نشست اعضای هیات رئیسه دانشگاه کاشان با اساتید دانشکده علوم انسانی و حقوق

۱۲ تیر ۱۴۰۱ | ۱۸:۲۰ کد : ۲۰۳۰۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۶۵

نشست اعضای هیات رئیسه دانشگاه کاشان با رئیس و اعضای هیات علمی دانشکده علوم انسانی و حقوق  برگزار شد.

 رئیس دانشگاه کاشان در این نشست از تلاش‌های رئیس و اعضای هیات علمی دانشکده علوم انسانی در تدوین برنامه راهبردی توسعه این دانشکده قدردانی کرد و گفت: این برنامه راهبردی دانشکده علوم انسانی باید الگو برای دیگر دانشکده‌ها شود.

دکتر عباس کتابی با بیان اینکه دانشگاه محیط علمی است که همه صاحب علم و اندیشه و خلاقیت هستند افزود:  برای توسعه دانشگاه، هم اندیشی و همفکری و خرد جمعی همه اساتید لازم است.

وی تشکیل شورای فرهنگی در  دانشکده‌ها را مورد تاکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد: تا برنامه عملیاتی راهبردی توسعه در دیگر دانشکده‌ها نیز اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس دانشگاه کاشان برگزاری کرسی‌های هم اندیشی و نظریه پردازی در دانشکده علوم انسانی را  خواستار شد و افزود: بسیاری از مشکلات جامعه و آسیب‌های اجتماعی در حوزه علوم انسانی است که با برگزاری هم اندیشی و کرسی‌های نظریه پردازی می‌توان برای این  معضلات راهکار علمی ارائه و چاره ای اندیشید.

دکتر کتابی از حمایت معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از مرکز نوآوری علوم انسانی و علوم اجتماعی خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا این مرکز بتواند در راستای ایده‌پروری و اشتغال جوانان گام بردارد.  

وی به شرکت شش هزار و ۱۳۹ داوطلب در ۵ گروه آزمایشی منطقه کاشان اشاره کرد و گفت:  بیشترین آمار داوطلبان در گروه علوم تجربی ۳۴ درصد، کم ترین آن حدود ۸ درصد در گروه آزمایشی ریاضی و فنی و در گروه آزمایشی علوم انسانی نیز حدود ۲۴ درصد و ۲۲ درصد نیز در رشته هنر بوده است که این نشان می دهد باید در رشته های علوم انسانی و هنر بیشتر سرمایه‌گذاری شود.

دکتر کتابی با اشاره به استقبال دانش آموزان به رشته علوم انسانی و هنر افزود: با توجه به تقاضای دانش آموزان ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای و جدید باید در این دانشکده راه‌اندازی شود.

وی فراهم کردن روحیه امید و انگیزه  برای دانش آموزان و دانشجویان را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد:  کاربردی کردن رشته ها متناسب با نیازهای جامعه و فضای کسب وکار و مردم  و بازنگری رشته ها لازم است.

دکتر کتابی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم  در جامعه تاثیر گذار باشیم باید به اشتغال جوانان توجه شود افزود: چرخه کارآفرینی و اشتغال باید راه بیفتد که لازمه آن ایجاد سرای نوآوری و فناوری است.

وی به تدوین قانون جهش تولید دانش بنیان اشاره کرد و افزود: در این قانون توجه به شرکت های دانش بنیان و پارک علم و فناوری و صندوق های پژوهش و فناوری مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه کاشان بین‌المللی کردن دانشکده علوم انسانی را حایز اهمیت دانست و افزود: با پیگیریهای انجام شده، دانشگاه کاشان از لیست سیاه عراق خارج شده است که این زمینه مناسبی برای پذیرش دانشجویان بین الملل و بین المللی شدن دانشگاه است.

رئیس دانشکده علوم انسانی و حقوق دانشگاه کاشان نیز در این نشست گزارشی از برنامه راهبردی این دانشکده را عنوان کرد و گفت: در طی این چندماه طی برگزاری چند جلسه هم اندیشی با اساتید دانشکده، برنامه راهبردی و توسعه و چشم انداز دانشکده تدوین شده است.

دکتر محسن نیازی تاسیس اولین سرای نوآوری در این دانشکده و نشست مشترک حوزه فناوری و نوآوری با اساتید را از جمله فعالتیهای این دانشکده عنوان کرد و افزود: طی این اقدام ۹ هسته نوآوری تشکیل شده است .

وی تهیه کتابچه معرفی توانمندی‌های اساتید و گروه‌های آزمایشی دانشکده، ایجاد مرکز آسیب‌شناسی اجتماعی، مجله علمی پژوهشی سلامت شهروندی را از دیگر برنامه‌ها در راستای توسعه دانشکده علوم انسانی عنوان کرد.

وی ارتقای گروه های آموزشی دانشکده را مورد تاکید قرار داد و افزود: طی برنامه ریزی های انجام شده  دوره دکترای دو گروه آموزشی علوم تربیتی و  روانشناسی در این دانشکده راه اندازی می شود.

دکتر نیازی تاسیس مرکز نوآوری و خانه خلاق را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از نیازهای دانشگاه کد اخلاق برای بیشتر رشته ‌ها به خصوص علوم انسانی است.

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان بین‌المللی شدن دانشکده را مهم دانست و افزود: ایجاد تعاملات بین‌المللی مرکز نگارش علمی و کارگاه‌های علمی و بین‌المللی برای اعضای هیات علمی این دانشکده مورد نیاز است.

دکتر نیازی پژوهش در رشته علوم انسانی را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: برای ارتباط با جامعه و رفع نیازها و مشکلات مردم نیاز به انجام کارهای پژوهشی اساتید است که باید اعتبارات پژوهانه این بخش برای اعضای هیات علمی لحاظ شود.

در این نشست منشور برنامه راهبردی دانشکده علوم انسانی و حقوق دانشگاه کاشان ارائه و اساتید  این دانشکده نیز نقطه نظرات خود را در راستای ارتقای این دانشکده به شرح زیر بیان کردند:
-درخواست تاسیس دانشکده حقوق
-بازنگری قوانین پژوهشی و تسهیلگری برای استفاده از پژوهانه اساتید علوم انسانی
-استفاده از پتانسیل و ظرفیت اساتید در امورات دانشگاه مانند استفاده از اساتید گروه روانشناسی برای مرکز مشاوره
-تلاش برای ایجاد ارتباط موثر با نهادها و ارگان های شهری و منطقه ای برای استفاده بهتر از ظرفیت های اساتید در حل مشکلات جامعه
-اخذ مجوز دوره دکتری در گروه علوم تربیتی
-پیگیری برای صدور کد اخلاق در دانشگاه کاشان
-استفاده از پتانسیل های موجود برای آموزش زبان انگلیسی به اساتید 
-پیشنهاد کاشت ۱۰ هزار اصله درخت کم آب اطراف دانشکده
-تغییر سیاست جذب دانشجویان و تاکید بر بومی گزینی و جذب استعدادهای درخشان
-تاکید بر آموزش زبان فارسی به دانشجویان عراقی در جهت افزایش کیفیت آموزش و انتقال فرهنگ ایرانی
-جذب اساتید بیشتر برای دانشکده 
-ایجاد زیرنویس انگلیسی و عربی در تابلوهای دانشکده در جهت بین المللی سازی
و ....


( ۳ )

نظر شما :