انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی دانشگاه کاشان با انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

۰۱ آبان ۱۴۰۳ | ۲۰:۵۶ کد : ۲۴۶۴۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۰۲

تفاهم نامه همکاری های علمی و پژوهشی فی مابین دانشگاه کاشان و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، حجت الاسلام ارباب سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهندس حمیدرضا محمدی فشارکی فرماندار ویژه و رئیس هیات امنای انجمن شعبه کاشان، در سالن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه کاشان به امضا رسید.
سرپرست دانشگاه کاشان هدف از تنظیم و اجرای این تفاهم نامه را، شناخت و معرفی آثار و مفاخر علمی و فرهنگی از طریق نهادینه سازی و استمرار گسترش دانش تاریخی و هویتی با تاکید بر میراث تمدنی، علمی و فرهنگی مشاهیر و مفاخر، افزایش و ارتقاء آگاهی های عمومی و اهتمام جدی به پاسداشت زبان و ادب فارسی در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی ذکر کرد و گفت: با این تفاهم نامه  زمینه های همکاری و استفاده از تواناییهای علمی و اجرایی طرفین به منظور ارتقا فعالیتهای علمی، آموزشی، پژوهشی، مطالعاتی و ارائه مشاوره، ارتقاء ارتباط میان دانشگاه و صنعت ایجاد می شود.
دکتر بهزاد سلطانی افزود: با انعقاد این تفاهم نامه هدایت و کمک به کاربردی شدن آموزش ها و پژوهش های بین دانشگاه وانجمن فراهم می شود.
وی پاسداشت مفاخر کاشان , ایران را لازم دانست و خاطر نشان کرد: مفاخر علمی و فرهنگی سرمایه های کشور هستند که معرفی و شناساندن این افراد برای نسل جوان حال  و آینده  حائز اهمیت است.
دکتر محمود شالوئی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور نیز استفاده از توان علمی اساتید دانشگاه برای شناسایی مفاخر را حائز اهمیت دانست و گفت: کاشان شهر علم، ادب و فرهنگ است و مفاخر زیادی را در حوزه های مختلف بر جای گذاشته است که باید با استفاده از ظرفیت دانشگاهی این مفاخر به جامعه به خصوص نسل جوان شناسانده شود.
 وی استفاده مشترک از ظرفیتهای مطالعاتی، پژوهشی و مشاوره ای، تجربه و تخصص منابع انسانی انجمن ودانشگاه را مورد تاکید قرار داد و افزود: با انعقاد این تفاهم نامه همکاری و مشارکت در زمینه طراحی، اولویت بندی عناوین و اجرای طرحهای پژوهشی مشترک از طریق تبادل امکانات، آمار و داده های مورد نیاز طرفین و همکاری متقابل در انجام طرحهای پژوهشی، مشارکت در برگزاری همایش بین المللی سهراب سپهری،غیاث الدین کاشانی، فیض کاشانی و ...با همکاری دانشگاههای معتبرداخل و دیگر کشورها و نهادهای مرتبط فراهم می شود.
دکتر شالویی ایجاد کارگروه مشترگ با محوریت مفاخر ملی و بین المللی دانشگاه کاشان به منظور آیین بزرگداشت و تکریم ایشان‌ را لازم دانست و اظهار امیدواری کرد: تا با انعقاد این تفاهم نامه گسترش همکاری و تعامل به منظور هم افزائی و ارتقاء سطح فعالیتهای پژوهشی معطوف به سیاستگذاری در حوزه فعالیتهای انجمن؛ همکاری درزمینه انتشار کتب، مقالات و نشریات علمی بامحوریت مفاخر ملی و آثار علمی و فرهنگی، توسعه همکاری میان انجمن و دانشگاه و انجام مطالعات مشترک در طراحی و ساخت بناها و  انجام مطالعات مشترک در حوزه های ادبی، فرهنگی، علمی، هنری و تاریخی هر چه بیشتر فراهم گردد.
این تفاهمنامه  در5ماده و در دونسخه به امضا دکتر بهزاد سلطانی سرپرست دانشگاه کاشان و دکتر محمود شالوئی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور رسید.

در این مراسم طی حکمی از سوی دکتر محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، دکتر بهزاد سلطانی به عنوان عضو هیات امنای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی منطقه فرهنگی کاشان منصوب شد.

 


لینک دانلود فایل

کلیدواژه‌ها: مفاخر آثار مفاخر انجمن آثار مفاخر مفاخر فرهنگی علمی علمی فرهنگی همکاری فرهنگی آثار مفاخر فرهنگی انجمن آثار مفاخر فرهنگی


نظر شما :