معاون فرهنگی وزارت علوم: استاد محور اصلی آموزش عالی است

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۱ کد : ۳۱۳۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۲۰
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کاشان گفت: در هر مرکز علمی استاد محور اصلی دانشگاه و الگو و حلقه وصل بین مدیریت و سیاست های کلان است.
 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در هر مرکز علمی، استاد محور اصلی دانشگاه و الگو و حلقه وصل بین مدیریت و سیاست های کلان است.

دکتر سید ضیاء هاشمی در مراسم تجلیل از اساتید نمونه آموزشی دانشگاه کاشان با گرامیداشت هفته معلم و استاد، شأن استادان را به مانند شغل انبیاء دانست و اظهار داشت: انبیاء آمده اند که بشریت را هدایت کنند و پیروان خود را به سرمنزل مقصود سوق دهند .

وی زحمات استاد در دانشگاه را غیر قابل جبران دانست و افزود:  استادی که اندیشه ها را آموخته و بر اساس اندیشه ها حرکت می کند مسیر مجاهده ای را طی می کند و به دیگران منتقل می کند و معلم اگر در جایگاه رفیع علمی قرار گرفته آرزوی او این است که دانشجوی خود را به این جایگاه رفیع علمی برساند.

وی خاطر نشان کرد: معلمانی که مسیرشان علم آموزی بوده و توانشان را در این مسیر گذاشته اند و عزمشان به پیشرفت است، آینده سازان و سازندگان جامعه هستند.

وی با بیان اینکه، دانشگاهیان نقش منحصر به فردی در آینده جامعه دارند افزود:  اگر قرار است آینده جامعه معطوف به پیشرفت باشد جز با پیشرفت دانشگاه میسر نخواهد شد.

دکتر هاشمی جایگاه استاد را به مانند شهید دانست و اظهار داشت: معلم شهید پرور است و معلم خودش رشد یافته است که بتواند افراد رشیدی را تربیت کند و باید انگیزه شور و عشق داشته باشد و این رمز موفقیت اوست.  

وی از حمایت خیرین کاشان در توسعه فضاهای این دانشگاه قدردانی کرد و افزود: دانشگاه کاشان پیشتاز و الگوی مناسب در عرصه جذب خیرین در آموزش عالی است و بدون پیوند مردم و جامعه پیشرفت های علمی میسر نمی شود.

معاون فرهنگی وزارت علوم تاکید کرد: بدون شک اگر این امکانات برای دانشگاه فراهم شود جامعه بیش از گذشته از برکات علم برخوردار خواهد شد.

وی سرمایه گذاری در حوزه دانش و دانشگاه  را لازم دانست و افزود: بایستی سرمایه های دیر بازده را به سرمایه های زود بازده ترجیح دهیم.

 وی دانشگاه را بستر گفتمان ذکر کرد و اظهار داشت: بایستی سعی شود تا گفتمان های علمی در دانشگاه رشد یابد.

دکتر هاشمی با بیان اینکه، دانشگاه مغز متفکر جامعه است و دانشگاه نهاد مستقل علمی است  افزود: باید اجازه دهیم که در دانشگاه با شکوفا کردن استعداد های دانشجویان و برگزاری گفتمان های علمی سرمایه های اجتماعی پرورش یابد.

وی با اشاره به اینکه، سرمایه اجتماعی مقدمه و عاملی برای توسعه سرمایه های اقتصادی است خاطر نشان کرد: اگر اعتماد در بین افراد ترویج یابد پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور را شاهد خواهیم بود.

 معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه دانشگاه باید توسعه یافته باشد افزود: برای دانشگاه توسعه یافته بایستی افراد توانمندی داشته باشیم.

وی استاد مطهری را بهترین الگو برای معلمان و استادان دانست و خاطر نشان کرد: پیشرفت کشور در گرو تضارب آراست و باید در دانشگاه به اصول دینی و قانون پایبند باشیم.

 دکتر هاشمی با بیان اینکه فضای امید به آینده بهتر و شکوفایی استعدادها و توانمندیها در جامعه در دولت یازدهم تقویت شده است افزود: دانشگاه باید از منافع فردی و جناحی خودداری کند و مکانی برای نقد سازنده در راستای پیشرفت و آبادانی کشور باشد.

 


نظر شما :