عرفان، اندیشه و تکنولوژی رمز ماندگاری بناهاست

۱۸ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۷:۵۳ کد : ۳۵۷۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۷۷
استادیار دانشکده معماری وهنر پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران گفت: همراه بودن عرفان، اندیشه و تکنولوژی در معماری موجب ماندگاری بناها می شود.
 

استادیار دانشکده معماری وهنر پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران گفت: همراه بودن عرفان، اندیشه و تکنولوژی در معماری موجب ماندگاری بناها می شود.

دکتر محمد مهدی محمودی در نشست ماهانه زنگ اندیشگاه دانشگاه کاشان اظهار داشت: اگر عرفان، اندیشه و تکنولوژی در معماری نباشد بناها تخریب و دوباره تولید می کنیم.

وی عدم شناخت پیشینه معماری، عدم شناخت محیط و بستر، عدم شناخت صحیح از بهره بردار و ضعف تکنولوژی در طراحی و ساخت و کم دوامی مصالح در دوران ساخت را از جمله ضعف‌های معماران دانست و افزود: معمار برای ساخت بنای مستحکم باید جوانب عرفان، اندیشه و تکنولوژی را در نظر بگیرد.

وی با اشاره به اینکه عرفان ، هویت؛ زیبا شناسی، فرهنگ و مذهب را شامل می شود گفت:اندیشه به معنی استدلال ، منطق ، هندسه، محیط و بستر و فن آوری، مدیریت، بودجه، اجرا و زمان و تخصص است.

عضو اصلی قطب علمی معماری ایران ،آموزش رشته معماری را لازم دانست و خاطر نشان کرد: به عامه مردم و همچنین در دانشگاهها باید به صورت تخصصی آموزش معماری داده شود.

دکتر محمودی با بیان اینکه تا سال 1317 آموزش معماری بدون طی مسیردانشگاه بوده افزود: در زمان قدیم آموزش معماری به روش سنتی و تجربی و استاد - شاگردی بوده است.

عضو هیات امنای انجمن مفاخر ایران اظهار داشت:از سال 1317 معماری به روش آموزش دانشگاهی و با تجربه کم از دانش معماری و با تکنولوژی غربی شکل گرفت.

 

نظر شما :