کسب رتبه هیجده دانشگاه کاشان ازبین 100 دانشگاه کشور

۲۴ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۴ کد : ۱۹۹۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۰۰
رییس دانشگاه کاشان، از کسب رتبه هیجدهم این دانشگاه از بین 100 دانشگاه کشور خبر داد.
 رییس دانشگاه کاشان، از کسب رتبه هیجدهم این دانشگاه از بین 100 دانشگاه کشور خبر داد.

دکتر عباس کتابی، در جمع خبرنگاران شهرستان کاشان با اشاره به اینکه، این رتبه بندی از سوی موسسه ISC اعلام شده است، افزود: این دانشگاه از بین دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توانست با کسب امتیاز 71/12 به این جایگاه نائل شود.

وی، فعالیت های آموزشی، پژوهشی، کارآفرینی و خدمات ارتباط با صنعت را از جمله دلایل کسب این رتبه دانشگاه دانست و اظهار داشت: این دانشگاه در سال 90 با دو پله صعود، رشد قابل توجهی نسبت به رتبه بندی سال قبل داشته است.

دکتر کتابی، با اشاره به سند چشم انداز دانشگاه کاشان که این دانشگاه بایستی در جایگاه پنج دانشگاه برتر کشور قرار گیرد خاطر نشان کرد: با ارتقا سطح علمی و آموزشی و همکاری مجموعه کارکنان دانشگاه براساس تدوین برنامه های عملیاتی این سند چشم انداز، می توان به این موفقیت دست یافت.

وی، توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی و ظرفیت پذیرش دانشجو را از جمله برنامه های این دانشگاه در راستای ارتقاء سطح علمی ذکر کرد و افزود: رشته های دکترای این دانشگاه از 10 رشته مهر سال 90، به 27 رشته برای مهر سال 91 توسعه یافته است.

رییس دانشگاه کاشان، به پذیرش یک هزار دانشجو در دوره کارشناسی ارشد در مهر ماه سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: این تعداد ظرفیت پذیرش دانشجو در مقایسه با سال قبل رشد خوبی داشته است.

دکتر کتابی، توسعه فضاهای کالبدی را از دیگر برنامه های این دانشگاه برای ارتقاء سطح علمی برشمرد و یادآورشد: در این دانشگاه حدود 50 هزار مترمربع فضای آموزشی، کمک آموزشی و پژوهشی در حال ساخت است. 


نظر شما :