انتشار کتاب «تحلیل و آسیب‌شناسی شعر آیینی شاعران کاشان از سدۀ ششم تا امروز» اثر عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان

۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۲۱:۳۲ کد : ۲۳۶۱۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۷۰


کتاب «تحلیل و آسیب‌شناسی شعر آیینی شاعران کاشان از سدۀ ششم تا امروز» اثر دکتر رضا شجری عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان با شماره فروست 703، منتشر و روانه بازار کتاب کشور شد. 
 مدیر کتابخانه مرکزی، تأمین منابع علمی و انتشارات افزود: این کتاب به نویسندگی دکتر رضا شجری دانشیار گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه و دکتر الهام عربشاهی در قطع وزیری و در 368 صفحه توسط انتشارات دانشگاه کاشان منتشر شده است. 
دکتر حسن احمدی زاده خاطر نشان کرد: کتاب حاضر مشتمل بر 5 فصل است که در فصل اول کلیات؛ فصل دوم آسیب‌شناسی در سطح محتوایی؛ فصل سوم آسیب‌شناسی در سطح ادبی (بلاغی)؛ فصل چهارم آسیب‌شناسی در سطح واژگانی و زبان و در فصل پنجم آسیب‌شناسی در سطح صرفی و نحوی مورد بررسی قرار گرفته است. 
در پیش‌گفتار این کتاب آمده است: شعر آیینی، بخشی از ادبیات غنی و گستردۀ ماست که به تبیین ارزش‌های دینی و بازتاب جلوه‌ها   و  پیام‌هایی فراسویی و توصیف بزرگان و نام‌آوران مذهبی می‌پردازد. این شعر دارای پیشینه‌ای طولانی و تحسین‌آمیز و پهنه‌ای گسترده و چشم‌نواز است. شهرستان کاشان نیز به‌دلیل داشتن مردمانی باایمان و هنرمند توانسته است در طول تاریخ همواره شاعران و مدیحه‌سرایان و مرثیه‌خوانان نام‌آوری را در دامان خویش پرورش دهد. حسن کاشی، محتشم کاشانی، صباحی بیدگلی، خاندان صبا، و از متأخرین سپیده و مشفق کاشانی و... نمونه‌هایی از این‌دست شاعران هستند.
این کتاب می‌تواند مورد استفاده دوستداران شعر آیینی در زبان و ادبیات فارسی قرار گیرد و از خواندن آن لذت ببرند.
 علاقمندان می ‎توانند جهت خرید کتاب به سامانه انتشارات دانشگاه کاشان به آدرس https://pub.kashanu.ac.ir مراجعه فرمایند.

کلید واژه ها: کتاب فصل آسیب آسیب سطح کاشان دانشگاه کاشان دانشگاه شعر شعر آیینی


( ۱ )

نظر شما :