علوم توحیدی اساس علم اقتدار آفرین است

۲۷ آبان ۱۳۹۲ | ۱۵:۰۷ کد : ۲۸۳۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۰۷
مدیر مرکز بررسی های دکترینال گفت: پایه و اساس علم اقتدار آفرین، علوم توحیدی است.
 

 مدیر مرکز بررسی های دکترینال گفت: پایه و اساس علم اقتدار آفرین، علوم توحیدی است.

دکتر حسن عباسی در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه کاشان، با بیان اینکه  مساله امروز ما با تکنولوژی حل نمی‌شود بلکه با ادبیات بومی حل می‌شود اظهار داشت: 60 درصد علوم انسانی تدریس شده مبنی بر اقتصاد لیبرالیستی است.

وی تحول و بازنگری در علوم انسانی را ضروری دانست و گفت: در علوم انسانی و مبانی نظری از نظریه ها و دیدگاه های غربی بیان شده که بایستی مبانی توحیدی جایگزین این مطالب شود.

وی با بیان اینکه علم اقتدار آفرین علمی است که سلطه و اقتدار می آفریند و یا سلطه را می پذیرد افزود: نقیض علوم اقتدار آفرین در علوم انسانی است که باید سعی کرد تا با پردازش آن بر سلطه غلبه کنیم.


 

دکتر عباسی علم اقتصاد در ایران را علم ربوی دانست وتصریح کرد: امروز علم اقتصاد برای رفع مشکلات نمی تواند حرف جدیدی ارائه کند .

وی خاطر نشان کرد: برای علم اقتدار آفرین بایستی سعی کرد تا چگونه معیشت مردم را رقم بزنیم.

 دکتر عباسی با اشاره به اینکه  اقتدار را باید از پارادایم های علمی شروع کرد افزود: برای پایداری علوم باید دست به تحول زد تا اقتدار را به جامعه بیاوریم.

مدیر مرکز بررسی های دکترینال گفت: برای پرسش های جدید باید پاسخ های جدید آورده شود و درگیر تعصب علمی نشویم .

 دکتر عباسی به چهار میلیون و 400 هزار دانشجو و بیش از 70 هزار استاد در ایران اشاره کرد و افزود: این تواناییها و پتانسیل مثبت نظام جمهوری اسلامی است تا بتواند با تولیدات علمی، به اقتدار علمی دست یابد.

مدیر مرکز بررسی های دکترینال خاطر نشان کرد: با این روند رو به رشد دانشجو و استاد، شگل گیری جامعه علمی عینیت می یابد.

 

نظر شما :