همایش نقطه شروع در دانشگاه کاشان برگزار شد

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۴ کد : ۲۸۷۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۷۹
همایش نقطه شروع با حضور جمع زیادی از دانشجویان با همکاری مرکز کارآفرینی دانشگاه کاشان برگزار شد.
 

همایش نقطه شروع با حضور جمع زیادی از دانشجویان با همکاری مرکز کارآفرینی دانشگاه کاشان برگزار شد.

مرد حافظه ایران گفت: بر اساس آمار موجود در ایران هر 12 دقیقه یک نفر دچار بیماری آلزایمر می‌شود و حدود 300 تا 400 هزار نفر در ایران با بیماری آلزایمر گریبانگیر هستند.

.محمد سیدا در این همایش  با ارائه 21 راهکار اجرایی برای تقویت حافظه گفت: این موارد تنها به معنای تقویت حافظه نیست بلکه راهکاری عملی برای بهره‌مندی از ظرفیت های ناشناخته حافظه و مغز انسان است.

وی افزود: فراموشی و آلزایمر مختص گروه خاص سنی نیست و در واقع عدم به‌کارگیری مغز حتی در کوچک‌ترین معادلات روزمره و ماشینی شدن فعالیت‌های ذهنی حتی برای محاسبه کوچکترین معادلات ریاضی سبب شده تا آلزایمر در جهان روز به روز گسترش یابد به حدی که بر اساس آمار محققان هر چهار ثانیه یک نفر در دنیا آلزایمر می‌گیرد.

وی فراموشی ذهنی را در شرایط عادی برای مردم را مردود دانست و اظهار داشت: وقتی نام یک فرد یا مطلب را در هنگام نیاز به یاد نمی‌آوریم منزله فراموشی نیست بلکه این مطلب در دسترس ذهن قرار ندارد و به همین دلیل مطلب را به یاد نمی‌آید و پس از مدتی در دسترس قرار می‌گیرد.

مرد حافظه ایران وجود امواج الکترومغناطیسی را برای مغز انسان مضر دانست و گفت: برای یک خواب مناسب نیاز است تا وسایلی مانند تلفن همراه را از خود دور نگه داریم زیرا یکی از راه‌های تقویت ذهن داشتن خواب راحت نه زیاد به همراه تغذیه مناسب است.

وی استفاده از موسیقی بی‌کلام را در هنگام مطالعه مؤثر دانست و بیان داشت: این امر سبب تسریع و تصویرسازی در فراگیری مطالب می‌شود و اگر انسانی بتواند به طور همزمان از دو نیمکره مغز خود استفاده کند وی به عنوان فرد نابغه در جامعه شناخته می‌شود.

مرد حافظه ایران تصریح کرد: فعالیت زیاد تضمینی برای موفقیت نیست به همان شکل که باهوش بودن متضمن موفقیت نیست‌ ولی فعالیت منطقی و هوش مناسب به طور یقین موفقیت را به دنبال دارد.

وی مدعی شد: چنانچه به طور همزمان از دو نیمکره مغز ستفاده شود توانایی مغز پنج برابر می‌شود و باید توجه داشته باشیم که حافظه کوتاه مدت در نیمکره چپ مغز انسان قرار دارد و حافظه بلند مدت که با تصویر‌سازی همراه است در نیمکره راست مغز وجود دارد و نیاز است تا برای به ذهن سپردن مطالب برای انها تصویرسازی لازم را داشته باشیم.

«کورش معدلی» در ادامه این همایش به بررسی اصول علمی هدف‌سازی و راهکارهای عملی رسیدن به اهداف و شناسایی موانع واقعیت پرداخت و «محمدرضا شعبانعلی » استاد مذاکره ایران، دیدگاه‌های خود را در موضوع خودشناسی و تحلیل نتایج قبلی برنامه‌ریزی بیان کرد.

 

 

نظر شما :