برگزاری مسابقه کمیکار در دانشگاه کاشان بی نظیر بود

۱۸ شهریور ۱۳۹۱ | ۲۰:۱۹ کد : ۲۰۴۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۵۲
دبیر انجمن مهندسی شیمی ایران: برگزاری مسابقه کمیکار در دانشگاه کاشان بی نظیر بود

دبیر انجمن مهندسی شیمی ایران، برگزاری هفتمین دوره مسابقات کمیکار در دانشگاه کاشان را بی نظیر خواند و گفت: تنوع دانشگاه هایی که در این دوره از مسابقات شرکت کرده بودند و نشاط دانشجویان موجب جذابیت این دوره از رقابت ها نسبت به  دوره های قبل بود.

دکتر وحید تقی خانی، در اختتامیه هفتمین دوره مسابقات کمیکار در دانشگاه کاشان، حضور اعضای هیات مدیره انجمن مهندسی شیمی ایران و اعضای هیات تحریه نشریه های فارسی و انگلیسی و رییس دانشگاه کاشان را از دیگر مزیت های این دوره از مسابقات برشمرد و اظهار داشت: میزبانی دانشگاه کاشان برای برگزاری این دوره از مسابقات بسیارخوب بود.

وی افزود: در این دوره از مسابقات 43 تیم از دانشجویان دانشگاههای آزاد، دولتی و پیام نور و همچنین پژوهسراهای دانش آموزی شرکت کردند.  

وی از برگزاری هشمتین دوره مسابقات کمیکار در دانشگاه علم وصنعت ایران در سال 1392خبر داد و یادآورشد: در اردیبهشت سال 1392 جشنواره معرفی پایان نامه های برتر در مقاطع مختلف مهندسی شیمی برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: نفرات برگزیده در این جشنواره به کنگره جهانی شیمی که در کره جنوبی برگزار می شود اعزام خواهند شد.

تقی خانی،همچنین از برگزاری مسابقات پویا نمایی و ساختن انیمیشن در اول اسفند امسال اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد تا اعضای فعال بیشتری عضو انجمن مهندسی شیمی ایران شوند.

دکتر گلشائیان، پیشکسوت انجمن مهندسی شیمی ایران نیز در این مراسم، به سابقه 20 ساله این انجمن اشاره کرد و گفت: این انجمن تاکنون کنفرانس ها و همایش ها و مسابقات زیادی را برگزار کرده است.

وی، از برگزاری همایش ملی دانشجویی مهندسی شیمی خبر داد و افزود: این همایش در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری برگزار می شود.

وی، تعداد دانشجویان مهندسی شیمی در ایران را 80 هزار نفر ذکر کرد و اظهار داشت: دو درصد از جمعیت چهار میلیونی دانشجویان، رشته مهندسی شیمی هستند.

گلشائیان خاطرنشان کرد: در افق پیش بینی شده، بایستی 86 هزار نفر عضو انجمن مهندسی شیمی ایران باشند.

رییس دانشگاه کاشان نیز در این مراسم،  با قدردانی از حضور دانشجویان در این رقابت ها گفت: فعالیت های جمعی و ارائه طرح های تحقیقاتی و کاربردی، مهمترین شاخصه ارتقاء علمی است.

دکتر عباس کتابی افزود: اگر بتوان در مدیریت های کلان از این فرصت استفاده کرد شاهد رشد کشور در عرصه های مختلف علم و فناوری خواهیم بود.

وی، برگزاری این مسابقات را فرصت مناسبی برای کشف استعدادها و خلاقیت های داشجویان ذکر کرد و اظهار داشت: بایستی شرایط به گونه ای فراهم شود تا دانشجویان با روحیه نشاط و شادابی بیشتری در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

دکتر کتابی، به وجود دانشکده های مهندسی مکانیک، برق و کامپیوتر در دانشگاه کاشان اشاره کرد و خاطر نشان کرد:  به زودی به دلیل پتانسیل های مثبت گروه مهندسی شیمی، این دانشکده نیز در این دانشگاه ایجاد می شود.

 


نظر شما :