رئیس دانشگاه کاشان: پیش نیاز ارتباط با صنعت، پژوهش و کارآفرینی است

۲۲ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۶:۴۵ کد : ۳۲۸۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۱۹
رئیس دانشگاه کاشان ارتباط دانشگاه با صنعت را در راستای توسعه علمی حایز اهیمت دانست و گفت: پیش نیاز ارتباط با صنعت، پژوهش و کارآفرینی است.

رئیس دانشگاه کاشان ارتباط دانشگاه با صنعت را در راستای توسعه علمی حایز اهیمت دانست و گفت: پیش نیاز ارتباط با صنعت، پژوهش و کارآفرینی است.

دکتر عباس زراعت در جمع خیرین، صنعتگران و اعضای ستاد توسعه و روسای دانشکده ها و پژوهشکده های دانشگاه کاشان، به پتانسیل های بالقوه دانشگاه درزمینه های مختلف نیروی انسانی دانشکده ها و پژوهشکده های فرش، اسانس، انرژی، نانو، مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده از توانایی ها و پتانسیل دانشگاه برای رفع نیازهای پژوهشی و فناوری و ارائه خدمات مشـاوره ای به دستگاه های اجرایی و صنایع حایز اهمیت است.

رئیس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: امروز تنها راه پیشرفت و توسعه کشور، مجهز شدن به علم و فن آوری است.

وی با بیان اینکه خیرین با حمایت های خالصانه خود همواره در توسعه علم و پژوهش در جامعه نقش بسزایی برعهده دارند افزود: همانگونه که خیرین درتوسعه فضاهای آموزشی این دانشگاه ما را یاری رسانده اند در زمینه های کارآفرینی، پژوهش و ارتبا ط با صنعت نیز می توانند نقش آفرین باشند.

رئیس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: زمینه های لازم جهت تولید و رشد علم و فناوری مورد نیاز کشور با انجام پژوهش های تقاضامحور، مشتری گرا و اثربخش در جامعه و صنعت بایستی فراهم شود.

دکتر زراعت به فعالیت های ستاد توسعه دانشگاه در زمینه های تشکیل بنیاد نخبگان، بنیاد کتاب مطهر اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد: با تشکیل کمیته روابط بین الملل خیرین، زمینه ارتباط علمی این دانشگاه با خیرین دیگر کشورها نیز فراهم گردد.

رئیس دانشگاه کاشان از تدوین آئین نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در صنعت خبر داد و تصریح کرد: با این طرح به اعضای هیات علمی اجازه داده می شود تا به جای فرصت مطالعاتی به خارج از کشور در شرکت های صنعتی حضور یافته و طرح های تحقیقاتی برای رفع مشکلات صنایع و  توسعه سرمایه گذاری ارائه دهند.

مدیر عامل خوشه فرش ماشینی کاشان نیز در این نشست، ارتباط بین دانشگاه با صنایع فرش را مهمترین عامل توسعه این صنعت دانست و گفت: استادان و متخصصان مربوطه با ارائه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی نقش بسزایی در رونق فرش دارند.

محمود برادران با اشاره به اینکه 54 درصد از صنعت کاشان فرش ماشینی است و اشتغال حدود 20 هزار نفر به طورمستقیم در این صنعت اظهار داشت: یکی از مهمترین ضعف های این صنعت به تحصیل کرده های این رشته برمی گردد که وارد صنعت فرش ماشینی شده ایم اما هیچ تلاشی برای تدوین سرفصل های آن نکرده ایم، راهکار علمی بوجود نیاورده ایم و کتابی به نگارش در نیاورده ایم.

وی به ارائه رشته ای در ارتباط با فرش ماشینی را تاکید کرد خاطر نشان کرد: برای پایدار ماندن این صنعت بایستی راهکارهایی انجام شود و با رویکرد علمی عقب ماندگیهای این صنعت مرتفع شود.

دراین نشست رؤسای پژوهشکده ها، دانشکده ها و صنعتگران نیز راهکارهایی را در خصوص ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه با صنعت ارائه نمودند.

 

نظر شما :