جلسه مشترک دانشگاه کاشان با اتاق بازرگانی ایران و سوئیس

۰۴ آبان ۱۳۹۳ | ۱۳:۵۸ کد : ۳۳۸۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۹۹
جلسه مشترک اعضای هیات رئیسه دانشگاه کاشان با هیات اتاق بازرگانی سفارت ایران و سوئیس در این دانشگاه برگزار شد.
 

جلسه مشترک اعضای هیات رئیسه دانشگاه کاشان با هیات اتاق بازرگانی سفارت ایران و سوئیس در این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این نشست ابراز امیدواری کرد: این نشست آغازی برای همکاری های بین دانشگاه و احیاء حلقه مفقوده صنعت باشد.

دکتر عباس زراعت وجود دانشکده های مهندسی، معماری و هنر و پژوهشکده های فرش، انرژی، اسانس و فناوری نانو را مهمترین مراکز این دانشگاه برای ارتباط با صنعت ذکر کرد و اظهار داشت: با تشکیل شورای پژوهش و فناوری و امضاء تفاهم نامه دانشگاه با شهرداری و فرمانداری، دانشگاه کاشان می تواند کلیه طرح های تحقیقاتی در راستای رفع نیازها و مشکلات شهر و صنعت را ارائه دهد.

رئیس دانشگاه کاشان از اعضای سفارت ایران و سوئیس خواست تا زمینه خواهر خواندگی این دانشگاه را با دانشگاه های کشور سوئیس فراهم کند.

فرماندار کاشان نیز در این نشست گفت: طی یکسال گذشته با روی کارآمدن دولت یازدهم خوشبختانه شاهد آن هستیم که روابط دیپلماتیک و روابط خارجی ایران بسیار مناسب و در سطح عالی برخوردار است.

مهندس صدرائیه به تمدن و فرهنگ غنی مردم کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: این شهر در زمینه صنعت به عنوان نخستین قطب فرش ماشینی  مطرح و فرش دستباف کاشان نیز به عنوان یک میراث معنوی به ثبت جهانی رسیده است.

وی به حدود 1600 آثار تاریخی ثبت شده در فهرست میراث فرهنگی و سه اثر ثبت شده جهانی کاشان اشاره کرد و افزود:کاشان بهترین مکان گردشگری است و این شهر در همایش بین المللی صعنت گردشگری  به عنوان شهر پایلوت الکترونیکی معرفی شده است.

فرماندار کاشان رویکرد مدیریت شهرستان را توسعه بر مبنای دانش  بیان کرد و ابراز امیدواری نمود: با این رویکرد و استفاده از  پتانسیل دانشگاه بتوان در راستای توسعه در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی  گام برداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان نیز در این نشست به فرهنگ غنی این شهر اشاره کرد و گفت: ارتباطات با دیگر کشورها علاوه بر تبادل اقتصادی و علمی، نقش بسزایی در تبادل فرهنگ ها دارد.

علی رسول زاده با اشاره به پتانسیل های گردشگری کاشان خاطر نشان کرد:  شهرداری و شورای شهر آمادگی دارد تا زیر ساخت ها و امکانات لازم را برای حضور گردشگران در این شهر فراهم سازد.

رئیس اتاق بازرگانی کاشان نیز در این نشست به یک هزار و 500 واحد صنعتی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: بیشترین تولید فرش ماشینی از کاشان است.

علی فرزانه گلاب و اسانس را از دیگر محصولات تولیدی این شهرستان بیان داشت و افزود: برای رفع مشکلات برخی واحد های تولیدی ، نیاز به صنایع دانش بنیان داریم.

وی همکاری دانشگاه کاشان را با اتاق بازرگانی حایز اهمیت دانست و اظهار داشت: دانشگاه با ارائه طرح های تحقیقاتی و پژوهشی کمک شایان توجهی در رونق تولید و توسعه اقتصادی منطقه می تواند داشته باشد.

مدیر گروه همکاری های علمی بین المللی دانشگاه کاشان نیز هدف از برگزاری این نشست را ارائه تبادلات علمی بین این دانشگاه و دانشگاه سوئیس ذکر کرد و افزود: سعی بر این است تا با برگزاری این نشست ها ظرفیت ها و پتانسیل های دانشگاه کاشان معرفی و زمینه ارتباطات و تبادلات علمی و همکاری‌های دانشگاه در خارج از کشور درزمینه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی فراهم شود.

دکتر مزدیان فرد اظهار داشت:  بررسی و مطالعه در زمینه های مختلف تبادل استاد و دانشجویان دانشگاه های انجام امور مربوط به عقدتفاهم نامه ها، موافقت نامه ها و قراردادهای همکاری آموزشی، پژوهشی و فنّاوری با دانشگاه های خارجی از دیگر اهداف برپایی این نشست است.

در این نشست هیات اتاق بازرگانی ایران و سوئیس نیز نظرات خود را در خصوص ارتباط هرچه بیشتر اتاق بازرگانی و دانشگاه کاشان اعلام داشتند.

 

 

 

نظر شما :