هفته دستاوردها و افتخارات دانشگاه کاشان

گردهمایی شرکت های فناور و خلاق در پارک علم و فناوری غیاث الدین کاشانی

تعداد بازدید:۱۰۲۷

در چهارمین شب هفته دستاوردها و افتخارات دانشگاه کاشان با عنوان دانشگاه کارآفرین، گردهمایی شرکت های دانش بنیان و خلاق مستقر در در پارک علم و فناوری غیاث الدین کاشانی، مرکز نوآوری و تجاری سازی دنشگاه کاشان و مراکز رشد دانشگاه کاشان و علوم پزشکی برگزار شد.
رئیس پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی در این گردهمایی به  ۴۵ واحد فناور مستقر در مجموعه پارک اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۶۵ فناوری توسط شرکت های دانش بنیان مجموعه تجاری سازی شده است.
دکتر محمد نظیفی فرد با اشاره به نوپا بودن این پارک افزود: با این وجود این واحدهای فناور تاکنون بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال فروش محصول داشته اند.
وی هدف از ایجاد این پارک را استقرار واحدهای فناور و تولید محصولات متناسب با زیست بوم منطقه کاشان عنوان کرد و اظهار داشت: سعی می شود تا متناسب با تقاضای مورد نیاز جامعه محصولات ارائه شود.
وی به تولید محصول به همراه  علم و دانش ایده و خلاقیت  و نوآوری تاکید کرد و افزود: متاسفانه ۶۸ درصد صنایع کارگاهی کاشان از سطح فناوری پایینی برخوردار هستند که نیازی به بهره گیری از فارغ التحصیلان دانشگاهی در خود احساس نمی کنند.
وی با اشاره به اینکه ۳۲ درصد از افراد فاقد شغل از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند ، اظهار داشت: سهم اشتغال فارغ التحصیلان رشته های مهندسی در صنعت هم در  کاشان کمتر از ۲۰ درصد است که این نشان می دهد صنعت کاشان کارخانه محور است.
وی خاطر نشان کرد: با تقویت و تکثیر مراکز واسطه ای توسعه فناوری و بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی در شرکت های استارتاپی میتوان در مدت کوتاهی، سهم محصولات فناورانه و خلاقانه را در افزایش داد و بهره وری هرچه بیشتر و بهتر صنایع را شاهد بود.
رئیس دانشگاه کاشان هم در این گردهمایی دانشگاه مردمی و کارآفرین را از اهداف و رسالت های این دانشگاه عنوان کرد و افزود دانشگاهی که کلاس درس و صنعت و محصول فاصله کوتاهی باشد.
دکتر عباس زراعت هدف از ایجاد پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی  را خلق ایده و تجاری سازی علم ذکر کرد و افزود: به همین منظور معاونت نوآوری و اقتصادی و مرکز تجاری سازی و نوآوری در دانشگاه راه اندازی شده است تا بتوان با استفاده از توان علمی متخصصان دانشگاهی و ارتباط هر جه بیشتر با صنعت بتوان محصولاتی با کیفیت تر و متناسب با نیازهای جامعه تولید کرد.
دکتر زراعت به ایجاد دو صندوق  سرمایه گذاری توسط خیرین در این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: دانشجویان و استادانی که ایده بدهند و کارآفرینی  داشته باشند و بتوانند تجاری سازی علم داشته باشند از طرف این صندوق ها حمایت می شوند.
در این نشست پنل های تخصصی هم با حضور  دکتر بهزاد سلطانی عضو هیات علمی و صاحب نظر ارشد کارآفرینی، دکتر سعید گلابی  معاون نوآوری و امور اقتصادی دانشگاه کاشان و دکتر فرهادیان رئیس مرکز نوآوری و تجاری سازی برگزار شد .
در پایان این گردهمایی واحدهای فناور در یک فضای صمیمانه به معرفی آخرین دستاوردهای خود پرداختند و از واحدهای فناور فعال مستقر در پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی تجلیل شد.
گفتنی است در حاشیه این مراسم ضمن امضای تفاهم نامه کارافرینی فارغ التحصیلان دانشگاه کاشان توسط شرکت پترونیرو صبا مستقر در این پارک، فاز اول آزمایشگاه مرکزی این پارک به وسعت ۳۵۰ متر مربع که اخیرا تجهیز و به بهره برداری رسیده نیز رسما افتتاح گردید.


نظر شما :