نشست علمی دانشکده علوم انسانی و خانه خلاق با اداره بهزیستی کاشان و مسئولین شهر مشکات

۲۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۱:۰۲ کد : ۲۳۶۱۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۰۲

به منظور تعمیق ارتباط دانشگاه و جامعه و در راستای برنامه توسعه راهبردی دانشکده علوم انسانی، نشست علمی دانشکده علوم انسانی و خانه خلاق با خانم مشهدی حسینی و خانم خیامی از بهزیستی کاشان و مسئولین شهر مشکات (مهندس پیراینده شهردار، مهندس جلالی، رییس شورای اسلامی شهر و مهندس باقرپور مسئول روابط عمومی شهرداری) با محوریت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر مشکات در دانشکده علوم انسانی برگزار شد.
در این نشست ابتدا خانم مشهدی حسینی و خانم خیامی از بهزیستی کاشان  توجه به مسایل و مشکلات دانش آموزان را محور اساسی فعالیت‌های خود در شهر مشکات عنوان کردند و  تقویت مهارت‌های اجتماعی و رفتاری را مورد تاکید قرار دادند.
 مدیر خانه خلاق مواردی مانند تدوین شناسنامه علمی و پژوهشی اعضاء هیأت علمی دانشکده علوم انسانی، خانه خلاق و مراکز آن و نحوه همکاری با جامعه از طریق اولویت بندی موضوعات بر مبنای پژوهش‌های میدانی را مطرح کرد.

وی به اهمیت فعالیت‌های علمی و پژوهشی در مدارس با تکیه بر مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی با محوریت مدیران، معاونین، معلمان، دانش آموزان و والدین و نیز نقش جوانان، هیئات مذهبی و محله ها در توسعه شهری اشاره کرد.
سپس  دکتر فریبرز صدیق ارفعی عضو هیأت علمی و رییس آزمایشگاه روانشناسی دانشگاه مهمترین راهکار ارتباط با جامعه و همکاری با نهادها را پرداختن به مسایل اساسی و تعیین نیازهای اساسی متناسب با خرد جمعی را مطرح کرد.

وی خاطر نشان کرد: پرداختن به سلامت روان و مباحثی مانند اعتماد به نفس و مشارکت افراد در جامعه از مهمترین راهکارهای توسعه می باشد.
در ادامه مهندس پیراینده شهردار مشکات به مباحثی مانند تعلق خاطر شهروندان، مدیریت توجه در بخش‌های مختلف جامعه شهری، جمعیت، مهاجرپذیری و چالش‌های فرهنگی و اجتماعی شهر مشکات اشاره کرد و مطالبات خود را از دانشگاه کاشان اعلام نمود.
در پایان نشست مقرر شد تا طرح پژوهشی سلامت روانی و اجتماعی شهروندان شهر مشکات، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی ویژه  مدارس و خانواده توسط اعضاء هیأت علمی، خانه خلاق و مرکز توانمندسازی اجتماعی دانشکده علوم انسانی برگزار و اجرایی گردد.


نظر شما :