در آخرین روز از رویداد تانا پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان روی داد.‌؛

نشست معاون وزیر صمت و دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با صنعتگران و واحدهای تولیدی منطقه کاشان

۱۴ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۱۸ کد : ۲۱۱۸۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۰۷


دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با بیان وجود ۱۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال در کشور گفت: تلاش دولت بر احیا و بازگرداندن آنها به چرخه تولید است.
 
معاون وزیر صمت در جمع صنعتگران در محل پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان  با اشاره به اینکه از 70 هزار واحد صنعتی در کشور   12 هزار واحد صنعتی  به صورت راکد مانده است گفت: از زمان به روی کار آمدن دولت سیزدهم بیش از ۲ هزار واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگردانده شده‌اند. 
 صدیف بیک‌زاده  عمده مشکلات واحدها را کمبود نقدینگی، نیازمندی به تسهیلات بانکی، فرسودگی ماشین آلات، مشکلات در تامین مواد اولیه و دغدغه‌های حقوقی اعلام کرد.
وی اظهار کرد: سیاست وزارت صمت در احیای این واحدها کمک به سرمایه‌گذاران این طرح هاست و در مرحله  بعدی واحدهایی که زیر ۷۰ درصد تولید دارند مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند تا از حالت نیمه فعال به شرایط تولید کامل دست یابند.
بیک زاده بیان کرد: برای حل مشکلات این واحدها کلینیک‌های عارضه‌یابی در کشور راه اندازی شده تا مشکلات این واحدها را در عرضه محصول و فروش مورد توجه قرار داده و حل آنها را در اولویت قرار دهیم.
وی اضافه کرد: در گام سوم طرح‌هایی که پیشرفت ۷۰ تا ۸۰ درصد دارند در اولویت تکمیل قرار گرفته‌اند و در ستاد تسهیل کمک‌های لازم به این واحدها انجام می‌گردد تا با دریافت منابع سرمایه در گردش و ثابت بتوانند در مسیر تولید قرار گیرند
  وی در رابطه با  واحد هایی که  در باز پرداخت  بدهی های خود دچار مشکل  شده اندافزود: بر اساس مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور امهال وام‌ها مصوب شد و واحد‌های تولیدی می‌توانند با مراجعه بانک و پرداخت ۷.۵ درصد، ۶ ماه تنفس و پنج ساله نسبت به تقسیط بدهی‌های خود اقدام کنند.
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: واحد‌های تولیدی که یکجا و ظرف ۶ ماه نسبت به تسویه اقدام کنند، سود سالانه ارزی که پیش بینی شده بوده هفت درصد شود به چهار درصد کاهش پیدا خواهد کرد و جرایم بطور کلی بخشیده می‌شوند؛ واحد‌های تولیدی که بخشی از تسهیلات و حتی یک درصد آنرا از قبل پرداخت کرده باشند امتیاز ویژه و یک درصد تخفیف هم برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.
بیک زاده اظهار داشت: همچنین درصورتی‌که واحدی به هر دلیلی نمی‌تواند نسبت به بازپرداخت تسهیلات بصورت یکجا اقدام کند به‌صورت ۴۸ ماهه می‌تواند نسبت به تقسیط آن اقدام کند، اما درصد بخشودگی که برای کسانی که یکجا تسویه می‌کنند، شامل حال این واحد‌های تولیدی نخواهد شد.
 صدیف بیگ زاده  افزود: احیای واحدهای تولیدی راکد و بازگرداندن آنها به چرخه تولید یکی از مهم‌ترین سیاست‌هایی است که دولت در شرایط حساس امروز کشور باید برای آن برنامه‌ریزی داشته و با همه توانش آن را دنبال کند..


( ۱ )

نظر شما :