دستگاه انفجار الکتریکی سیم در دانشگاه کاشان به بهره‌برداری رسید

۲۲ آذر ۱۳۹۱ | ۱۴:۲۲ کد : ۲۲۴۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۴۸
دستگاه انفجار الکتریکی سیم در آزمایشگاه تحقیقاتی کاتالیست دانشگاه کاشان به بهره‌برداری رسید.
 دستگاه انفجار الکتریکی سیم در آزمایشگاه تحقیقاتی کاتالیست دانشگاه کاشان به بهره‌برداری رسید.

عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی و پژوهشکده فناوری نانو دانشگاه کاشان افزود: این دستگاه جهت تولید نانو ترکیبات با قابلیت تولید انواع پودرهای فلزی و اکسید فلزی از قبیل مس، آلومینیوم، آهن و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دکتر مهران رضایی اظهار داشت: این دستگاه قابلیت تولید نانو پودرهای فلزی و اکسید فلزی به صورت خشک و همچنین به صورت سوسپانسیون (ذرات جامد حلال‌های آلی یاآبی) با ظرفیت تولید حداقل 10 گرم در ساعت را دارا می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی این دستگاه علاوه بر تامین نانو پودرهای مورد نیاز جهت کارهای تحقیقاتی سایر محققان، امکان انجام پروژه‌های کاربردی در زمینه تولید ترکیبات پرانرژی و بهبود خصوصیات آنها وجود دارد.

دکتر رضایی یادآورشد: در نصب و راه‌اندازی این دستگاه دانشجویان کارشناسی ارشد نانو شیمی این دانشگاه احسان امینی و محمدصادقی‌نیا همکاری داشته‌اند.

 وی آزمایشگاه تحقیقاتی کاتالیست این دانشگاه را یکی از آزمایشگاه‌های مجهز در سطح کشور برشمرد و افزود: این آزمایشگاه که از سال 1386 تاسیس شده به صورت تخصصی در زمینه ساخت کاتالیست‌های هتروژنی مورد استفاده در ساخت این کاتالیست‌ها و همچنین در صنایع پیشرفته در حال فعالیت می‌باشد.

عضو هیات علمی پژوهشکده فناوری نانو دانشگاه کاشان یادآورشد: این آزمایشگاه از امکانات بسیار خوبی در زمینه ساخت و تعیین مشخصات انواع کاتالیست‌های ناهمگن و همچنین مواد پیشرفته برخوردار بوده و یکی از آزمایشگاه‌های پیشرو در زمینه تحقیقات کاربردی با هدف تجاری‌سازی تحقیقات در سطح کشور می‌باشد.

 


نظر شما :