استاد نمونه روشندل دانشگاه کاشان:همت و اراده رمز موفقیت است

۲۸ تیر ۱۳۹۱ | ۱۷:۳۷ کد : ۱۹۱۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۹۹
استاد نمونه روشندل دانشگاه کاشان گفت: همت و اراده و ایمان به خدا رمز موفقیت و رسیدن به اهداف متعالی است .
 استاد نمونه روشندل دانشگاه کاشان گفت: همت و اراده و ایمان به خدا رمز موفقیت و رسیدن به  اهداف متعالی است .

دکتر نرگس نیکخواه قمصری، که در سن 18 سالگی به علت بیماری آرپی بینایی خود را از دست داده است، دلیل موفقیت خود را علاقه به تحصیل و علم آموزی ذکر کرد و افزود: اعتماد به نفس از دیگر مسائلی است که می تواند انسان را در داشتن همت عالی کمک کند .

وی اظهار داشت: اعتماد به نفس وقتی در انسان به وجود می آید که باور کنیم ، توانایی ها و قابلیت هایی که در درون خود داریم ، ما را قادر می سازد تا آنچه را که می خواهیم انجام دهیم.

وی به مدارج تحصیلی خود اشاره کرد و ابراز داشت: در سال 74 دررشته علوم سیاسی در دانشگاه علامه طباطبایی مشغول به تحصیل و در سال 78 با موفقیت و شاگرد اولی  از این دانشگاه فارغ التحصیل شدم.

وی خاطر نشان کرد:  در سال 78 در رشته جامعه شناسی انقلاب اسلامی در دوره کارشناسی ارشد پذیرفته  و در سال 81 با ارائه پایان نامه حوزه زنان به عنوان برتر کشوری معرفی شد.

این استاد نمونه در سال 83 در دوره دکترای رشته جامعه شناسی دانشگاه تربیت مدرس پذیرفته  و بعد از سه سال در سال 86 از این دانشگاه فارغ التحصیل گردید.

وی، با اشاره به اینکه با وجود بیماری خود این مدارج را با سختی زیادی طی کرده است افزود: با وجود بیماری همیشه خود را با دیگران تطبیق می دادم تا از دیگران عقب نمانم و آنقدر تلاش کنم تا حتی جلوتر از دیگران باشم.

وی هدف از تلاش خود را برآوردن انتظارات خالق خود می داند و می گوید : علی رغم اینکه به علت بیماری، بینایی خود را از دست دادم ولی خداوند متعال از آن طرف خلاقیت هایی را در وجودم نهاده است که من بایستی به خاطر آن الطاف خداوند، تلاش کنم.

دکتر نیکخواه، که در سال جاری به عنوان استاد نمونه دانشکده علوم انسانی معرفی شد دلیل انتخاب خود را کیفیت تدریس و ارائه روش های متنوع و جدید آموزشی به دانشجویان و ارائه مقالات می داند.

این استاد نمونه روشندل دانشگاه کاشان، تعداد مقالات ارائه شده خود را شش مقاله ذکر کرد و افزود:  دو مقاله ام نیز در چند همایش بین المللی معرفی و برگزیده شده است.

این استاد گروه جامعه شناسی دانشگاه کاشان، همچنین کتابی را با عنوان تحول نگرش نسبت به زن و تاثیر آن در انقلاب اسلامی به چاپ رسانیده که این کتاب در سال 86 به عنوان کتاب سال معرفی شد و در حال حاضر نیز مجموعه کتاب دو جلدی  را با عنوان جامعه پذیری جنسیت با همکاری دکتر نیازی استاد دانشگاه کاشان در دست چاپ دارد.     

وی، با اشاره به اینکه  کتابهایی را که همه به راحتی تهیه می کنند و آن را می خوانند ولی به علت بیماری  بایستی کتابها و مقالات مورد نیاز خود را به صورت شنیداری تهیه و تبدیل کند، امکانات دانشگاه را برای فعالیت های خود ناکافی دانست و از مسئولان خواست تا برای موفقیت و آموزش هرچه بهتر به دانشجویان، امکانات آموزشی را برای ایشان فراهم کنند.

 


نظر شما :