جلسه مشترک هیات اعزامی دانشگاه فرانسه و مسئولین دانشگاه

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۳ کد : ۳۱۲۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۲۵
مدیر گروه همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه کاشان گفت: جلسه ای با حضور اساتید این دانشگاه و مسئولین پژوهشکده ها و هیات اعزامی از دانشگاه استراسبورگ فرانسه برگزار گردید.
 

مدیر گروه همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه کاشان گفت: جلسه ای با حضور اساتید این دانشگاه و مسئولین پژوهشکده ها و هیات اعزامی از دانشگاه استراسبورگ فرانسه برگزار گردید.

دکتر جواد صفایی قمی با اشاره به اینکه در این جلسه اعضای هیئت اعزامی پروفسور کریستین مایار رئیس خانه دانشگاهی علوم انسانی آلزاس و پروفسور کلاینشما گر استاد دانشگاه و رابط دانشگاه استراسبورگ و دکتر حسین بیک باغبان استاد همکار آن دانشگاه حضور داشتند اظهار داشت: در این جلسه تفاهمنامه پیشنهادی به هیات مذکور ارائه گردید.

وی خاطر نشان کرد: در این جلسه فعالیت های پژوهشی مشترک ، برگزاری سمینارها و گردهمائی های آموزشی و پژوهشی، تبادل مواد آموزشی و اطلاعات دیگر، برنامه های آموزشی خاص کوتاه مدت، تبادل کادر آموزشی و پژوهشی، تبادل دانشجو و نهایت فعالیت هایی که توسط دو دانشگاه می تواند انجام شود مورد توافق قرار گرفت.

 در ابتدای این جلسه دکتر رسول نیا معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان، نسبت به ارائه امکانات بالقوه بین دو دانشگاه و معرفی دانشگاه کاشان مطالبی عنوان نمودند سپس دکتر صفایی در مورد تقویت روابط علمی بین دو دانشگاه در زمینه های آموزشی و پژوهشی مطالبی را بیان نمود.

پروفسور کلاینشماگر نیز پایه گذاری دانشگاه استراسبورگ را از سال 1880 توسط آلمان و سپس توسط دولت فرانسه ذکر کرد و گفت:  تعداد دانشجویان این دانشگاه 44 هزار نفر ، استاد سه هزار، کمک استاد سه هزار، تعداد دانشجویان دکتری سه هزار که 20 درصد از این دانشجویان از کشورهای اروپایی، آفریقایی و آسیایی هستند.

وی با اشاره به اینکه،  در این دانشگاه کلیه رشته های علوم پایه، علوم انسانی، مهندسی و پزشکی فعالیت دارند افزود: 67 گروه پژوهشی وجود دارند که بزرگترین آنها شیمی، بیولوژی، علوم انسانی و حقوق سیاسی است.

وی خاطر نشان کرد: این دانشگاه دو جایزه نوبل در سال های 1997 در زمینه شیمی و 2011 در زمینه پزشکی دریافت کرده است و ارتباطات گسترده ای با سایر دانشگاه های ایران دارد به خصوص زبان فارسی.

به گفته وی، در این دانشگاه 25 زبان خارجی تدریس می شود و از سال 2013 پروژه مشترکی بین ایران و آلمان و فرانسه در زمینه تاثیر ادبیات فارسی بر ادبیات آلمان و فرانسه از قرن 18 به بعد در دست انجام است.

لازم به ذکر است که در این زمینه اساتیدی که تمایل به همکاری دارند (پروژه فوق) می توانند از طریق دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه کاشان با خانم کریسیتن مایار تماس حاصل نمایند.

اساتید می توانند از برنامه پژوهشی جندی شاپور که مربوط به همکاری های مشترک بین ایران و فرانسه است در راستای تحقق همکاری های مشترک استفاده نمایند.

 

 

 

نظر شما :