در دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان صورت گرفت؛

برگزاری اولین گردهمایی دانشجویی سرای نوآوری و کارآفرینی علوم انسانی

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۱ کد : ۲۰۰۷۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۸۹

 اولین گردهمایی دانشجویی سرای نوآوری و کارآفرینی علوم انسانی با حضور معاون نوآوری و اقتصادی، رئیس مرکز کارآفرینی به صورت حضوری و مجازی در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان برگزار شد.

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان، آشنایی دانشجویان با نحوه تشکیل هسته های پژوهشی و گرایش به نوآوری و کارآفرینی در حوزه علوم انسانی را از اهداف برگزاری این نشست عنوان کرد  و گفت: سرای نوآوری در دانشکده علوم انسانی در راستای محلی برای همفکری، ایده پروری و تبادل نظر دانشجویان واساتید ایجاد شده است.

دکتر محسن نیازی با بیان اینکه با توجه به انتظارت و نیازهای مردم ، دانشگاه در قالب موجود پاسخگوی نیازها نیست، خاطر نشان کرد: شما دانشجویان بایستی به عنوان نسل جوان با جامعه همفکری کنید تا بتوانید با ایده ها و خلاقیت های جدید ، راهکارهایی را برای حل مشکلات جامعه ارائه دهید.

دانشجویان رکن اساسی برای به ثمر بخشیدن فعالیت ها هستند

معاون نوآوری، فناوری و اقصادی دانشگاه کاشان نیز با اشاره به اینکه نخستین سرای نوآوری در دانشکده علوم انسانی ایجاد شده است گفت: از آنجا که دانشجویان رکن اساسی برای به ثمر بخشیدن فعالیت ها هستند و در هر عرصه ای که دانشجو قدم گذارد نتیجه بخش و اثر بخش است، با ایجاد این سرا سعی داریم تا مسایل مربوط به جامعه را با کمک دانشجویان مرتفع سازیم.

دکتر محسن ایرانی نوآوری در حوزه علوم انسانی را مورد تاکید قرار داد و افزود: یکی از مسائلی که مجموعه علوم انسانی و اجتماعی ایران با آن روبروست، نحوه به کارگیری و تجاری سازی دانش در این حوزه و ایجاد کسب و کار است.

وی با اشاره به بیکاری دانش آموختگان دانشگاه به خصوص در حوزه علوم انسانی افزود: دانشجویان باید از این فرصت ایجاد شده  سرای نوآوری استفاده کنند و بتوانند با کمک استادان و ایجاد فرهنگ کارآفرینانه، ایده  خود را به محصول و ثروت تبدیل کنند.

کارآفرینان افرادی هستند که فرصت ها را درک می کنند و خلأها را می بینند

رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه کاشان نیز دراین نشست مطالبی را در خصوص راهکارهای کارآفرینی ارائه کرد و گفت: کارآفرینان افرادی هستند که فرصت ها درک می کنند و خلأها را می بینند.

دکتر قریشی  با بیان اینکه برای کارآفرینی باید قالب ذهنمان را عوض کنیم افزود: فقط تخصص لازمه موفقیت نیست، بلکه داشتن استقلال، نیاز به ریسک و مخاطره و گرایش به خلاقیت و نوآوری لازم است .

وی با اشاره به اینکه باید از افراد کارآفرین و مدیران خلاق و کارآفرین الگو گرفت، خاطر نشان کرد: افرادی که می خواهند کارآفرین شوند باید فرصت ها رادریابند و خلاء ها را ببینند.

رئیس مرکز کارآفرینی کارتیمی، پشتکار و ارتباطات قوی را برای کارآفرینی لازم دانست و افزود: سعی کنید طوفان فکری انجام دهید و با کسب اطلاعات، ایده های خود را با دیگران در میان بگذارید تا بتوانید موفق شوید.

در این نشست  که مدیران مراکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاههای علامه طباطبایی، شهید بهشتی، شیراز، الزهرا و هرمزگان نیز به صورت مجازی حضور داشتند، دانشجویان ایده ها و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

  

کلید واژه ها: سرای دانشجویی سرای نوآوری دانشگاه کاشان دانشکده علوم انسانی کارآفرینی


( ۲ )

نظر شما :