دبیر ستاد خیرین وزارت علوم: دانشگاه کاشان پیشرو و موفق در جذب خیرین است

۱۳ بهمن ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۹ کد : ۲۳۲۵۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۸۲

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و دبیر ستاد خیرین وزارت علوم گفت: دانشگاه کاشان یکی از دانشگاههای پیشرو و فعال در جذب خیرین است و باید فرصتی فراهم کنیم تا این الگوی موفق به دیگر دانشگاه ها نیز تکثیر شود.
دکتر مصطفی زمانیان در نشست بنیاد حامیان دانشگاه کاشان افزود: به استناد و الگوپذیری موفق دانشگاه کاشان، ستاد خیرین وزارت علوم در سال گذشته در 80 دانشگاه کشور بنیاد حامیان و ستاد خیرین تشکیل داده که امید است که در همه دانشگاه های وزارت علوم این ستاد فعال شود.
دبیر ستاد خیرین وزارت علوم نیز در این نشست از مشارکت و حضور خیرین در کمک به آموزش عالی قدردانی کرد و افزود: یکی از فرصت هایی که دردولت سیزدهم فراهم کرده  که امیدواریم در پایان برنامه توسعه هفتم نیز اجرایی شود، فرصت حضور خیرین برای  اتمام پروژه های نیمه کاره کشور است.
دکتر زمانیان خاطر نشان کرد: به همین واسطه خیرینی که در پروژه‌های نیمه تمام دولتی که بیش از ۵۰ درصد از آنها ساخته شده باشد کمک کنند؛ تا سقف ۵۰ درصد، معادل مالیات آنها محسوب خواهد شد.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی استراتژیک ریاست جمهوری  افزود:  این برنامه زمینه ای را فراهم می کند که همه مردم کشور را در راستای حل مسایل کشور دخالت دهیم  و به عنوان یکی از بخش های برنامه هفتم توسعه، ظرفیتی را برای حضور هر چه بیشتر خیرین فراهم نمائیم.
وی با بیان اینکه در حوزه نرم افزاری امروز با مشکل مواجه هستیم از خیرین خواست تا در حوزه نرم افزاری بیشتر ورود کنند تا دانش آموزان و دانشجویان به فناوری های نوین بیشتر دسترسی داشته باشند.و همچنین به تامین تجهیزات آزمیشگاهی برای دانشجویان بیشتر توجه کنند.
دکتر زمانیان با بیان اینکه در ستاد خیرین، افراد بزرگوار خیرین را به خاطر پول احترام نمی گذاریم خاطر نشان کرد: خیرین بواسطه درایت و خردی که دارند مقبول هستند.
وی در اختیار دادن  تجربه آموزش کسب و کار به دانشجویان را لازم دانست و افزود: محتوای آموزشی، دانشجو را کاسب بار نمی آورد از خیرین خواست تا  عقل کاسبی را به دانشجو یاد دهند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که  ما به پنجه های طلایی نیاز داریم افزود: کشور ما به تکنسین و افراد کارآزموده نیاز دارد. وامروز  پیشرانی در توسعه اقتصادی کشور است.
وی عقل سلیم را از دیگر ویژگی های خیرین عنوان کرد و گفت: اگر کسی کمک کند به نسل دانشگاهی که این عقل سلیم را در بین دانشجویان تقویت کند بسیار اثرگذار است.
وی برگزاری نشست هایی را با حضور مشترک دانشجویان با خیرین تاکید کرد و گفت: یکی از برنامه های جدی این است که دانشجویان این خیرین را از نزدیک ببینند تا از تجربیات این افراد استفاده کنند.
وی تاکید کرد: کسب سیره زندگی این بزرگواران  و به تصویر کشیدن زندگی این افراد و الگوسازی بین دانشجویان بسیار در تربیت آینده نسل دانشجو اثرگذار است.
دبیر ستاد خیرین وزارت علوم از دانشگاه کاشان خواست همانگونه که این دانشکاه پیشرو در تاسیس بنیاد حامیان بوده است با همت شما خیرین اولین مجمع دانش آموزان خیر را در کاشان ایجاد شود.
رئیس دانشگاه کاشان هم در این نشست با بیان اینکه  ستاد خیرین این دانشگاه در سال  87 تاسیس شده افزود: این الگو  بعد از آن در وزارت علوم منتشر شده و رونق گرفته است.
دکتر عباس کتابی مشارکت خیرین در ساخت فضاهای دانشگاه را منشاء خیر و برکت برای دانشگاه ذکر کرد و  افزود:  دانشجویی که در فضاهای خیرساز تحصیل می کنند احساس آرامش و تعلق خاطر بیشتری پیدا می کند.
وی به کسب رتبه نخست دانشگاه کاشان در سال 1401 در جذب خیرین در بین دانشگاه های وزارت علوم اشاره کرد و افزود:  کاشان شهر مردم است و زیرساخت های این شهر را مردم بنا نهاده اند و شعار این دانشگاه نیز دانشگاه حکمت بنیان و جامعه محور است.

مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه کاشان نیز به تشکیل مجمع خیرین دانشگاه کاشان از سال ۸۷ در این دانشگاه اشاره کردو گفت: این بنیاد از زمان تاسیس تاکنون به نیازهای دانشجویان توجه داشته و در راستای حل این مسائل کوشیده است.
 علیمحمد الماسی ایجاد فضاهای کالبدی، آزمایشگاه ، کتابخانه  و در زمینه های بنیاد نخبگان سعیدی را از فعالیت های انجام شده خیرین در این دانشگاه عنوان کردو افزود: همچنین در راستای رفع مشکل مالی دانشجویان، صندوق فاطمه زهرا سلام الله علیها تشکیل شده است.
وی بورسیه تحصیلی به دانشجویان را از دیگر اقدامات بنیاد حامیان این دانشگاه عنوان کرد و گفت:   این بنیاد با موسسات خیریه در ارتباط است و از مجمع خیرین مدرسه ساز الهام‌گرفته است و خیرین همیشه یار و همراه این دانشگاه بوده اند که از تلاش های آنها قدردانی می شود.
رئیس هیأت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه کاشان گفت: اگر انسان بخواهد خود را بشناسد باید جایگاهش را در هستی بشناسد.
دکتر فهیمی تبار  با اشاره به اینکه وقتی انسان خود را در مقابل تعداد کتابخانه ها و میلیون جلد کتاب و نمادهای بزرگ بگذارد میبیند که چقدر کوچک است افزود: یکی از آثار این مجلس ها با حضور خیرین بزرگوار این است که من چقدر در مقایسه با افرادی که کار کردند و چقدر خدمت به انسانیت کرده اند احساس کوچکی میکنم.
رئیس هیات مدیره بنیاد حامیان اقدام خیرین ارجمند  در دانشگاه کاشان را قابل تقدیر دانست و افزود: وقتی افرادی آمدند در دانشگاه و اعتماد به ما کردند ما سرمان را بالا آوردیم و ما شاکر آنها هستیم.و امیدوارم این‌ مسئولیت را به سر منزل مقصود برسانیم.
وی با بیان اینکه  پیدا کردن پول به معنای هزینه کردن عمر و مدیریت کردن است خاطر نشان کرد:اگر کسی دانشجویی را بورسیه کرد یعنی ۱۰ سال عمرش را بیمه کرده است.
دکتر فهیمی تبار افزود: دانشجویان دانشگاه در محیطی امن در حال تحصیل هستند و اگر بخواهیم که این جوانان آینده سازان کشور باشند باید به آنها بیشتر توجه کنیم.
در این نشست انجمن های مدرسه سازو سلامت و جمعی از خیرین هم نقطه نظرات خود را بیان کردند.

بازدید از پروژه های در حال ساخت توسط خیرین در دانشگاه و نشست با شورای دانشگاه از دیگر برنامه های سفر دکتر زمانیان دبیر ستاد خیرین وزارت علوم به دانشگاه کاشان بود.

کلید واژه ها: خیرین ستاد خیرین حضور خیرین دبیر ستاد خیرین خیرین وزارت خیرین دانشگاه خیرین وزارت علوم دانشگاه حامیان دانشگاه بنیاد حامیان دانشگاه


نظر شما :