سومین کنفرانس ملی پیشرفت های ابررسانایی در دانشگاه کاشان برگزار شد

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۴:۰۹ کد : ۱۸۰۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۸۶
سومین کنفرانس ملی ابر رسانایی با حضور جمعی از پژوهشگران و محققان و دانشجویان در دانشگاه کاشان برگزار شد.
 سومین کنفرانس ملی ابر رسانایی با حضور جمعی از پژوهشگران و محققان و دانشجویان در دانشگاه کاشان برگزار شد.

سرپرست دانشگاه کاشان در این مراسم، استفاده از فناوری  ابر رساناها را برای کاهش انرژی حایز  اهمیت دانست و افزود:  استفاده صحیح از این فناوری علاوه بر توسعه  کارآفرینی موجب پیشگیری از اتلاف انرژی می شود.

دکتر عباس کتابی اظهار داشت: با کاربردی کردن علوم و  به خصوص در بخش  انرژی می توان تحول عظیمی در صنعت ایجاد کرد.

وی، به پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه این شهرستان در ماه از 300 ساعت آفتاب برخوردار است این پژوهشکده، پتانسیل مناسبی برای بهره گیری ازاین موهبت الهی است.

 وی، توسعه و جهاد علمی را رمز اقتدار نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: نامگذاری سال جدید به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی فرصت مناسبی برای تلاش و عزم جدی محققان و پژوهشگران برای تحقق به این شعار است.

  دبیر برگزاری  سومین کنفرانس ملی پیشرفت های ابررسانایی نیز در این مراسم گفت: ابررسانا موادی هستند که مقاومت الکتریکی ندارند و در صورتی که از این مواد در خصوص انتقال انرژی استفاده شود 18 تا 20 درصد اتلاف انرژی از بین می رود.

دکتر بهرام خوشنویسان، با اشاره به اینکه از مواد ابررسانا می توان میدان های مغناطیسی بسیار زیاد ایجاد کرد اظهار داشت: این میدان های خیلی قوی در صنایع پزشکی، ام ار آی و شاخه های صنعت و سامانه فضایی کاربردهای  بسیاری دارد.

وی، هدف از برگزاری این کنفرانس را ارتقاء این شاخه از علم وفناوری برشمرد و افزود: برگزاری این کنفرانس ها فرصت مناسبی برای تبادل تجربیات علمی محققان و بررسی کاربردهای ابررسانایی و به روز کردن دانش خود و مقایسه با پیشرفت های این علم در جهان است.

دکتر خوشنویسان، تعداد مقالات ارسال شده به این کنفرانس را 65 مقاله ذکر کرد ویادآورشد: از این تعداد، 43 مقاله پذیرفته شده است که 16 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه می شود.

این کنفرانس به همت دانشگاه کاشان، انجمن فیزیک ایران با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پژوهشگاه دانش های بنیادی به مدت دو روز در دانشگاه کاشان برگزار شد.

 


نظر شما :