برگزاری دوره مخاطب شناسی با حضور حجت الاسلام آذربایجانی

۲۶ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۳:۴۸ کد : ۳۱۷۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۰۷
دوره مخاطب شناسی ویژه استادان مشاور دانشگاه کاشان به همت معاونت فرهنگی با حضور حجت الاسلام آذربایجانی در این دانشگاه برگزار شد.
 

دوره مخاطب شناسی ویژه استادان مشاور دانشگاه کاشان به همت معاونت فرهنگی با حضور حجت الاسلام آذربایجانی در این دانشگاه برگزار شد.

 معاون فرهنگی دانشگاه کاشان در این نشست با اشاره به اینکه در  سند دانشگاه اسلامی و در نقشه مهندسی فرهنگی کشور، جایگاه استاد و استاد مشاور تعریف شده افزود: معاونان فرهنگی وظیفه دارند این سند را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.

دکتر حجت الاسلام امامی به جایگاه رفیع معلم و استاد در اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: معلم کسی است که علاوه بر رسالت آموزشی و علمی خودش وظیفه پرورشی و هدایت جوانان را نیز بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه همه ما به عنوان فرد مسلمان و استاد در فضای آموزشی وظیفه تربیتی جوانان دانشجو را نیز بر عهده داریم افزود: اگر مشاهده کنیم که جوان دانشجو در معرض آسیب قرار دارد باید به آن فرد کمک شود.

حجت الاسلام امامی، داشتن دانش و مهارت را رمز موفقیت دانست و گفت: هدف از برگزاری این نشست، کسب مهارت های لازم برای تعلیم وتربیت هرچه بهتر دانشجویان برگزار می شود.

دانشیار گروه روانشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نیز در این نشست مخاطب شناسی را لازم دانست و گفت: اگر مخاطبانمان و دانشجویان را به خوبی بشناسیم و ارتباط درستی با آنها برقرار کنیم می تواند اثر گذار باشد.

حجت الاسلام مسعود آذربایجانی بر گستره جمعیتی جوانان و اهمیت دوره جوانی تاکید کرد و افزود: حدود 45 درصد جمعیت ما زیر 45 سال و جوان هستند و با توجه به اهمیت دوره جوانی لازم است که بهتر آنها را بشناسیم و سرمایه گذاری کنیم.

وی سن جوانی را از 14 تا 29 سالگی بیان کرد و اظهار داشت: ازدواج و اشتغال دو عامل مهم گروه سنی جوان است.

وی با بیان اینکه میزان تاثیر گذاری ما بر دیگران به اندازه شناخت ما از آنهاست افزود: باید به اموری که این نسل از جامعه را شامل می‌شود، بیش از پیش اهمیت دهیم.

حجت الاسلام آذربایجانی شناسایی نیازهای جوانان دانشجو را لازم دانست و اظهار داشت: هویت یابی، استقلال روانی، عزلت، همسالان، غریزه جنسی و مشاوره از جمله نیازهای مخاطبانمان است.

وی خاطر نشان کرد: انتقال تجربیات خود به دانشجویان می تواند مسیر زندگی خود را مشخص کند.

به گفته وی، بعد از شناخت نیازهای یک جوان، ناگزیریم برای هدف خود که همان تأثیرگذاری است، ویژگی های شخصیتی جوان را هم بشناسیم.

وی، اولین ویژگی یک جوان را، زیستی و بدنی، عنوان کرد وگفت: رشد سریع فیزیولوژیک، تغییر هیات ظاهری بدن، ترشح هورمونهای جنسی و بروز صفات ثانویه جنسی و اوج انرژی جسمانی و قدرت بدنی از جمله این ویژگی‌ها به شمار می‌رود.
وی کسب دوره های مهارت آموزی را برای دانشجویان لازم دانست و اگر از قدرت بدنی و انرژی جسمانی جوانان به درستی استفاده شود نتیجه مان را بهتر خواهیم دید.

وی، عاطفی بودن را یکی دیگر از ویژگی‌های جوانان بر شمرد و افزود: رقت قلب(نرمی دل)، انعطاف پذیری، هیجان خواهی توجه به خود، پایان کودکی و آغاز بزرگ سالی از موارد ویژگی های عاطفی یک جوان محسوب می شود.

این استاد دانشگاه ویژگی‌های اخلاقی را از دیگر ویژگی های مهم جوانان دانسته و اظهار داشت: دوره ایمان آوری، اهتمام به ارزش های اخلاقی، خود پیروی اخلاقی، تأثیر اخلاق دیگران و جامعه و خیرات از موارد ویژگی مهم اخلاقی و مذهبی در میان جوانان به شمار می‌رود.

حجت الاسلام آذربایجانی خاطرنشان کرد: برای گذر از مشکلات مذکور، باید به شناخت مناسب، رابطه صحیح و انتخاب برنامه های کاربردی و تاثیرگذار توجه ویژه و اساسی شود.

 

نظر شما :