دو نشریه بین المللی دانشگاه کاشان برای اولین بار موفق به کسب ضریب تأثیر شدند

۲۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۸ کد : ۲۲۲۳۴ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۶۴۸

مدیر کتابخانه مرکزی، تأمین منابع علمی و انتشارات دانشگاه کاشان  گفت: دو نشریه بین المللی دانشگاه کاشان برای اولین بار موفق به کسب ضریب تأثیر Impact Factor  شدند.
دکتر احمدی زاده با بیان اینکه  موسسۀ کلاریویت آنالیتیکس صاحب امتیاز پایگاه معتبر  WOS، ویرایش 2023 فهرست ضریب تاثیر جدید نشریات برای سال 2022 را منتشر کرد، افزود: بر این اساس، نشریه  Journal of Nanostructures  ( مجله نانو ساختارها) با کسب ضریب تأثیر 1.4 و نشریه  the Iranian Journal of Mathematical Chemistry (مجله شیمی ریاضی ایران)  با کسب ضریب تأثیر 1.3 که در فهرست ESCI  قرار دارند، برای اولین بار موفق به کسب این ضریب شده‌اند.  
دکتر احمدی‌زاده با اشاره به اینکه ایمپکت فکتور یا ضریب تاثیر؛ یک شاخص کمّی است که میزان ارجاع (رفرنس‌دهی) به مقالات یک نشریه را نشان می‌دهد،خاطر نشان کرد: این شاخص نشان می‌دهد که به یک مقاله منتشرشده، چند بار رفرنس داده شده است و برآورد نسبت میزان عددی استنادها به تعداد مقالات چاپ‌شده در یک سال در یک نشریه به‌خصوص را در نظر می‌گیرد. از این شاخص برای مقایسه با کیفیت‌ترین نشریات در یک موضوع، استفاده می‌شود.
نشریه Journal of Nanostructures به سردبیری دکتر مسعود صلواتی و نشریه the Iranian Journal of Mathematical Chimestry به سردبیری دکتر عباس سعادتمندی و به صاحب امتیازی دانشگاه کاشان منتشر می شوند.
وب آو ساینس در گزارش ۲۰۲۲ که بر اساس داده‌های سال ۲۰۲۱ میلادی تهیه شده است، اعلام کرده که ۲۱ هزار و ۴۳۰ نشریه در ۲۵۴ دسته تحقیقاتی و از ۱۵۴ کشور را نمایه کرده است. از این تعداد، ۱۲۸۰۰ نشریه علمی، ۶۶۰۰ نشریه در علوم اجتماعی و ۳۰۰۰ نشریه در هنر و علوم انسانی قرار گرفته‌اند.
بر اساس آخرین گزارش استنادی نشریه‌ها، از بین بیش از ۲۱ هزار نشریه نمایه‌شده، ۴۱ نشریه ایرانی ضریب تاثیر Impact Factor) ) گرفته‌اند و در گزارش سال قبل، ۴۰ نشریه از ایران حضور داشتند.

کلید واژه ها: نشریه ضریب کسب ضریب ضریب تأثیر ضریب تاثیر کسب کسب ضریب تأثیر journal سال دکتر


( ۳ )

نظر شما :