در راستای ارتباط دانشگاه با جامعه صورت گرفت؛

برگزاری کارگاه خلاقیت و نوآوری برای معلمان

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۶:۱۱ کد : ۲۰۰۹۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۰۵۳

در راستای ارتباط دانشگاه با جامعه و مدرسه نخستین کارگاه آموزشی "خلاقیت و نوآوری " برای دبیران آموزش وپرورش کاشان با سخنرانی معاون نوآوری و اقتصادی دانشگاه کاشان درمرکز تحقیقات معلمان برگزار شد.

در این کارگاه معاون فناوری، نوآوری و اقتصادی دانشگاه کاشان  روش ها و اصول خلاقیت و نوآوری را ارائه کرد.

دکتر محسن ایرانی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان تنها راه نجات جوامع است افزود: تولید دانش‌بنیان، یعنی تولید مبتنی بر دانش و استفاده از بازار رقابتی و ارزش افزوده است.

وی با بیان اینکه مدیریت ها باید مبتنی بر دانش باشد، خاطر نشان کرد: اگر ایده را تبدیل به پدیده کردیم نوآوری کردیم می توانیم شغل و ارزش افزوده ایجاد کنیم.

معاون فناوری، نوآوری و اقتصادی دانشگاه کاشان  ایده، خلاقیت، نوآوری را مراحل سیر تحول کارآفرینی عنوان کرد و افزود: کار آفرین کسی است که توانایی بالا در تبدیل ایده ها و یا کالاها و خدمات به شغل و ارزش افزوده را داشته باشد.

دکتر ایرانی با بیان اینکه خلاقیت در ذهن فرد است و نوآوری استفاده عملی از خلاقیت است، اظهار داشت: خلاقیت، بکارگیری تواناییهای ذهنی برای ایجاد یک فکر و یا ایده جدید و قدرت ایجاد چیزی نو و یا ابداع اندیشه جدید و یک عقیده و یا شکل و ترکیبی نو از عناصر قدیمی و فرایندی فکری که به تولید ایده می انجامد هست.

وی ترس یا غرور بیش از حد، پیروی کورکورانه از قوانین، میل برای زود به نتیجه رسیدن، تلاش برای منطقی بودن و محیط ناآرام و بی روح و روزمرگی چیزهایی را که می دانیم را از موانع خلاقیت عنوان کرد و افزود: با خوش بینی و مثبت اندیشی، تغییر برداشتها، کسب اطلاعات زیاد، تحمل ابهام و پشتکار زیاد، تمرکز حواس روی یک مساله و یادداشت کردن ایده ها و پیروی ننمودن از قواعد می توان بر موانع خلاقیت غلبه کرد.

دکتر ایرانی تبدیل خلاقیت به عمل و یا نتیجه را نوآوری ذکر کرد وافزود: پارک های علم و فناوری، مراکز رشد، مرکز نوآوری و تجاری سازی و سراهای نوآوری از فرآیند تجاری سازی و تبدیل دانش و ایده به محصول است.

رئیس آموزش وپرورش کاشان هم از دانشگاه کاشان در برگزاری این کارگاه تشکر کرد و گفت: فرزند علم، فناوری و خلاقیت است.

دکتر مقنی شناخت این خلاقیت ها را وظیفه معلم دانست و افزود: خلاقیت دربین دانش آموزان نهفته است که باید استعدادها و خلاقیت های آنها را  به درستی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه دو سال ایام کرونا زمان عقب افتادگی دانش آموزان نبود بلکه با تکنولوژی جدید صدگام جلوتراز معلمان نیز بودند افزود: اگر معلم امروز علمش را به روز نکند از دانش آموزان عقب می افتد و معلمان باید به سلاح خلاقیت و نوآوری خود را مجهز کنند.

کلید واژه ها: ارتباط دانشگاه با جامعه دانشگاه کاشان معاون فناوری، نوآوری و اقتصادی دانش بنیان


( ۳ )

نظر شما :