رفع خطر تنفس ریزگرد و گردوغبار توسط محققان دانشگاه کاشان

۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۱ کد : ۲۰۲۴۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۹۵

مدیر عامل شرکت پنتا پلاسما گفت: با دستگاه تصفیه هوای این شرکت دیگر نگران آلودگی هوا، ریزگردها و گردوغبار نباشید، حتی اگر در دل کویر ساکن هستید.

شرکت پنتا پلاسما یک شرکت کاملاً ایرانی با تیمی جوان و دانشمند از دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه کاشان پا در عرصه تصفیه هوا و پساب گذاشته است. این شرکت از عملکرد دستگاه‌ها به‌کلی اطمینان داشته و با ارائه تست‌های آزمایشگاهی قدرت تصفیه‌کنندگی و ضدعفونی‌کنندگی محصولات خود را به نمایش گذاشته است. به‌گونه‌ای که در هر پروژه‌ای  بر عهده گرفته تا میزان 99% درصد تصفیه‌کنندگی را با راندمان مناسب و کاملاً دوستدار محیط‌زیست تأمین می‌کند.

این در حالی است که این محصول نسبت به دستگاه‌های خارجی هم رده از لحاظ فنی کاملاً قابل رقابت می‌باشد. کما اینکه قیمت تمام شده "یک پنجم"  نمونه خارجی است.

در ادامه به معرفی این دستگاه تصفیه هوا باکیفیت ایرانی و چگونگی حل مشکل ریزگردها پرداخته می شود.

 

حذف مکانیکی ریزگردها با فناوری پلاسمای سرد

مدیر عامل شرکت پنتا پلاسما گفت: دستگاه‌های تصفیه هوای پنتا پلاسما به‌گونه‌ای ساخته شده‌ است که از به‌روزترین تکنولوژی روز جهان که استفاده از فناوری فیلتراسیون پلاسمای سرد است، استفاده می‌کند.

دکتر رضا محصل افزود: معمولا دستگاه‌های تصفیه هوای موجود در بازار به گونه ایست که با استفاده از فیلترهای جاذب مصرفی، عمل تصفیه را انجام می دهند. استفاده از این فیلترها صرفا به عنوان روش اصلی فیلتراسیون به صورت طولانی مدت؛ هزینه ­های سنگینی را به همراه دارد. همچنین در چنین فیلترهایی میکروارگانیزم­هایی چون ویروس، باکتری، قارچ و آلرژن تخریب نخواهند شد. به همین دلیل شرکت پنتا پلاسما با استفاده از فناوری فیلتر پلاسما اکتیو با مجوز رسمی از وزارت بهداشت عمل تصفیه و ضدعفونی هوا را با ضریب اطمینان بیش از 99% انجام می­دهد.

وی خاطر نشان کرد: معمولاً دستگاه تصفیه هوایی که از فیلتر هپا و کربن استفاده می‌کند، برای رفع آلودگی و ریزگردهای موجود در هوا مناسب هستند اما فیلتر کربن و هپا فیلترهای مصرفی هستند و با اشباع و پرشدنشان باید تعویض گردند. به‌خاطر مصرفی بودن و قیمت این فیلترها، شرکت‌های سازنده دستگاه تصفیه هوا برای اینکه بتوانند در رقابت قیمت با رقبای خود بمانند چندین وظیفه را به این فیلترها محول می‌کنند و از طرف دیگر با استفاده از فیلترهای کم ظرفیت باعث می‌شوند کارایی و بهره‌وری این فیلترها در انجام عمل تصفیه هوا در یک مدت زمانی کاهش چشمگیر یابد.

محصل افزود: وظیفه فیلتر پلاسما این است که گردوغبار و ریزگردها را از هوای محیط پاک و حذف نماید. در نتیجه این فناوری، فشار کار از فیلترهای هپا و کربن که در دستگاه تصفیه هوا به کار برده شده را به طرز چشمگیری کاهش می دهد.

مزیت استفاده از فناوری پلاسمای سرد در تصفیه هوا

مدیر اجرایی شرکت پنتا پلاسما مهندس اکبر تکری گفت: فیلتر پلاسمایی به گونه ایست که اگر در یک دستگاه استفاده شده باشد، علاوه بر فرایند آنی تصفیه هوا، مزیت‌هایی از قبیل عمر طولانی تر، کیفیت کارایی بیشتر و همچنین مصرف انرژی کمتری را برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه تصفیه هوای پنتاپلاسما به‌گونه‌ای ساخته شده است که از فیلتر مادام‌العمر پلاسما اکتیو استفاده می‌کند و به‌خاطر استفاده از تکنولوژی پلاسمای سرد فیلترها دارای عمر طولانی تری هستند و فقط سالی یکبار کافی است که یک سرویس‌کاری ساده روی آن انجام شود.

تکری تاکید کرد: مدارک تست آزمایشگاهی دستگاه تصفیه هوای این شرکت که زیر نظر آزمایشگاه‌های مورد اعتماد وزارت بهداشت بوده، مهر تأیید درصد تصفیه‌کنندگی 99% را دریافت کرده است.

در پایان، وی با بیان اینکه روش کار دستگاه تصفیه هوای پنتا پلاسما به این صورت است که هوای آلوده را ابتدا از محیط پرانرژی پلاسمایی عبور داده که ذرات ریز مانند ریزگردها و گردوغبار در اولین مرحله حذف می‌شوند و در کنار این فرایند، تخریب و نابودی ویروس‌ها، آلاینده‌ها و میکروارگانیسم‌ها در این فیلتر High Tech انجام می‌شود. تصفیه قطعی کامل ذرات بیولوژیک، بو و ذرات آلاینده توسط فیلترهای هپا و کربن صورت می­گیرد. همچنین افزود: از آن جایی که هر فیلتر در این دستگاه وظیفه مشخصی دارد و برای کاری خاص در نظر گرفته شده است در نتیجه بهره‌وری و اثرگذاری بیشتری از خود در فرایند تصفیه نشان می‌دهد.

این شرکت به صورت تخصصی در وبسایت خود، تمامی دستگاه های تصفیه هوا را از لحاظ کارکردی و نوع فعالیت دسته بندی و مقایسه کرده است. برای مطالعه این مقایسه تخصصی می توانید در گوگل عبارت "دستگاه تصفیه هوا چه مارکی خوب است" را جستجو کنید و روی اولین نتیجه کلیک کنید. یا جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت پنتا پلاسما بازدید کنید.

https://pantaplasma.com

 


( ۵ )

نظر شما :