نشست با یاوران علمی حوزه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه کاشان

۰۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۱:۵۳ کد : ۲۱۳۹۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۱۳

نشست صمیمانه رئیس دانشگاه کاشان با یاوران علمی حوزه های فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه برگزار شد.
رئیس دانشگاه کاشان در این نشست با تبریک فرا رسیدن ماه شعبان گفت: امید است در کنار موضوعات کاری از این گنجینه تشیّع استفاده کنیم و پیرو مکتب اهل بیت باشیم.
دکتر عباس کتابی  از تلاش و کوشش یاوران علمی دانشگاه که همراه و توانمند و دلسوز هستند قدردانی کرد و افزود: با توجه به حضوری شدن دانشگاه بعد از ایام کرونا فشار زیادی بر دوش همکاران حوزه دانشجویی بویژه در آماده سازی خوابگاه ها و رستوران‌های دانشگاه بود که به خوبی انجام شد و بدون هیچ مشکلی همه دانشجویان غیر بومی در خوابگاه‌ها اسکان و همه کلاس ها بدون وقفه برگزار شد.
وی همچنین به پذیرش مازاد بر ظرفیت دانشجو بویژه در مقطع کارشناسی در سال های قبل اشاره کرد و افزود: این پذیرش غیر منطقی، مشکلات عدیده از جمله کمبود ظرفیت و امکانات خوابگاه‌های دانشجویی را به همراه داشت.
دکتر کتابی به بدهی بجامانده بسیار زیاد دانشگاه از زمان مدیریت قبل اشاره کرد و افزود: با توجه به این بدهی زیاد و مطالبات بازنشستگان، اساتید و کارمندان، ولی با پیگیری ها و برنامه ریزی انجام شده به لطف الهی توانستیم بخش زیادی  از مشکلات را مرتفع سازیم.
وی به توجه ویژه حوزه اداری و مالی دانشگاه به حل مشکلات کارکنان و مدیریت منابع انسانی اشاره کرد و اعمال مدارک کارکنان، بازنگری و اصلاح سختی کار کارکنان و پرداخت مستقیم کمک هزینه غذا را نمونه‌ای از این موارد ذکر کرد.
رئیس دانشگاه کاشان توجه به حل مسایل  دانشجویی و فرهنگی دانشجویان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: وقت‌گذاری به منظور ارتقاء فرهنگ در محیط دانشگاه لازم است و حضور دانشجویان خوابگاه فرصت مناسب برای کار فرهنگی  است که باید به درستی ازآن استفاده شود. رییس دانشگاه از برنامه ریزی و انجام فعالیت های متنوع فرهنگی همکاران حوزه فرهنگی دانشگاه، تقدیر و تشکر نمود.
دکتر کتابی یکی از عوامل مهم رشد و پیشرفت دانشگاه ها را حمایت و هدایت مستقیم و مستمر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب از علم و فناوری  دانست وافزود: مقام معظم رهبری در تمام بیانات و دیدارهایشان پیشرفت‌های علمی و فناوری دانشگاه‌ها را یکی از مهمترین افتخارات نظام جمهوری اسلامی عنوان نموده و به رشد علم و فناوری تاکید دارند.
دکتر کتابی با بیان اینکه در تمام دانشگاههای کشور اعتبارات دولتی دانشگاه صرف پرداخت حقوق می شود، خاطر نشان کرد: برای انجام فعالیتهای ضروری و کیفی در محیط دانشگاه‌ها بایستی‌درآمدهای اختصاصی افزایش یابد، البته وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه بایستی اعتبار لازم برای تعمیرات اساسی در دانشگاه‌ها و خرید تجهیزات آزمایشگاه‌های تحقیقاتی را پیش‌بینی و تامین نمایند.
وی به خارج شدن دانشگاه از لیست سیاه کشور عراق و پذیرش دانشجویان بین‌المللی، ایجاد مرکز آزفا، ایجاد پارک علم وفناوری را نمونه‌ای از اقدامات مهم انجام شده دانشگاه طی یکسال اخیر دانست.
دراین نشست صمیمانه یاوران علمی حوزه های فرهنگی ودانشجویی نیز نقطه نظرات و  راهکارهای خود را ارائه کردند.


( ۵ )

نظر شما :