نشست تخصصی توسعه سرمایه گذاری در دانشگاه کاشان برگزار شد

۲۳ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۷:۴۹ کد : ۲۹۳۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۲۸
نشست تخصصی توسعه سرمایه گذاری در دانشگاه کاشان برگزار شد

نخستین نشست تخصصی چالش ها، فرصت ها و راهکارهای توسعه سرمایه گذاری کاشان بزرگ  با حضور نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان، جمعی از مسئولان، خیرین، صاحبان صنایع و سرمایه گذاران در دانشگاه کاشان برگزار شد.

رئیس دانشگاه کاشان دراین  نشست گفت: این نشست، فرصتی ارزشمند است تا چالش ها و فرصت های سرمایه گذاری در کاشان مورد بررسی قرار گیرد.

 پروفسورعباس زراعت اظهار داشت:  مدیریت امور شهری ، آن هم در شرایط کنونی که شهرها با رشد شتابان و خلق مستمر مسائل و رویدادهای جدید مواجه می باشد، با وظیفه ای بسیار دشوار روبرو هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاهها در توسعه پایدار نقش کلیدی و اساسی دارند و در توسعه پایدار محلی این نقش و اثر پررنگ تر می شود افزود: توجه به نقش دانشگاه در روند توسعه پایدار شهر و شهر پایدار می تواند موجب گردد تا مدیریت شهری از بزرگترین سرمایه در اختیار به نام دانشگاه بهره گیری نماید.

وی یکی از ابعاد توسعه را توسعه منطقه ای بیان داشت و گفت: توسعه منطقه ای به این معنا که چگونه می توان برای رسیدن به برتری های نسبی یک منطقه و توازن در پیشرفت و رشد برنامه ریزی کرد.

وی خاطر نشان کرد: توسعه متضمن بهبود مداوم در همه عرصه های زندگی مادی و معنوی انسان، به سوی زندگی بهتر و انسانی تر است.

سرپرست دانشگاه کاشان با بیان اینکه  توسعه پایدار فرآیندی است که در آن رفاه کل جامعه به طور پیوسته و در طول زمان برای مدت طولانی برای مدت طولانی تداوم می یابد بدون آنکه در فرآیند گذار اخلالی ایجاد شود افزود: توسعه پایدار به مفهوم حرکت بر محور انسان- محیط است و توسعه امکانات اقتصادی با توجه به ملاحظات محیطی و عدالت اجتماعی را مورد توجه قرار می دهد.

دکتر زراعت توسعه درون زا و برون زا را روند حرکت در مسیر توسعه بیان داشت و خاطر نشان کرد: در روند توسعه برون زا، برنامه های توسعه از جامعه خارجی گرفته می شود اما در توسعه درون زا، برنامه ریزی در مسیر توسعه با اتکاء به منابع و نیروهای داخلی انجام می پذیرد در این روند از توسعه دانشگاهها می توانند نقش کلیدی و اساسی بازی کنند.

وی آغاز کننده خواست اجتماعی توسعه، رهبری انتظارات جامعه و عینیت بخشی به مفهوم توسعه با ابداعات و ایده ها را سه نقش کلیدی برای دانشگاه بیان کرد و افزود: آموزش و توانایی و مهارت، در واقع به منزله سرمایه هایی است که مانند هر سرمایه فیزیکی دیگر دارای بازده اقتصادی است و خاستگاه این دو سرمایه عظیم دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه کاشان افزود: در راستای توسعه پایدار شهری می بایست شرایطی فراهم شود تا امکان بستر سازی توسعه پایدار انسانی و بهبود رفاه اجتماعی شهروندی، فراهم گردد.

دکتر زراعت با ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: بایستی  دانشگاه به گونه ای باشد تا اگر تعطیل شد تاثیرش بر شهر مشهود باشد.

وی با بیان این اینکه توسعه  بایستی علمی و پژوهشی شود افود: ایجاد کارگروه هایی در این زمینه لازم است تا بتوانیم به همت نماینده مردم و فرمانداری ، صاحبنظران و متخصصان دانشگاه در خدمت مدیریت شهری قرار گیرد.

برگزاری میزگرد تخصی با حضور صاحبان صنایع و سخنرانی از دیگر برنامه های این همایش یک روزه در دانشگاه کاشان بود.

 

 

نظر شما :