معاون وزیر علوم: کاشان رتبه نخست خیرین آموزش عالی را داراست

۰۳ آبان ۱۳۹۱ | ۱۹:۰۱ کد : ۲۱۵۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۴۱
معاون وزیر علوم: کاشان رتبه نخست خیرین آموزش عالی را داراست
 معاون اداری، مالی و مدیریت منابع انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شهرستان کاشان رتبه نخست خیرین آموزش عالی را داراست.

دکتر علی اکبر متکان، در مراسم افتتاحیه طرح های آموزشی دانشگاه کاشان افزود: خیرین این شهرستان تاکنون بیش از 200 میلیارد ریال به آموزش عالی کمک و در این دانشگاه سرمایه گذاری کرده اند.

وی، اقدام خیرین در توسعه فضای آموزشی دانشگاه کاشان را مثبت ارزیابی کرد واظهار داشت: در این دانشگاه علیرغم عدم اختصاص اعتبارات استانی، 50 هزار متر مربع فضای آموزشی در دست ساخت است که بیش از 50 درصد آن با مشارکت خیرین ساخته می شود.

معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موفقیت های علمی و توسعه فضاهای آموزشی دانشگاه کاشان را مرهون تلاش های مدیران قبلی و جدید این دانشگاه و کمک خیرین دانست و ابراز امیدواری کرد تا با برنامه ریزی صحیح و مدیریت خوب، تعداد رشته گرایش های دوره دکترای این دانشگاه از 30 رشته به  50 رشته گرایش در سال آینده افزایش یابد.

دکتر متکان، همچنین به ارائه امتیاز دانشگاه جامع دختران دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: با توجه به سیاست های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به ایجاد یک دانشگاه جامع در هر استان، در صورت در اختیار قرار دادن زمین برای این مجموعه، امتیاز دومین دانشگاه جامع کشور به این دانشگاه تعلق خواهد یافت.

رییس دانشگاه کاشان نیز در این مراسم، تلاش های خیرین در توسعه فضاهای آموزشی و کمک آموزشی این دانشگاه را قابل تقدیر دانست و گفت: در این دانشگاه بیش از 50 هزار متر مربع فضای آموزشی و کمک آموزشی  در دست ساخت است که 30 هزار متر مربع آن توسط خیرین و مابقی از اعتبارات ملی هزینه می شود.

دکتر عباس کتابی، از ایجاد پژوهشکده نانو تکنولوژی در این دانشگاه خبر داد و افزود: این پروژه با مساحت بیش از چهار هزار متر مربع به زودی به بهره برداری می رسد.

وی خاطر نشان کرد: ساختمان پژوهشی ارشدی نیز با زیربنای دو هزار و 700 متر مربع و سالن ورزشی لاجوردی نیز در این دانشگاه در دست ساخت است.  

مدیر عامل ستاد توسعه دانشگاه کاشان نیز در این مراسم، تلاش های خیرین در کمک به این ستاد را حایز اهیمت دانست و افزود: با مشارکت خیرین و مردم در توسعه فضاهای آموزشی می توان زمینه های رشد و پیشرفت علمی و اقتصادی کشور را شاهد بود.

علی محمد الماسی، به افتتاح خوابگاه حاج خلیل ترکیان معروف به باباخلیل اشاره کرد و افزود: این خوابگاه هفتمین خوابگاه خیر ساز در این دانشگاه است که مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد: تا با تلاش و همت بیشتر این افراد نیکوکار و نوعدوست بتوان در رفع نیازهای دانشجویان، جامعه و کشور همت گماشت.


نظر شما :