کارگاه آموزش مقدماتی کمک های اولیه ویژه کارکنان دانشگاه کاشان برگزار شد

۱۲ تیر ۱۴۰۲ | ۰۱:۱۳ کد : ۲۲۱۲۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۴۲

کارگاه آموزش مقدماتی کمک های اولیه (حضورمفیددر بحرانها و حوادث) ویژه کارکنان با همکاری آموزش کارکنان و مرکزمشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه کاشان برگزار شد.
مدیر مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه کاشان درخصوص لزوم یادگیری و آموزش کمک های اولیه گفت: کمک‌های اولیه به مراقبت‌های خیلی فوری و هم‌چنین اقداماتی اطلاق می‌گردد که بلافاصله پس از وقوع حادثه و پیش از رسیدن اورژانس و رسیدن به مراکز درمانی برای شخص آسیب دیده انجام می‌پذیرد.
خانم محسن زاده افزود: طبق تحقیقات به عمل آمده، متاسفانه تعداد زیادی از بیماران ایست قلبی به بیمارستان نمی‌رسند و همیشه اطرافیان شخص بیمار چشم انتظار رسیدن دکتر هستند . این در صورتی ا‌ست که شانس زنده ماندن بیمار در مدت یک دقیقه به میزان 10 درصد افت می‌کند.
وی با بیان اینکه فرآیند درمان فردی که دچار حادثه و یا بیماری ناگهانی شده ، از همان لحظه‌ی وقوع آن آغاز می‌گردد. و به طور معمول در اغلب موارد در همان لحظه‌ی اول، به جز افراد خانواده و مردم عادی فرد دیگری مانند پزشک و یا تکنیسین اورژانس بر بالین فرد مصدوم حضور ندارند افزود: انجام و یا عدم انجام دادن یکسری از کارها برای فرد مصدوم و یا بیمار تا هنگام رسیدن نیروهای امدادی و در همان لحظات اولیه، تاثیر فراوانی در سیر درمان و بهبودی و یا عدم بهبودی فرد مصدوم دارد.
خانم محسن زاده مدیر مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه کاشان گفت: اغلب بیماری‌ها و آسیب‌ها نیازی به اخیا و مراقبت پزشکی ندارند. اما همان اندازه که نجات جان انسان مهم است، دانستن مراقبت از جراحت‌های خفیف نیز به توجه و آموزش کمک‌های اولیه نیاز دارد.

وی  درحاشیه کارگاه فوق گفت: گفته می‌شود بیش‌ترین دلیل مرگ در اغلب جوامع ، بیماری قلبی‌ست و هنگامی که قلب از کار می‌افتد ، تاخیر در کمک رسانی حتی برای چند دقیقه می‌تواند مرگ آفرین باشد.لذا در استدلالی منطقی، دانستن نحوه انجام کمک‌های اولیه و استفاده نکردن از آن ، بسیار بهتر از ندانستن آن در شرایط ضروری‌ست.
وی ویژگی های کمک های اولیه را کمک به بهبود وضع بیمار، تسریع در روند بهبودی،کاهش آسیب و صدمات بیمار، و تسریع در انتقال بیمار به مراکزدرمانی برشمرد.
محسن زاده خاطر نشان کرد: در راستای ارتقاء سلامت جسمانی و روانی خانواده بزرگ دانشگاهیان کاشان وبا هدف اهمیت آموزش های کمک های اولیه و مهارت های امدادی فردی کارگاه آموزش مقدماتی کمک های اولیه ویژه کارکنان دانشگاه به صورت حضوری و عملیاتی طی روزهای 10 و11 تیرماه برگزار گردیده و ادامه دوره فوق 21 و27 تیرماه با حضور مدرسان اورژانس شهرستان کاشان برگزار خواهد شد.
سیستم اورژانس مواجهه و ارزیابی خون ریزی وآسیب بافت نرم، آسیب ها و صدمات، بیماری های اورژانس شایع ،احیاء پایه و مهارت های اولیه در کمک به مصدومین راازسرفصل های ارائه شده در این کارگاه ها بیان کرد.
.


( ۲ )

نظر شما :