رییس ستاد خیرین وزارت علوم: خیرین، طلایه دار و پیشگامان عرصه جهاد علمی هستند

۰۷ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۳:۳۲ کد : ۱۹۵۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۷۵
رییس ستاد خیرین وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: مشارکت خیرین در توسعه فضاهای آموزش عالی، به عنوان طلایه دارو پیشگامان عرصه جهاد علمی محسوب می شوند.
 رییس ستاد خیرین وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: مشارکت خیرین در توسعه فضاهای آموزش عالی، به عنوان طلایه دارو پیشگامان عرصه جهاد علمی محسوب می شوند.

دکتر "سید جواد ساداتی نژاد"، در مراسم ضیافت کریمان دانشگاه کاشان، در محل پژوهشکده اسانس های طبیعی قمصر این دانشگاه، اظهار داشت: با توجه به جنگ نرم و علمی که امروز بین اسلام و کفر است، حضور و مشارکت این افراد نیکوکار در حوزه آموزش عالی،  نماد جهاد علمی است.

وی با تاکید بر اینکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی در دنیای امروز بر مبنای علم و فناوری است افزود: با مشارکت مردمی و جهاد علمی و  با توسعه فضاهای علمی وپژوهشی می توان در مقابل تمام دسیسه های دشمنان مقابله کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ترویج فرهنگ وقف را لازم دانست و خاطر نشان کرد: در طول تاریخ در دانشگاه های بزرگ کشور که بزرگانی همچون زکریای رازی وابوعلی سینا تدریس می کردند بر پایه سنت حسنه وقف پایه گذاری شده بود.

دکتر ساداتی نژاد، با بیان اینکه وقف در حوزه پژوهش و فناوری در کشور هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است اظهار داشت: یکی از اهداف کمیته خیرین وزارت علوم، تقویت و ارتقائ فرهنگ وقف در حوزه آموزش عالی است.

به گفته وی، در زمانی که اقتصاد بدون نفت مطرح است حضور واقفین و خیرین در پژوهش حایز اهمیت است.

دبیر کمیته خیرین وزات علوم یادآورشد: وزارت علوم نیز در قبال هر میزان کمکی که خیرین به آموزش عالی داشته باشند 50 درصد  هزینه آن طرح را پرداخت می کند.

رییس دانشگاه کاشان نیز سنت وقف را حایز اهمیت دانست و گفت: این سنت حسنه در راستای ترویج علم،  در دانشگاه های کشورهای غربی از جمله آمریکا نیز رایج است.

دکتر عباس کتابی، با قدردانی از حضور خیرین در مشارکت توسعه فضاهای آموزش و علمی این دانشگاه افزود: در حال حاضر در این دانشگاه حدود 50 هزار مترمربع فضای آموزشی، کمک آموزشی و پژوهشی در دست ساخت است که حدود 30 هزار مترمربع از این فضاها با مشارکت خیرین انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: میزان مشارکت های مردمی در توسعه فضاهای کالبدی این دانشگاه بیش از دیگر اعتبارات دولتی است.

وی، ارتقاء سطح علمی این دانشگاه را مرهون تلاش های خیرین دانست و افزود: براساس رتبه بندی پایگاه جهان اسلام امسال این دانشگاه در بین 100 دانشگاه ایران رتبه 18 را کسب کرد و رشد قابل توجهی داشته است.

دکتر کتابی ابراز امیدواری کرد تا با کمک این افراد نیکوکار با توجه به سند چشم انداز سال 1404 این دانشگاه در ردیف پنج دانشگاه برتر کشور قرار گیرد.

دبیر ستاد توسعه دانشگاه کاشان نیز در این مراسم ضمن اعلام خیر مقدم و تشکر از خیرین آموزش عالی، گزارشی از فعالیت های انجام شده و در دست انجام این ستاد و کمک های خیرین ارائه کرد.

محمد الماسی، ساخت دو خوابگاه، یک سالن ورزشی را از جمله اقدامات انجام شده خیرین در توسعه فضاهای آموزشی این دانشگاه برشمرد و اظهارداشت: ساخت سه دانشکده مهندسی، شیمی و حقوق، یک سالن ورزشی دیگر و چهار بلوک خوابگاهی متاهلین نیز با مشارکت این افراد در این داانشگاه در دست ساخت است.

در ادامه این برنامه عضو هیات علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه کاشان نیز در این مراسم به سنت حسنه فرهنگ وقف در اسلام و تعالیم دینی اشاره کرد و گفت: در فرهنگ دینی بزرگترین کلید تقوی برای افرد ثروتمند قناعت است.

دکتر عبدالله موحدی محب، بزرگترین واقف اسلام را حضرت خدیجه (س) بیان کرد و افزود: این بانوی بزرگوار همه دارایی خود را در راستای رشد و تعالی فرهنگ توحیدی بخشیدند.

در این مراسم یاد و خاطره خیّر بزگوار مرحوم حاج خلیل ترکیان خیر خوابگاه ساز دانشگاه کاشان گرامی داشته شد و از خدمات ارزنده حاج مجید راهب خیر خوابگاه ساز پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان قدردانی شد.

آیین ضیافت کریمان دانشگاه کاشان که با حضور بیش از 200 نفر از  خیرین کاشانی به همراه خانواده هایشان در محل پژوهشکده اسانس قمصر دانشگاه کاشان  برگزار شد با ضیافت افطاری و برنامه های متنوع پایان یافت.


نظر شما :