برگزاری نشست ستاد اقتصادی دانشگاه کاشان

۱۶ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۵ کد : ۲۳۲۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۷۴
برگزاری نشست ستاد اقتصادی دانشگاه کاشان

نخستین نشست گفتگو و همفکری مدیریت طرح های اقتصادی دانشگاه کاشان با حضور نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران و صاحبان صنایع کاشان در دانشگاه کاشان برگزار شد.

 

رییس دانشگاه کاشان در این نشست تبدیل علم به ثروت را فلسفه وجودی دانشگاه بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه اقتصاد جهان نیز دیگرسنتی نیست و اقتصاد دانش بنیان است باید سعی شود تا با خلق ایده ، علم را تجاری و به ثروت تبدیل نماییم.

 

دکتر عباس زراعت با اشاره به اینکه بر اساس سند چشم انداز آموزش عالی 50 درصد هزینه دانشگاهها باید از طریق منابع مالی خوددانشگاه ها تامین گردد افزود: باید علممان را تبدیل به ثروت و محصولات علمی خلق کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پژوهش بدون منابع اقتصادی معنا ندارد و  با توجه به ظرفیت های بالقوه دانشگاه کاشان و این منطقه ، باید سعی شود  این ظرفیت ها به فرصت و خلق ایده تبدیل شود.

 

وی رصدخانه بین المللی را از جمله پتانسیل های منطقه بیان کرد و گفت: اینکه شهر کاشان جزء هشت کشور جهان دارای آسمان پاک برای ایجاد این رصدخانه انتخاب شده فرصت مغتنمی است تا این شهر بین المللی شود.

 

رییس دانشگاه کاشان  انرژی خورشیدی را از دیگر پتانسیل های بالقوه این شهرستان برشمرد و  خاطر نشان کرد: شهر کاشان از سه هزار و 600 ساعت انرژی خورشیدی برخوردار است که باید بتوان با همکاری پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان و توان علمی محققان از این فرصت مناسب بهره کافی را برد.

 

دکتر زراعت، تاسیس شعبه آی سی تی پی در دانشگاه کاشان، اسانس و  دریاچه نمک  را از دیگر پتانسیل های شهر کاشان بیان کرد و گفت: بهره برداری علمی از این ظرفیت ها کمک شایان توجهی به رشد اقتصادی منطقه خواهد داشت.

 

 مدیر طرح های اقتصادی دانشگاه کاشان نیز در این نشست هدف از برگزاری این نشست را ارائه تجربیات کارشناسان و متخصصان اقتصادی جهت تحقق  توسعه اقتصادی بیان کرد و گفت: دانشگاه کاشان سعی دارد تا با اولویت بندی مسایل و با توجه به نیازهای منطقه و با تشکیل تیم و کمیته های مربوطه در راستای توسعه اقتصادی گام بردارد.

 

مهندس محبوبی  یکی از مشکلات جامعه را نبود ارتباط دانشگاه با صنعت بیان کرد و افزود: با استفاده از توان علمی اعضای هیات علمی دانشگاه و متخصصان و با ارتباط  و تعامل هر چه بیشتر بین دانشگاه و صنعت و استفاده از ظرفیت های دانشگاه کاشان می توان زمینه های تبدیل علم به ثروت را فراهم و  روند رو به رشد اقتصاد منطقه را شاهد بود.

 

وی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی و واگذاری فعالیت ها به مردم و بخش خصوصی خاطر نشان کرد: مردم باید در دانشگاه خود را سهیم بدانند و برای رفع نیازهای جامعه ارائه راهکارهای علمی را از اعضای هیات علمی و کارشناسان مربوطه خواستار شوند.

 

مهندس محبوبی از اعضای ستاد اقتصادی دانشگاه کاشان خواست تا طرح ها و ایده های خود را ارائه دهند تا در جلسه ستاد اقتصادی طرح ها بررسی و تصمیم گیری و و موارد اجرا قرار گیرد.
 

 

وی اظهار امیدواری کرد تا این نشست که با حضور مدیران و صاحبان صنایع و کارشناسان مربوطه اقتصادی منطقه کاشان و اعضای هیات علمی دانشگاه  برگزار شده نقطه اتصال هر چه بیشتر با جامعه را فراهم آورد.

 

در این نشست مدیران و صاحبان صنایع کاشان نیز دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را بیان کردند. 

نظر شما :