علاوه بر حفظ اصالت فرش، نو اوری داشته باشیم.

وی همچنین در این نشست انتخاب طرح بدیع، استفاده از الیاف و مواد اولیه مرغوب، رنگرزی مناسب حتی در پود، شناخت مناسب هارمونی رنگ، چله‌دوانی و بافت  را برای ارتقاء فرش لازم دانست و اظهار داشت: فاصله میان دانشگاه و بازار باید کم شود و با همکاری دانشگاه می‌توان رونق صنعت فرش را شاهد بود.

وی هماهنگی دانشگاه با واحدهای تولید فرش و انعقاد تفاهم نامه را لازمه رونق فرش دستبافت ذکر کرد و گفت: دانشگاه و مرکز ملی باید بتوانند روی مواد اولیه و کیفیت رنگرزی و ... کنترل داشته باشند حتی اگر بشود حجره ای برای دانشجویان در بازار تهیه شود، تا مرغوبیت فرش بیشتر شود.

تولید کننده برتر در دومین  و سومین دوره فستیوال جشنواره فرش 89-91 ، به وارد شدن فرش و همچنین مواد اولیه فرش از کشور چین اشاره کرد و  افزود: با راهکارهای اساسی و علمی، ایران می تواند جز بهترین تولید کنندگان مواد اولیه فرش باشد.

اصفهانیان خاطر نشان کرد: در حال حاضر که مشتری کم است ما خودمان باید به دنبال مشتری برویم تا بازار خوبی  در سطح جهانی داشته باشیم و دولت باید تسهیلات بیشتری برای این هنر و صنعت تماما ایرانی، قرار دهد.   

وی افزود: کاشان یکی از قدرت های هنر و صنعت فرش بوده است و همیشه در هر زمینه ای چه طراحی  و تولید و چه رنگرزی انسان های بزرگی را تربیت کرده که خود باعث شده بر مناطق زیادی تاثیر بگذارد تا از کاشان به عنوان الگو نام برده شود که این امر می تواند بازهم به همت دانشجویان و همکاری بازاریان و دولت میسر شود.

در این کنفرانس تخصصی که در آن چند تن از اساتید وحدود پنجاه نفر از دانشجویان رشته فرش دانشگاه کاشان حضور داشتندد، مواردی در خصوص مسائل و مشکلات موجود بین دانشگاه و بازار و عوامل موثر بر فرش کاشان مطرح گردید.

 

 

 

( ۲ )

نظر شما :