مدیریت شهری و روستایی عامل توسعه پایدار است

۲۴ مهر ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۱ کد : ۲۷۷۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۷۵
استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: پیوند و مدیریت شهری و روستایی عامل بسیار مهم در توسعه پایدار به شمار می رود.
 

استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: پیوند و مدیریت شهری و روستایی عامل بسیار مهم در توسعه پایدار به شمار می رود.

پروفسور عباس سعیدی در همایش چشم اندازها و چالش های مدیریت شهر و روستا در دانشگاه کاشان افزود: توسعه روستایی و برنامه ریزی شهری باید الزاما اقداماتی توامان و هم پیوند به شمار روند.

وی با اشاره به اینکه گسترش شهرها به زیان محیط های روستایی است خاطر نشان کرد: رشد جمعیت، شهرگرایی شتابان و نابرابریهای روستایی- شهری مبین نقش مهم روابط و پیوندهای روستایی- شهری در اقتصاد و معیشت افراد و گروههای زیادی از جامعه است.

وی اظهار داشت: نوع سیاستگذاری ها و خط مشی گذاریها در رویکردهای مبتنی بر قطب رشد،اساسا حول ترغیب کننده های جلب فعالیت صنعتی دور می زند.

دکتر سعیدی از مهمترین عوارض نظام سکونت گاه های کشوری بی نظمی سلسله مراتبی و در نتیجه کشاکش ساختاری –کارکردی بین اجزای آن است.

وی افزود:  شبکه منطقه ای و پیوندهای روستایی –شهری به لحاظ رویکرد در برنامه ریزی ها و مدیریت شهری و روستایی می تواند کارآمدی داشته باشد.

دکتر محمد آیینی نیز در این همایش مطالبی را در خصوص تامین مالی پروژه های شهر و روستا یادآور شد و گفت: مدیریت مالی با  حسابداری متفاوت و مدیر مالی مسئول برنامه ریزی و تصمیمات تامین مالی و سرمایه گذاری است.

وی مدیریت مالی در اجرای پروژه ها در شهرها و روستا ها را لازم دانست و اظهار داشت: با مدیریت اعتبارات می توان پروژه های بیشتری در شهرها و روستاها اجرا کرد.  

رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه کاشان نیز در این همایش گفت: اهمیت آینده پژوهی در تعیین سرنوشت اقتصادی و اجتماعی و کالبدی شهرها و مناطق به گونه ای است که می توان آن را  به مثابه فلب برنامه ریزی شهری و منطقه ای دانست.

دکتر شیره پز افزود: در وضعیت کنونی و با وجود رقابت شدید شهرها و مناطق که برسر کسب سهم بیشتری از امکانات، ثروت و استعدادهای درخشان و سرمایه فکری صورت می گیرد ، آینده پژوهی برای شهرها و نواحی نه تنها یک امر بلکه به یک ضرورت تبدیل شده است.

دکتر علی باغبانیان نیز در این همایش مباحثی را در خصوص آینده اندیشی منطقه شمال استان اصفهان یاد آورشد: آینده اندیشی و هماهنگی و همسویی برای مدیریت شهر ها و روستا ها  لازم است.

نظر شما :