رئیس دانشگاه کاشان: ارتباط با صنعت رمز شکوفایی علمی است

۰۹ آذر ۱۳۹۳ | ۱۲:۴۱ کد : ۳۴۳۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۹۲
رئیس دانشگاه کاشان گفت: ارتباط با صنعت و تبدیل علم به ثروت و تجارت، رمز توسعه علمی و شکوفایی اقتصادی است.
 

رئیس دانشگاه کاشان گفت: ارتباط با صنعت و تبدیل علم به ثروت و تجارت، رمز توسعه علمی و شکوفایی اقتصادی است.

دکتر عباس زراعت در جمع مجریان طرح فرش عتبات عالیات، ایجاد شرکت های دانش بنیان را مهمترین اقدام در تبدیل علم به ثروت ذکر کرد و اظهار داشت: سیاست های دولت جدید کیفیت گرایی و توجه بیشتر به پژوهش و کارآفرینی است.

 وی به تشکیل شورای اقتصادی و شورای پژوهش و فناوری دانشگاه اشاره کرد و افزود: از آنجا که یکی از محورهای برنامه چهارساله رقابت گرایی است باید روی این موضوع های مهم متمرکز شویم.

وی به پژوهشکده فرش، رشته فرش و انجمن علمی فرش در دانشگاه کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده از این ظرفیت ها و پتانسیل ها، فرصت مناسبی برای احیاء فرش کاشان است.

دکتر زراعت تشکیل کارگروه فرش را در شورای پژوهش و فناوری گامی مؤثر برای احیا صنعت فرش در کاشان ذکر کرد و افزود: با تلفیق هر چه بیشتر علم با صنعت علاوه بر توسعه در عرصه علمی می توان  در رونق صنعت نیز گام برداشت.

مدیر شرکت فرش ترنج و محراب کاشان نیز در این نشست پیدا کردن حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه را لازم دانست و خاطر نشان کرد: دانشگاه یکی از ارکان اصلی توسعه و پیشرفت یک کشور به شمار می رود.

سید محسن واجدی با ارائه گزارشی از روند چگونگی کارگاههای قالیبافی در کاشان اظهار داشت: استفاده از پتانسیل علمی  دانشگاه در کیفیت هر چه بیشتر بافت  و ارائه راهکار حل مشکلات این صنعت تاثیر به سزایی دارد.

وی افزود: با ارتباط دانشجویان با صنعت فرش علاوه بر اینکه می توان صنعت فرش را احیاء کرد می توان دانشجویان را نیز احیاء و وارد بازار کار کرد.

رئیس مرکز پژوهشی فرش دانشگاه کاشان نیز در این نشست اقدام شرکت فرش ترنج محراب کاشان را در تشکیل کارگاههای قالیبافی برای رونق فرش کاشان حایز اهمیت دانست و گفت: با این اقدام  از بسیاری اجحاف ها به بافندگان جلوگیری شده و صنعت فرش در این شهرستان رونق یافته است.

دکتر حمیدرضا مومنیان اظهار داشت: اعضای هیات علمی این دانشگاه می توانند نقش مؤثری در کنترل کیفی و رفع نابسامانی های این صنعت داشته باشد.

عضو هیات علمی گروه فرش دانشگاه کاشان نیز در این نشست گفت: دانشگاه می تواند نقش مؤثری در توسعه صنعت فرش داشته باشد.

دکتر احمد اکبری کاربردی کردن پروژه های تحقیقاتی دانشجویان را لازم دانست و افزود: بایستی زنجیره های صنعت فرش متشکل از واحد های مختلف رنگرزی، نقاشی، طراحی و بافت به یکدیگر متصل شوند و برای رونق صنعت فرش رویکردهای علمی مورد توجه قرار گیرد.

 

 

نظر شما :