برگزاری کارگاه آموزشی فعالین فرهنگی

۰۶ مهر ۱۳۹۲ | ۱۵:۱۴ کد : ۲۵۳۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۸۵
اولین روز کارگاه آموزشی فعالین فرهنگی با حضور استاد نیلی پور و با موضوع مدیریت زمان به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان برگزار شد.
 

اولین روز کارگاه آموزشی فعالین فرهنگی با حضور استاد نیلی­ پور و با موضوع مدیریت زمان به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان برگزار شد.

مدرس حوزه و دانشگاه­ با اشاره به اینکه بحث مدیریت زمان در دو موضوع  نظری و برنامه ریز مدیریت زمان قابل بررسی است، افزود: هر کس که می­گوید: "من وقت ندارم، دروغ می­گوید باید بگوید برنامه ندارم."

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی نیلی پور اظهار داشت: مدیریت زمان، هم بعد فردی و هم بعد اجتماعی دارد. مدیر زمان کسی است که حتی خواب و وقت های سوخته جزء زندگی او محسوب می­شود.

 وی خاطر نشان کرد: مدیریت زمان یعنی درست عمل کردن طبق برنامه ­ای صحیح و همه جانبه، تسلط و حاکمیت بر زمان و مهار نمودن آن، باید از فرمول سعی و خطا خودمان را نجات دهیم و به فرمول فکر و عمل برسیم.
عضو شورای فرهنگی عمومی شهر اصفهان  یکی از وحشی­ترین ­ پدیده های جهان، را زمان دانست و گفت: از مزایا و فواید مدیریت زمان عبارتنداز؛ احساس مطلوب در زندگی، کاهش اضطراب، موفقیت و تسریع در موقعیت، تشخیص اولویت در کارها و ذخیره­ سازی زمان .
رئیس مرکز مشاوره حوزه علمیه اصفهان در ادامه افزود: یکی از عوامل پیشرفت فرد در جامعه وقتی است که به مرحله ­ای برسد که زمان جزء سرمایه های او تلقی شود. اگر ما ارزش زمان را بدانیم، ناخودآگاه به سمت مدیریت زمان حرکت می­کنیم.


 

حجت الاسلام نیلی ­پور با اشاره به اینکه مدیریت زمان بیش از 70 اصل دارد، طلائی­ترین اصل را برنامه­ ریزی دانست و گفت: برنامه­ ریزی به معنای تقسیم وظایف در زمان تحت اختیار می ­باشد و به معنای ایجاد جدول زمان­بندی برای انجام کارها در زمان مناسب با استفاده از بهترین وسیله­ ها می­باشد.

استاد نیلی پور اظهار داشت: یکی از مهم ترین اصول مدیریت زمان، تعیین اولویت ها و تقسیم کارهای انسان به سه گروه اهم، مهم و غیر مهم است. ایشان در ادامه به نقش اراده درمدیریت اوقات سوخته اشاره کرد و افزود: از عوامل تقویت اراده این است که با افراد اراده قوی معاشرت کنیم، خواب خود را به وعده های بیشتر و زمان های کمتر تقسیم کنیم.

وی عادات غلط، بی نظمی، خواب زیاد، سئوالات بی جا، عدم مشورت با افراد خبره، تلفن موبایل رادیو و تلویزیون و عدم واگذاری امور به دیگران را از دزدان زمان نام برد و به دانشجویان توصیه کردکه شروع برنامه ریزی خود را از سحر داشته باشند که در آن برکات زیادی است و سعی کنند عادت غلط دیر خوابیدن و از دست دادن سحر را ترک کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، ولایت را اندیشه و مکتب معرفی و تمسک به ولایت را مهم اعلام کرده و افزودند: به نظر ولایت فقیه در مورد دانشگاه دقت کنیم و بعد نقش آفرینی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان با بیان اینکه هدف از برگزاری این کارگاه­ ها آماده ­­سازی دانشجویان فعال فرهنگی برای یاری امام زمان(عج) می­باشد، از فعالین فرهنگی خواست، کاری انجام دهند تا حضرت مهدی (عج ) از ما راضی باشند.

وی به عنوان توصیه به فعالین فرهنگی گفت: دانشجویان دو نوع سازندگی در دانشگاه دارند، علمی و اخلاقی؛ که باید مراقب آسیب­هایی که از بی­ توجهی به این دو مورد به وجود می­آید، باشند.

لازم به ذکر است کارگاه آموزشی دانشجویان فعال فرهنگی با حضور 80 نفر از فعالین کانون ها و تشکل های دانشجویی به مدت دو روز  در پژوهشکده اسانس قمصر دانشگاه برگزار شد.

 

نظر شما :