حضور کانون هماهنگی دانش و صنعت فرش دانشگاه کاشان در سومین جشنواره ملی علم تا عمل

۱۴ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۵:۰۳ کد : ۲۰۳۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۷۱
حضور کانون هماهنگی دانش و صنعت فرش دانشگاه کاشان در سومین جشنواره ملی علم تا عمل
 رئیس پژوهشکده فرش دانشگاه  کاشان از حضور کانون هماهنگی دانش و صنعت فرش ایران در سومین جشنواره علم تا عمل خبر داد.

دکتر حمیدرضا مومنیان گفت: هر ساله و همزمان با آغاز هفته دولت، جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل به مدت سه روز در تهران و توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه ریزی و اجرا می شود.

وی اظهار داشت: امسال نیز که توسط رهبر معظم  انقلاب  به نام "سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" نامگذاری شده است این جشنواره از تاریخ سیزدهم تا شانزدهم شهریور با هدف ارتقا و توسعه فناوری و تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی کشور در عرصه ملی برگزار می شود.

دبیر کانون هماهنگی دانش و صنعت فرش ایران مهمترین اهداف برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل را، ارج نهادن به شان و منزلت فناوران و نوآوران برتر در عرصه ملی، تامین بستر مناسب جهت همکاری های علمی و فناوری بین دانشگاه ها، مراکز علمی، صنعتی و فناوری ، ایجاد محیطی مناسب برای آشنایی عرضه کنندگان فناوری، بهره برداران و استفاده کننده ، سرمایه گذاران و سایر ذینفعان در عرصه تجاری سازی ذکر کرد.

مومنیان افزود: توسعه راهکارها و شیوه های نوین به منظور تسهیل تجاری سازی دستاورد های علمی و فناوری کشور و  ارائه دستاوردهای حاصل از فرآیند تجاری سازی فناوری و نوآوری از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی، با اشاره به حضور و شرکت دادن برخی از اختراعات مهم کانون هماهنگی فرش در  جشنواره گفت: حضور چشمگیر کانون در نمایشگاه ها و همایش های متعدد نشان از اعتماد زایدالوصف و اعتبار این کانون در نظام فرش کشور است و کانون با قدرت، پیگیری و پیشبرد اهداف مورد نظر خود را ادامه می دهد.

وی، با بیان اینکه کانون هماهنگی فرش به یک مرجع معتبر و مهم در زمینه فناوری های مرتبط با فرش کشور تبدیل شده است خاطر نشان کرد: مخترعین و فناوران، نهادها و مراجع مختلف از قبیل سازمان ثبت، بنیاد نخبگان و ... موارد متعددی از ارزیابی علمی و عملی فناوری های مرتبط با موضوعات مختلف و متنوع فرش را به این کانون و مرکز پژوهش فرش دانشگاه کاشان ارجاع می دهند.

به گفته وی،کانون هماهنگی فرش ایران و مرکز پژوهش فرش دانشگاه کاشان به مثابه دو بال توانمند و هماهنگ، بستر بسیار مناسبی را برای بررسی، ارزیابی و توسعه فناوری های فرشی کشور فراهم نموده است.

 


نظر شما :