تقدیر از دکتر دشت بزرگی مترجم کتاب کشف المُراد فی شَرح تجریدِ الاِعتِقاد

۳۰ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۷ کد : ۲۲۲۸۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۲۵

امروز در نشستی با حضور رییس دانشگاه و رئیس و جمعی از استادان دانشکده ادبیات و زبان های خارجی از دکتر دشت بزرگی عضو هیات علمی دانشگاه کاشان مترجم کتاب "کشف المُراد فی شَرح تجریدِ الاِعتِقاد"  Shi‘i Theology (A Translation of Kashf al-Murad fi Sharh Tajrid al-I‘tiqad) تقدیر و تشکر شد.

دکتر کتابی رئیس دانشگاه کاشان در این نشست  اقدام دکتر دشت بزرگی در ترجمه این کتاب شیعی را کاری بسیار ارزشمند و در خور توجه عنوان کرد و افزود: جدیت و تلاش این عضو هیات علمی دانشگاه کاشان که 5 سال از عمر خود را در راه  ترجمه این کتاب صرف کردند بسیار قابل تقدیر است.

دکتر دشت بزرگی نیز دراین نشست از اقدام ارزشمند رئیس دانشگاه تشکر کرد و افزود: ترجمه کتاب «کشف المُراد فی شَرح تجریدِ الاِعتِقاد»ِ علاّمه حلی به همراه شرحش، به همراه مقدمه و حدود یکصد پاورقی  آن به زبان انگلیسی حدود 5 سال زمان برد که  با همکاری دکتر فاضل اسدی از دانشگاه خوارزمی، انجام شد .

وی  با اشاره به اینکه  این کتاب معروفترین شرح بر تَجرید الإعتِقادِ خواجه نصیرالدین طوسی، فیلسوف، متکلم و دانشمند پرآوازة شیعی در قرن هفتم است افزود: خواجه نصیر در این اثر گرانقدر، دورة نسبتاً کاملی از اعتقادات شیعه در زمینه‌های اثبات وجود خدا، صفات و افعال او، اثبات نبوّت عامه و اثبات نبوت پیغمبر اسلام (ص) و معجزاتش، اثبات امامت امیرالمؤمنین (ع) و مباحث معاد و متعلقات آن را ارائه داده است.

دکتر دشت بزرگی نقش دانشگاه کاشان را در معرفی بزرگان و فیسلوفان و ادیبان حایز اهمیت دانست و افزود: کاشان شهر دانشمندانی همچون ملامحسن فیض کاشانی می باشد که بایستی با  برگزاری همایش های ملی و بین المللی و همت استادان  و با برنامه های مختلفی همچون ایجاد بنیاد فیض کاشانی این بزرگان ومفاخر شیعی شهر، به جهانیان معرفی شود


نظر شما :